Signum 2.2 stuk van peilstok verdwenen? Gevonden!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Signum 2.2 stuk van peilstok verdwenen? Gevonden!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264019
    Tech 1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2013

      Vanmorgen tijdens het olie peilen van mijn 2.2 benzine was ineens het onderste stuk van de peilstok verdwenen :wtf

      Het ging altijd al lastig met al die slingers in de peilbuis,maar het ging deze keer niet moeilijker als anders.
      Zou hij onder in het carter blijven liggen,of zou hij zich naar de magnetische aftapplug verplaatsen ?
      Zit er nog een filter voor het aanzuiggedeelte van de olie pomp?
      Iemand hier een idee over of oplossing voor?

      #18216756
      koenelsenaar
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2010

        oei, dat wordt de carterpan er onder weg, en een nieuwe peilstok halen bij de dealer denk ik. Zou vooral niet rijden.

        #18216757
        sjoerdie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          die heeft ergens tussen gezeten….

          die is niet zomaar afgebroken.

          inderdaad beter even de pan eraf pakken

          #18216758
          Tech 1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2013

            Alvast bedankt voor de reacties.
            Ik had de peilstok eruit gehaald,hem afgeveegd en teruggestoken,toen ik hem hierna er weer uit haalde om het peil te bepalen was het onderste stuk weg :hmmz
            Zou het kunnen doordat hij iedere keer die bochten van de peilbuis door moet, hij daar gebroken is,het is wel het dunste gedeelte van de peilstok.
            Is de carterpan makkelijk te verwijderen,ik moet ermee naar een garage heb er zelf geen materiaal voor.
            Ik had er al wel mee gereden.

            #18216759
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              meestal even de voorpijp eronder weg, en dan kan ie er wel onderuit.

              maar als ik het gedraaide gedeelte zo zie, heef tie echt ergens tussen gezeten.

              Ik wil het wel voor je doen, maar ik gok dat je niet echt uit de buurt komt.

              #18216760
              johanhummer9
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 May 2011

                der zit indd wel een filter voor de aanzuigbuis. ik weet niet alleen in hoevere het krusas gedeelte is afgedekt , ik denk eigenlijk niet zoveel.

                dus niet zo door blijven rijden voordat straks dat stukje ertussen komt , en dan word je niet vrolijk

                edit: en als je een heeeeeeeeeeeeeel klein beetje mazzel heb komt ie MISSCHIEN wel uit als je de olie eruit laat lopen , maar die kans schat ik niet zo hoog.

                als je wel je olie eruit laat lopen (moet je zowiezo doen als je je carter weg gaat halen) zorg dan dat de voorkant van de auto een stuk hoger staat dan de achterkant , dan word de kans dat dat stukje er uit gaat met de olie IETS groter.

                #18216761
                Tech 1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2013

                  Nee,dat klopt venray is wel een eind uit de buurt :(
                  Wel bedankt voor het aanbod.

                  #18216762
                  gwriemersma
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 December 2010

                    Groningen dichterbij :angel
                    Altijd bereid te helpen

                    #18216763
                    Tech 1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 February 2013

                      Grün is ook niet om de hoek,maar wel vriendelijk bedankt voor het aanbod.
                      @ sjoerdie
                      Dat dunne gedeelte aan de spiraal komt, doordat daarmee het min/max schaal in de spiraal geperst/bevestigd is.

                      Ik had ooit wat foto’s gemaakt omdat ik steeds verschillende waardes aan de voor en achterkant van de peilstok had,bleek te komen doordat de peilstok blijkbaar schuin in de olie stak.

                      #18216764
                      Tech 1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 February 2013

                        Iedereen bedankt voor het mee denken en willen helpen :thumb :D
                        Vanmorgen maar even naar de garage gereden,ze hebben het carter verwijderd en de rest van mijn peilstok gevonden.
                        Hij kon volgens de monteur niet vrij door het carter bewegen,maar hij kon wel in de weg zitten als je er een nieuwe peilstok in stak.
                        Er was dus geen risico op motorschade,alleen problemen te verwachten met nieuwe peilstok.

                        Dus door te vaak olie te peilen,loop je dus het risico je peilstok het begeeft,of zou het gewoon domme pech zijn geweest :hmmz
                        Nogmaals bedankt voor het reageren :wors

                        #18216765
                        lucas1975
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 January 2012

                          das mooi dat ie “boven water” is,

                          mischien kun je hem eens opmeten, in mijn vectra zit een geheel rechte, die zal niet afbreken.

                          #18216766
                          sjoerdie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 September 2005

                            inderdaad, eens kijken of een andere erin past.

                            #18216767
                            Tech 1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 February 2013

                              Ik weet niet of een geheel rechte lukt,hij moet nogal wat bochten door voordat hij onderin het carter is :shock:
                              Had ik nooit op gelet tijdens het peilen,maar misschien had het beter helemaal een veer kunnen wezen,met een plat stukje voor max/min.
                              Al is dat natuurlijk weer moeilijker af te lezen,zeker met verse olie.

                              Nog even een foto van het af te leggen ‘parcours'(verbuigingen)voor mijn peilstok. ;) :D

                              #18216768
                              lucas1975
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 January 2012

                                dat maakt het dan misschien weer wat lastiger, al is die van mij recht, hij is wel flexibel natuurlijk.

                                #18216769
                                midnight black
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2011

                                  Bij mijn 2.2 is de peilstok van staalkabel en heeft de peilstokbuis ook van die achterlijke (overbodige) bochten, maar wellicht is de lengte anders en dan heb je er niks aan.

                                  #18486399
                                  Tech 1
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 February 2013

                                    Even wat uitproberen,met foto bestand :scratch:  2022verzameling kadett c 3

                                    #18486401
                                    Tech 1
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 February 2013

                                      2022verzameling-kadett-c-1a2022verzameling-kadett-c-2a :scratch: :unsure:

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.