Signum 3.2 LPG in noodloop tussen 3000 – 4000 toeren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Signum 3.2 LPG in noodloop tussen 3000 – 4000 toeren

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259974
    Jeroen77
      Lid sinds:
      16 August 2013

      Hoi,

      Ik heb nu zo´n 3 jr een Signum cosmo 3.2 automaat met LPG met zo’n 130.000 km op de teller. Fantastische auto en reed altijd perfect op het starten na. Blijkbaar is er iets met de brandstofdruk waardoor hij bij een koude motor er iets langer voor nodig heeft om te starten. Soms een beetje irritant maar mij was verteld dat dit niet veel uitmaakte dus nam het voor lief. Heel sporadisch stotterde hij wel eens tijdens het rijden en ging er een lampje branden maar dit was meestal binnen 2 minuten verdwenen. Omdat dit slechts paar keer gebeurt is in die 3jr gaf ik er geen acht aan. Nu ben ik laatst naar Berlijn gereden en op de heenweg wilde hij niet harder dan 190 zowel op gas als op benzine. Op de terugweg was dit nog maar 180 en enkele dagen later niet harder dan 120. Toch maar laten nakijken en nu bleek dat hij op 3 cilinders oversloeg, namelijk op de 1,3 en de 5. Verder gebeurde dit pas rond de 3000 tot 4000 toeren. Hij hield vermogen in en kwam telkens in de noodloop. Vervolgens is de bobine vervangen samen met de bougies echter het probleem blijft bestaan. Degene waar ik hem naar toe gebracht had om te laten maken gaf aan dat hij er niet wijs uit kwam wat het zou kunnen zijn en verwees me naar de Opel dealer. Op dit moment rij ik er wel in maar zorg dat ik onder de 3000 toeren blijf. Best wel shit als je toch wel van snelheid houd, maar heb het probleem niet meer gehad.

      Toch wil ik hem laten maken maar heb al gezocht op het internet wat het zou kunnen zijn maar kom er ook niet echt wijs uit. Sommige mensen hebben van alles laten vervangen, zijn EUR 2000,- lichter en het probleem is er dan nog steeds. Nu heb ik wel op de terugweg van Berlijn de gastank helemaal leeg gereden en nadat hij oversprong op benzine de knop van het gas weer ingedrukt om de laatste restjes eruit te halen. Weet niet of het hier eventueel aan zou kunnen liggen, denk het niet anders liep hij wel harder op de heenweg.

      Kan iemand mij helpen erachter te komen wat het zou kunnen zijn?

      Alvast bedankt.

      Gr,
      Jeroen

      #18166747
      PaulAstra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 August 2013

        Loopt hij op beide brandstoffen slecht?

        #18166748
        Jeroen77
          Lid sinds:
          16 August 2013

          Ja, zowel op lpg als alleen met benzine gaat hij in de noodloop als je enigszins doortrekt. Ben wel nog vergeten te vermelden dat het me opviel op de weg terug van Berlijn dat hij slecht overschakelde naar de 5. Dit terwijl ik hem op manueel schakelen had gezet ipv de automatische stand.

          #18166749
          PaulAstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2013

            welke foutcodes zijn er?

            #18166750
            Jeroen77
              Lid sinds:
              16 August 2013

              Sorry voor de late reactie, maar degene die normaal gesproken mijn Signum altijd nakijkt is op vakantie en zelf heb ik hem niet uitgelezen. Dus kan het zo 1-2-3 niet navragen. Ik weet alleen dat er werd aangegeven dat er 3 cilinders over zouden slaan en dat hij in de noodloop gaat. Ik zal proberen te achterhalen welke fout codes hij precies aangaf. Wat dat betreft ben ik daar een leek in. Zodra ik het weet laat ik het meteen weten.

              #18166751
              CarloAstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 December 2006

                Heb dit probleem ook wel eens gehad met een Vectra GTS. Oplossing. Leg een dikke massakabel van de min-pool direct aan de motor. Dus niet eerst naar de carosserie. Had m toen vastgemaakt boven op de bak aan een steuntje.

