Slecht doortrekken X14xe

Forumindex Forums Modellen Corsa Slecht doortrekken X14xe

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365464
    MJS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 February 2019

      Hallo, mijn Corsa B X14xe trekt zeer matig door na 4000 toeren. Je hoort/voelt dat hij inhoud en gewoon niet zijn volledige vermogen heeft, het rode gebied haal ik al niet, want accelereren doet hij dan bijna niet meer. Hij zuipt ook als een malle!  1 op 8/9 gemiddeld, en rij voornamelijk lange stuken buiten gebied. Aan de computer gehad, en gereden met live data, labda werkt, (ook abdere geprobeerd geen verschil) nieuwe bougies, geen valse lucht te detecteren, geen foutcodes, compressie ook netjes, klop sensor werkt, en corrigeerd…. gewoon rijden doet hij prima, alleen met een flinke slok… :wacko:

      als ik hem op zn staart(je) trap dan loopt de temperatuur uiteindelijk op tot over de 100 graden. Mijn gevoel zegt me dat hij te laat ontsteekt, maar hoe kan ik dit cheken? Op de poelie staat geen echt meet teken? :unsure:

      #18365465
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        heb je misschien pas iets veranderd aan de auto/ een verstopte katalysator of lucht filter ??

        #18365468
        MJS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 February 2019

          Niet meer dan alleen andere motor ingebouwd, de originele motor heeft z’n hele leven het met maar 1 distributieriem moeten doen, eb dat heeft die tot 137.000km gered…. daarna 12 van de 16 kleppen krom, en 8 gescheurde klepgeleiders… :cry: revisie was te duur, dus voor €75.- een ander blok gekocht. En al sinds inbouw dit probleem… blok is wel goed, want rij er inmiddels al paar duizend km mee, en verbruikt 0,0 olie, hoef maar de sleutel aan te wijzen en ze loopt… dus dat is allemaal prima… daarom ben ik ook beetje vast gelopen, alleen de ontstekings timing wou ik cheken, maar weet niet hoe en of het überhaupt kan bij de XE’s

          #18374043
          cotech66
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 April 2020

            Heb je al eens  gekeken naar je katalysator ?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.