Slecht radio ontvangst, Stuur bediening?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Slecht radio ontvangst, Stuur bediening?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18341350
    Dylan Kobussen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2017

      Hallo mijn (hopelijke) helden :)

      Ik heb sinds kort een corsa D echter heb ik wat problemen met de ingebouwde JVC KW R920bt.
      [img]https://s14.postimg.org/sius7kayp/IMG_1236.jpg[/img]

      – De radio ontvangst is SUPER slecht.
      – De radio blijft aan wanneer de auto uit gaat.
      – De knoppen op het stuur werken niet met deze radio.

      Probleem 1:
      De antenne van de auto is vervangen i.v.m. het plaatsen van een spoiler.
      huidige situatie:
      [img]https://s29.postimg.org/sclcfh947/IMG_1235.jpg[/img]

      Oude antenne : [img]https://s14.postimg.org/u3mf9kfsx/IMG_1240.jpg[/img]

      Kan ik iets veranderden zodat mijn radio ontvangst beter word? zonder mijn hele hemel open te halen en een andere ontvanger te plaatsen? Op dit moment is het voor mij geen eens mogelijk om bijvoorbeeld Slam FM te ontvangen.

      Probleem 2: De radio blijft aan staan bij uitschakelen auto(waarschijnlijk verkeerd aangesloten op constant stroom?)

      Probleem 3:
      De vorige eigenaar heeft een nieuw stuur geplaatst in deze corsa met stuurwielbediening. Op de JVC radio zit een aansluiting voor stuurwielbediening:[img]https://s11.postimg.org/no06zti9v/IMG_1241.jpg[/img]
      Hoe kan ik dit op elkaar aansluiten zodat het werkt? Moet ik een verloopstukje er tussen plaatsen?

      Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleempjes!

      Met vriendelijke groet,
      Cobazn

      #18341358
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Begin maar met het wisselen van de Rode en Gele draad (dan gaat die netjes uit bij contact uit).
        Dan jah, wat wil je met een antenne van 2 cm ontvangen? Vervang het voor een gewoon goed exemplaar dan heb je vast weer geluid.

        Wat stuurwielbediening betreft zul je hiervoor vermoedelijk eerst moeten kijken of de vorige eigenaar ook de sleepring heeft geplaatst en er signaal komt te staan op de benodigde draden voor stuurwielbediening.

        Ik ken dit type radio niet, maar ik verwacht dat er een module nodig is voor stuurwielbediening.

        #18341360
        Dylan Kobussen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 March 2017

          Hallo! bedankt voor je reactie!

          Ik heb zojuist de lange spriet erop gedraaid en ik vond gelijk alle zenders. Ik vond slam FM direct . Ik vond het wel raar dat ik de lange spriet er afdraaide en de korte er weer terug op dat hij slam fm bleef vinden maar toen ik door drukte en hem opnieuw probeerde te vinden hij hem kwijt was.

          Nu komt mijn probleem :[img]https://s2.postimg.org/moe986wtl/IMG_1242.jpg[/img]

          Ik kan de lange spriet er niet oplaten aangezien er een opc spoiler geplaatst is. Ik ben dus gebonden aan een kleine spriet. Zit er nog kwaliteits verschil in die kleine sprieten? Of hebben jullie nog een idee hoe ik mijn ontvangst kan versterken?

          Waar kan ik zien of deze sleepring ook geplaatst is?

          alvast bedankt nogmaals

          #18341373
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Bij de orginele OPC zit er wel een lange spriet op maar zit er een andere soort voet op en zit die volgensmij verder naar voor.
            Mijn ervaring met die kleine dingen is, het werkt gewoon niet goed genoeg. Dan kun je beter een a stijl antenne monteren ofzo.

            #18341417
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Hoi, Dylen

              Is ->dit<- niets voor je, dan is je probleem ook opgelost toch, en geen gezoek meer naar passende antenne rubbers meer;-)

              #18341513
              Firezi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 May 2011

                Corsa’s die standaard geleverd zijn met een spoiler hebben een andere antennevoet waarbij de antenne in een andere hoek staat (bijna recht overeind) en daardoor de spoiler niet raakt.

                Vwb dat de radio niet uitschakelt, ik weet niet of de boel correct aangesloten is maar heb je al eens in de configuratie van je radio gekeken?
                Vaak is er een optie te selecteren die ervoor zorgt dat je radio automatisch uit gaat in het optiemenu.

                #18341516
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  volgens mij heb je als je corsa origineel geen stuurwiel bediening heeft en die nu wel geplaatst is ook opcom nodig om de stuurwiel bediening te activeren.. ongeacht of je een adapter/module gebruikt…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.