                #18166752
                Jeroen77
                  Lid sinds:
                  16 August 2013

                  Heeft lang geduurd, maar heb eindelijk de errorcode. Hij geeft aan P0313, daarnaast ook nog een melding over de versnellingsbak echter als men specifiek in het gedeelte mbt tot de versnellingsbak kijkt geeft hij daar geen error aan. De LMM is reeds verwisseld, maar nog steeds de melding. Daarnaast gecontroleerd of de vacuüm slangen geen valse lucht aanzogen, ook niet het geval. Bobine en bougies vervangen. Dus heb geen flauw idee wat het kan zijn. Heb op google gezocht op “P0303 cylinder 3 misfire detected B-021” maar kan er niet echt iets op vinden in combi met een signum 3.2
                  Vraag me af of het misschien wel niet door de lpg tank komt?

                  #18166753
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Bobine, Versleten bougies, Slechte massakabel vanaf accu naar de motor.

                    willem

                    #18166754
                    Jeroen77
                      Lid sinds:
                      16 August 2013

                      Heb hem weggebracht en er is zowat alles aan vervangen wat maar kon maar helaas, het bleef hetzelfde. Hij is bij opel Hekkert aan de computer gehangen maar ze komen er maar niet achter wat er precies is. Men vermoed dat het aan de achterste 3 kleppen ligt. Deze zouden ingebrand zijn??? Ben helaas geen techneut dus heb geen flauw idee of het daaraan kan liggen. Bij Opel hebben ze er helaas geen concrete oplossing voor. Volgens hun kan het niet aan de electronica liggen aangezien het probleem zich op gas en op benzine voordoet. Schijnbaar heb je voor beide brandstofsystemen 2 verschillende computertjes die de toevoer regelen. Op een of andere manier blijft de melding dat de mengverhouding niet klopt. De oplossing die men mij gegeven heeft is door een revisie bedrijf de kleppen op de achterste cilinders laten vervangen maar 100% zekerheid dat het dat is kunnen ze me ook niet geven. De kosten hiervoor zou ergens tussen de 1500 en 2000 liggen indien ik iemand zou vinden die het na de tijd kan doen en anders nog veel meer bij een revisiebedrijf zelf. Wordt er niet blij van in ieder geval. Weet iemand hier op het forum misschien iemand in het zuiden in de buurt van Sittard met kennis van deze zaken????

                      #18166755
                      sjoerdie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 September 2005

                        laat eens een cilinderlektest uitvoeren.

                        dan weet je zo of de kleppen lek zijn.

                        mocht dat het geval zijn, ben je zeker geen 2000euro kwijt om dat te fiksen.

                        Oke, een aardige hap gaat het wel kosten, kopsetje, distributiriem, olie, kvs enz..

                        mocht er reparatie nodig zijn mag je me wel een u2u sturen

                        #18166756
                        CarloAstra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 December 2006

                          Is er al een massa kabel bij gelegd van de minpool van de accu naar de motor? Zoals ik al eerder aangaf is bij deze Vectra’s heeel VAAK het probleem.

                          #18166757
                          Jeroen77
                            Lid sinds:
                            16 August 2013

                            Hoi,

                            Bedankt voor de info.

                            Breng hem zaterdag opnieuw weg deze keer om de optie mbt de massa kabel te testen. Eerder kreeg ik steeds te horen van degene die hem maakt dat het daar niet aan kon liggen omdat hij eerder nooit problemen had en nu opeens wel. Heb er nu op gehamerd om het toch te proberen. Hij kon zich het verhaal van Herkkert mbt de kleppen niet voorstellen. Volgens hem zou dit probleem zich dan de hele tijd moeten voordoen en niet alleen bij 4000 toeren. Hopelijk is het inderdaad de massa kabel, dan spring ik een gat in de lucht. Zijn er nog bepaalde specificaties waar die dikkere massakabel aan dient te voldoen?

                            Mocht het overigens zo zijn dat het uiteindelijk toch aan de kleppen ligt, dan neem ik zeker even contact op Sjoerdie. Thx alvast en ik laat wel even weten of de massa kabel gewerkt heeft.

