Sigarettenaansteker eruit halen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Sigarettenaansteker eruit halen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343822
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      Ben ik nou gek, of is het onmogelijk om de 12V poort uit een Vectra C te halen?

      Vandaag mee bezig geweest, en getracht de How-To hier te volgen, maar ik strand eigenlijk al vrij snel. De handleiding geeft aan dat je het metalen gedeelte moet scheiden van het plastic oplichtende gedeelte. Prima, alleen zit dat dus muurvast aan elkaar, en in z’n geheel gaat het ding niet door het gat.

      Zie ik iets simpels over het hoofd? Hoe krijg je die twee gedeeltes van elkaar af?

      #18343836
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, GooneyBird

        Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij werkt het als een bajonet fitting. :unsure:

        #18343855
        GooneyBird
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2010

          Hoi hoi. Nee, het is zeker geen bajonet. Het bestaat uit een plastic buitenmantel en een metalen binnenstuk. Die twee moet ie van elkaar scheiden, anders past ie niet door t gat. Het probleem is dat ik die twee helften niet van elkaar af krijg. Er schijnen ergens iets van clipjes te zijn, maar ik zie en voel ze niet.

          #18343865
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Hoi,

            Misschien heb je hier iets aan?, alhoewel bajonet maar in mijn hoofd blijft malen, maar ik kan je ook niet tegen spreken. :scratch:

            Mocht je er achter komen, laat het even weten. :-)

            #18343872
            GooneyBird
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 February 2010

              Inmiddels is het me gelukt!

              Het idee:
              er zitten twee hele kleine plastic uitstulpseltjes op de plastic ring. Die klikken in twee slots op het metalen gedeelte, en zo wordt de boel bij elkaar gehouden.

              Het probleem:
              Die twee uitstulpseltjes zitten solide gemonteerd, en zijn dus niet in te drukken om het metalen gedeelte vrij te geven. Bij het assembleren kan je meer kracht zetten en klikt ie dus wel goed in elkaar. Uit elkaar halen in de auto is een drama…

              De oplossing:
              Met een dunne platte priem het metalen gedeelte iets open buigen waardoor je deze iets naar boven kunt halen. Dit doe je door het lepeltje van de priem er tussen te steken, en voorzichtig te wrikken. Nadat je het metalen ding een stukje naar boven gehaald hebt, kan je deze met een tangetje of zo grijpen en verder omhoog begeleiden. Vervolgens kan je de plastic ring uit het dashboard drukken en, omdat deze nu een stuk korter is, makkelijk uit het gat manoeuvreren. Bij het terug in elkaar zetten als allereerste het metalen gedeelte wat je iets verbogen hebt weer rond maken, anders blijven de meeste 12V stekkers erachter steken. Vervolgens steek je de stekker in de verlichting, en deze duw je terug het dashboard in. Steek nu de stekker in de metalen bus, en druk deze met enige kracht op zijn plek.

              Hieraan kan je merken dat nieuwere auto’s gemaakt zijn om exact 1 keer in elkaar gezet te worden, en daarna nooit meer uit elkaar te gaan. Op de productielijn kan je dit snel en zonder issues in elkaar klikken, maar het weer uit elkaar halen is een drama. Klein voordeel, zelf weer in elkaar zetten gaat moeiteloos en in seconden.

              #18343951
              computerbug
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2011

                Hoi, GooneyBird

                Helemaal :toppie: en :dank-u: voor de feedback :good:

                Zo hebben de Opel rijders er ook wat aan. :yahoo:

                #18343990
                GooneyBird
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 February 2010

                  Geen probleem joh. Ik was zelf ook naarstig op zoek naar de oplossing, maar kon nergens vinden dat je dus de metalen bus zelf moet verbuigen om ‘m langs de plastic uitstulpseltjes te krijgen. En dat moet helaas met een beetje geweld en finesse. De How-To hier op het forum is daar ook niet even duidelijk in.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.