Slangetje waar koelvloeistof doorheen loopt kapot?

Forumindex Forums Modellen Astra Slangetje waar koelvloeistof doorheen loopt kapot?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262615
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      Bonjour!

      Ik zit met een klein probleempje met me nieuwe Astra :(.
      Er loopt een slangetje (onder de Ecotec) kap door bij de aansluiting preus is geworden. Gevolg is dat als ik de motor start de koelvloeistof eruit spuit wat natuurlijk niet de bedoeling is.

      Aangezien ik er net pas achter ben en de auto nu op werk staat, wil ik hem eigenlijk vandaag nog gemaakt hebben. Denk dat ik het zelf wel kan, alleen wel belangrijk dat ik het goeie slangetje bestel.
      Zie hier onder de foto waar het om gaat:

      Foto komt van Internet dus staan meer pijlen/teksten bij maar het gaat om de rode pijl binnen het groene vierkant (heerlijke maandag ochtend uitleg:D)

      Het gaat om de dunne slang die op de thermostaat(?) is aangesloten.
      Wie o wie kan me helpen met de naam van dit slangetje?
      Zouden ze deze ook gewoon bij Brezan hebben liggen of word het een ritje Opel voor mij?

      Het lijkt me zelf te vervangen, maar als ze het voor een paar euro bij de garage doen hou ik me handjes schoon vandaag:D

      Alvast bedankt!

      #18199869
      dennisnmgn88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 February 2012

        Problem solved, aansluiting zat vast op de thermostaat maar daar heeft de Opel dealer even een nieuwe ingezet :D.
        Aangezien ik de auto pas een week heb baalde ik natuurlijk even, maar het gaat gewoon om een lullig preus stukje plastic wat de geest heeft gegeven (niks te verwijten aan de verkoper, die had dit niet kunnen zien/weten). Enkel is de plaats gewoon klote waardoor de hele thermostaat vervangen moest worden.
        100 euro lichter maar voor een reparatie bij de officiële dealer valt het me nog alles mee.

        #18199870
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Gebeurd vaker dat die afbreken, wilde ik zeggen in plaats van de slang.
          Maar moooi dat het is opgelost.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.