Signum stuurwielbediening van de radio doet niets meer

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Signum stuurwielbediening van de radio doet niets meer

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272183
    Signum v6
      Lid sinds:
      2 June 2015

      Goedemiddag,

      Aangezien ik nieuw ben op dit forum, zal ik mij eerst even voorstellen:
      Mijn naam is Richard en ik ben woonachtig in Oosterwolde. Ik rijd al een poosje een bomvolle Signum 3.2 v6 Cosmo uit 2004.
      Een heerlijke auto!
      Nu heb ik een tijdje geleden een aantal vreemde storingen gehad, waarbij de cruise control uitviel, de deuren niet meer met de ab open wilden en ik een ESP storing kreeg.
      Hierop is vervolgens de CIM module vervangen. Na vervanging bleek dat deze niet wilde koppelen met de BCM module, waarna deze ook is vervangen. Inmiddels heb ik de auto weer terug en zijn de storingen opgelost, behalve ééntje:
      Mijn stuurwielbediening van de radio doet niets meer…. :( De claxon werkt wel en de lampjes op het stuur branden ook, maar de radio reageert niet op de knoppen.
      Nu heeft de dealer de auto uitgelezen en constateren zij ook dat de radio geen signaal krijgt van de knoppen, maar weten ze niet waar dit door komt.

      Heeft hier iemand een idee waar ik het moet zoeken?
      Alvast bedankt!

      Gr, Richard

      p.s. Tech 2 geeft géén foutcodes, alle zekeringen zijn goed en verder werken alle opties op de auto gewoon goed.

      #18286336
      gwriemersma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2010

        Opnieuw programmeren lijkt mij

        Dit heeft te maken met de CIM en de en welke functies wel of niet geactiveerd worden tijdens koppelen lijkt mij

        Ik ging terug en vroeg om de boel opnieuw te laten koppelen

        #18286337
        Signum v6
          Lid sinds:
          2 June 2015

          Bedankt voor je reactie.
          Ik ben vanmorgen terug geweest en zij gaven aan dat hij al gekoppeld is en dat ze dat niet nog eens kunnen doen.
          Lijkt mij inderdaad ook een foutje tijdens het programmeren.
          De monteur zou e.e.a. na gaan kijken en mij later terugbellen. Ben benieuwd…. ;)

          #18286338
          gwriemersma
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2010

            Wat een onzin
            Ze moeten gewoon alles ontkoppelen een vervolgens alle aanwezige modules opnieuw koppelen
            Als zei zeggen dat ze niet opnieuw kunnen bedoelen ze niet willen
            Bij welke garage heb je dit laten doen

            Ik Ben helaas niet u. het bezit van tech II misschien dat tanner hier van het forum dit voor je wil ! kan doen
            Je zou hem een pb kunnen doen
            Zou met Op-com wel een aantal zaken kunnen bekijken maar niet programmeren van CIM of en BCM

            #18286339
            Signum v6
              Lid sinds:
              2 June 2015

              Ik heb ook al aangegeven dat ik niets betaal, totdat dit probleem is opgelost. :-)
              Reparatie is uitgevoerd door Bouma en Sepp in Burgum. Ben in totaal mijn auto 2 weken kwijt geweest door dit geintje.
              Qua kosten hebben ze het wel keurig opgelost trouwens, geen montagekosten en een gratis leen auto.
              Maar ja, ik breng niet een auto met storing a naar de dealer om vervolgens 650 euro :vertag af te tikken en daarvoor storing b terug te krijgen!

              #18286340
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Dealer heeft hier ook geen kaas van gegeten, wellicht een verkeerde code index in de CIM geprogrammeerd.

                Waar kom je precies vandaan?

                #18286341
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  @Opeltje17 wrote:

                  Dealer heeft hier ook geen kaas van gegeten, wellicht een verkeerde code index in de CIM geprogrammeerd.

                  Waar kom je precies vandaan?

                  dealer komt uit Bergum Friesland.

                  wie is de opel beun voor de regio noord

                  #18286342
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zA2Ve6zZdO40.kw6GaNQ8bGss” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Allemaal redelijk ver uit de buurt.

                    #18286343
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Heb bij mij een tijdje geleden. Ook iemand gehad met een Vectra c. Had een stuur geplaatst met stuurwielbediening knoppen. Lampjes branden wel maar deed het niet. Moets ingesteld worden. Stuurwielbediening met knoppen of wieltjes. Juiste instelling en het werkt

                      #18286344
                      Signum v6
                        Lid sinds:
                        2 June 2015

                        Bedankt voor de reacties!
                        Ik zal (weer) eens bellen met die gasten en aangeven dat het toch echt geprogrammeerd kan worden.
                        Ben nu 3 weken verder en auto is nog niet klaar. Ik had anders verwacht van een Opel dealer.. :(

                        Zodra het is opgelost laat ik jullie weten hoe het is opgelost!