                            #18166758
                            CarloAstra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 December 2006

                              Ik heb toen 35mm2 kabel op maat gemaakt. Als hij maar niet dunner is als de originele. En direct van accu naar de motor, niet via het chassis.

                              #18166759
                              Jeroen77
                                Lid sinds:
                                16 August 2013

                                Hebben de kabel er gister op gezet, maar helaas, op de snelweg nog steeds hetzelfde probleem.

                                #18166760
                                speedy066
                                  Lid sinds:
                                  31 December 2013

                                  Hallo,
                                  ik vroeg me af of je klacht inmiddels is opgelost?
                                  ik heb zelf namelijk het zelfde probleem met mijn vectra en die loopt ook op lpg.
                                  Ook dat is een zoekklacht waarvan ik het zolangzamerhand ook niet meer weet waar het aan kan liggen.

                                  gr
                                  gerben.

                                  #18166761
                                  Jeroen77
                                    Lid sinds:
                                    16 August 2013

                                    Hoi Gerben,

                                    Nee, helaas, nog altijd hetzelfde probleem. Heb wel nogmaals op de exacte fout code gezocht (P0303) en kwam vervolgens op een bmw site uit. Daar las ik dat het aan de benzine druk zou kunnen liggen. Heb de nieuwe brandstofpomp in auto liggen maar hij moet er nog ingezet worden. Dit moest toch al gebeuren aangezien hij al een hele tijd slecht start met een koude motor, al voor het probleem met de noodloop. Kan alleen niet verklaren waarom hij het dan ook op LPG in de noodloop terecht komt maar hoop dat het dus straks toch aan die pomp ligt. Vind het maar ram irritant dat de oplossing niet voorhanden is, dus zal trial en error worden vrees ik. Als de pomp erin ligt laat ik wel weten of het geholpen heeft of niet of dat men toch nog een andere oorzaak kan achterhalen. Mocht het me lukken dit raadsel op te lossen dan post ik het zeker aangezien het nergens in dit forum terug te vinden is. Mocht jij in de tussentijd de oplossing vinden laat het me dan aub ook even weten.

                                    Gr

                                    #18166762
                                    speedy066
                                      Lid sinds:
                                      31 December 2013

                                      ff een kleine update van mijn kant.

                                      het probleem is nog steeds niet opgelost :(

                                      wat is er ondertussen aan mijn Vectra gebeurd?
                                      cilinderlektest uitgevoerd: resultaat, goed.
                                      compressie test uitgevoerd: resultaat, goed.
                                      nokkenas sensor vervangen: resultaat, geen verschil.
                                      krukas sensor vervangen: resultaat, geen verschil.
                                      Beide bobines vervangen: resultaat, geen verschil.
                                      vacuüm systeem getest: resultaat, goed.
                                      Lambda sondes gewisseld: resultaat, geen verschil.
                                      luchtmassa meter gewisseld: resultaat, geen verschil.
                                      ECU gewisseld: resultaat, geen verschil.
                                      kabelboom gewisseld: resultaat geen verschil.
                                      bougies gewisseld: resultaat, geen verschil.

                                      heb de onderdelen van een goed lopend blok gehaald en toch blijft in mijn motor de storing er in zitten, op dit moment kan ik en enkele bedrijven welke er mee bezig zijn geweest niets meer verzinnen waar het aan zou kunnen liggen.

                                      het enige waar ik nog aan denk is:
                                      katalysator vervangen ( misschien verstopt of zo).
                                      cilinderkoppen revisie.
                                      ga binnen kort nog een keer mijn distributie nakijken of die nog goed zit, was een tip van een collega van mij, en dat is het enige waar ik nog niet naar gekeken heb.

                                      #18166763
                                      Jeroen77
                                        Lid sinds:
                                        16 August 2013

                                        Het probleem is gevonden, de katalysator was kapot. Die vervangen en loopt weer als een zonnetje. Helemaal blij nu… Suc6 met de Vectra, misschien hetzelfde probleem??

                                        #18365985
                                        Kojack78@hotmail.com
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 April 2019

                                          Hallo Jeroen, mag ik vragen waar je die katalysator hebt gehaald? Heb denk ik hetzelfde probleem.. Groet, Remco

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.