Signum 2.2 wervelkleppen. Inlaat komt er niet uit

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Vectra, Signum Signum 2.2 wervelkleppen. Inlaat komt er niet uit

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346262
    Danny Den Hartog
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 July 2017

      Ivm los stangetje van de wervelkleppen heb ik het inlaatspruitstuk losgemaakt.
      nu komt het inlaatspruitstuk wel los van de motor maar ik kan hem er nog niet uit halen.
      ik heb begrepen dat er onder de Inlaat nog een schroef zit die zal ik even losdraaien maar dan nog heb ik denk ik niet genoeg ruimte.
      is het nodig dat ik de dynamo nog moet demonteren of zou dat normaliter niet nodig zijn.

      :help:

      #18346281
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Dynamo moet eraf ja, en oliepeilstok compleet demonteren.

        #18346326
        Danny Den Hartog
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 July 2017

          Inmiddels heb ik hem eraf maar heb de dynamo en peilstok laten zitten. Heb de injectie eraf gehaald. Via via kreeg ik te horen om de bumper en radiateur te demonteren.
          Inspuiting leek mij makkelijker. Peilstok is idd een goeie….die was vervelend

          Dank voor je berichtje.
          Weet jii toevallig ook of ik alleen dat stangetje kan vervangen? Een plastic staafje waar de kleppen in een soort bolletje vastzitten.

          #18346333
          sander2.5v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 April 2011

            Heb het zelf gedaan op mijn oude vectra.

            Dit was de goedkoopste oplossing:
            http://m.ebay.com/itm/Vauxhall-Vectra-C-Signum-Inlet-Manifold-Swirl-Flaps-Gasket-2-2-Direct-Z22YH-/321886719718?epid=1927104861&hash=item4af1f18ee6%3Ag%3Ax0UAAOSwLsBZOmcR&_trkparms=pageci%253A4bf8bd04-6f87-11e7-8322-74dbd180251f%257Cparentrq%253A6eb9c3da15d0a9cb1be211a2fffb2f5d%257Ciid%253A3

            Helaas zijn de onderdelen verder niet los te bestellen. Bij opel zelf is alleen een hele nieuwe inlaat te bestellen.

            Tip:
            Reinig gelijk je inlaat. Ik had gelijk EGR afgedopt (maar die deed al niet veel :unsure: )

            #18346348
            Danny Den Hartog
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 July 2017

              Ok sander dank je voor bericht. Ik zit met een dilemma. De auto gaat verkocht worden en dus wil ik er niet teveel aan uitgeven. Ik heb de kleppen weer schoon en glanzend. Garage rekend er 700 voor ex btw voor dat setje en montage. Hoorde dat dat stangetje 40 kost dus ja die wil ik natuurlijk los regelen.

              Egr afdoppen moet je hem zeker in de software ook uitzetten ivm storingsmeldingen zeker.

              Oh ja en reinigen. Waarmee zou je me aanraden?

              #18346351
              sander2.5v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 April 2011

                Egr hoeft bij de z22yh niet softwarematig er uit. Volgens mij is het 600 exbtw voor een hele nieuwe inlaat. Bij opel leveren ze daarvan geen losse onderdelen bij mijn weten.

                Op de sloop kan je het misschien vinden als je het zelf demonteert

                Schoonmaken door inlaat met flink wat remreiniger in te spuiten. Goed schudden en leeg laten lopen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.