                        #18286345
                        jraaf
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2008

                          Welkom hier Richard :thumb
                          Pica van je Signum zou mooi zijn ;)

                          Wat de dealer je daar zegt is idd klink klare onzin. Mijn dealer VOD (vriendelijke opel dealer) Heeft ooit bij mij de nieuwe CIM die ik inbouwde voor de swap van een knopjes stuur en radio cassette half can naar full can volledig geprogrammeerd binnen 30 minuten en alles werkt tot op de dag van vandaag perfect.

                          Ik denk dat ze bij de wissel van de originele cim deze niet vervangen hebben met de zelfde IDEN CIM waardoor ze het BCM koppelen niet goed hadden en daarnaast hebben ze ‘m niet volledig uitgelezen VOOR demontage om de nieuwe maar voor 3/4 weer te programmeren. Met andere woorden, niet alle functies geprogrammeerd. Dit kunnen ze prima gewoon nog een keer doen.

                          Succes met die dealer en zoek anders een andere op die wel weet wat ie moet doen.
                          Groet jraaf

                          #18286346
                          Signum v6
                            Lid sinds:
                            2 June 2015

                            Ik zal er binnenkort even een paar Pics op zetten. :D
                            Maar voor nu: Mijn probleem is OPGELOST! :-)
                            Afgelopen weekend (nog steeds niets van de dealer gehoord) was ik het zo zat, dat ik mijn eigen Op-Com erbij heb gepakt om te kijken wat ik daarmee kon doen.
                            Ingelogd, Naar CIM module gegaan, beveiligingscode ingevoerd en toen kwam ik in het menu “Stuurwielbediening”, waar ik direct zag dat het stuur stond geprogrammeerd op: “Scroll wiel”.
                            Dit aangepast naar “Knoppen” en VOILA! Het werkt weer! :-)

                            Allemaal bedankt voor de reacties en tips! Zo wist ik dat het dus wel te programmeren was en dat zelfs met een “simpele” Op-com!

                            Nu maar even afwachten wanneer mijn dealer belt en wat hun “oplossing” is.. :fy1

                            Gr, Richard

                            #18286347
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              De dealers zijn niet altijd de slimste :vertag

                              En het is zo simpel :wtf :thumb

                              Mooi dat het jou gelukt is :thumb

                              #18358064
                              Stefan662
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 August 2012

                                Hallo allen,

                                Waar kan ik die beveiligingscode vinden ?

                                Ben in bezit van OP-COM en de knopjes op het stuur (Vectra c 2.2 2004) werken ook niet.

                                Misschien dat ik dat zelf kan oplossen en de goede instelling kan maken.

                                 

                                Stefan

                                 

                                #18358288
                                Stefan662
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 August 2012

                                  Hallo Allen ?

                                  Ben in bezit van op-com kloon en kan de auto (Vectra c 2004 z22se) uitlezen.

                                  Volgens mij staat stuurwiel bediening uitgeschakeld en die doet het dan ook niet.   :cry:

                                  Kan ik met de op-com de stuurbediening aanzetten ?

                                  Ik heb een NCDC 2015.

                                   

                                  Stefan

                                  #18358328
                                  Stefan662
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 August 2012

                                    Geen reactie i.v.m. vakanties ???   :help:

                                    #18358418
                                    marson
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 June 2009

                                      Vakantie zal nu zeker een rol spelen, wellicht wordt er de security code bedoeld, welke normaal gesproken met de auto wordt meegeleverd (ik dacht met een soort pasje ) misschien in het boekje met de handleiding en de radio code.

                                      Mocht je die niet meer hebben of vinden dan is hij via de opel dealer ook nog terug te halen.

                                      Misschien kan je hier iets mee ? ik wens je succes.

                                      Met vriendelijke groet Sonny

                                      Ik denk wel dat deze oplossing van de persoon hierboven alleen bij jou ook zal kunnen werken als je ook een stuurwissel heb gedaan, als dat niet zo is is er misschien toch iets anders aan de hand, de knoppen werken normaliter enkel bij speciaal voor opel of orignele opel radio’s.

                                      Bij de meeste after market radio’s heb je een interface nodig. :good:

                                      #18358423
                                      Stefan662
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        4 August 2012

                                        Er zit gewoon een NCDC 2015 radio in en de lampjes op het stuur branden wel.

                                        Als ik met de Op-com de info van de radio opvraag geeft ‘ie bij stuurwielbediening aan, dat er geen knop gedefinieerd is voor stuurwiel bediening.

                                        #18358682
                                        Stefan662
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          4 August 2012

                                          Is er iemand in staat de knopjes van de stuurbediening te programmeren, of is dat alleen door de vod te doen.

                                          Heb zelf een op-com , maar daar schijnt het dus niet mee te kunnen.

                                          Volgens mij staat de bediening niet gekoppeld….

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.