Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Shuifbouten wat is jou ervaring?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2011 om 10:38 #17236337
Beste leden,
Ik sta voor een moeilijke keus ik heb mooie BBS 8.5jx19 gezien echter zijn deze er enkel in 5×112 en mijn Opel Astra H GTC Sport Turbo heeft 5×110 nu werd mij aangeraden schuifbouten te nemen.
Echter als ik een beetje google op schuifbouten dan kom ik tegenstrijdige berichten tegen en weet niet zo goed wat nu wijsheid is in deze, het moet natuurlijk niet zo zijn dat je straks 200 rijdt en je velg er af klapt etc.
Wat is jullie ervaring met schuifbouten?
Alvast bedankt voor de info.
greetz remco
19 mei 2011 om 16:17 #17864971Al op ongeveer 50 wagens velgen met schuifbouten gezet op men werk ; geen problemen zolang je ze goed centreert.
Dus gelijkmatig aantrekken in stervorm zoals het hoort.
19 mei 2011 om 16:45 #17864972ik rij er ook al 3 jaar mee. en ik heb ook ne serieuze voet. 240 mee geknalt en geen problemen mee
20 mei 2011 om 18:17 #17864973Schuif bouten werkt goed.
mits het goed wordt gemonteerd met goede centreerringen. maar dat is bij bbs wel goed gereld.
Hebben mooie stalen ringen.
Sterker nog bbs levert voor opel kitsets met schuifbouten.25 mei 2011 om 21:35 #17864970Domme vraag misschien maar zijn er nog kwaliteitsverschillen voor de schuifbouten?
Zijn er ook slot-schuifbouten te koop?gr,
John26 mei 2011 om 11:58 #17864974J&R in Ridderkerk en Cultwheels leveren ze voor ongeveer 35 eetjes voor een set ;)
Je hebt 2 verschillende soorten schuif-bouten.
Met koperen ring:
Compleet staal:
Normale lengte
langere schroefdraad (dit in het geval wanneer je spoorverbreders wil gebruiken en daardoor de huidige/normale bouten te kort zouden zijn)
Er zit namelijk een belangrijk verschil tussen de 2 verschillende bouten, sommige velgen-leveranciers leveren hun velgen met te kleine openingen om de schuif-bouten met koperen ring te kunnen plaatsen.
Om het toch mogelijk te maken om zulke velgen te plaatsen zijn de andere schuif bouten ontwikkeld (met een kleinere kop-diameter)
Vandaar ook dat de laatstgenoemde met dop 17 wordt vastgezet.
” Normaal” zijn wiel-bouten dop 1926 mei 2011 om 18:53 #17864975Ik ben zelf voor iets duurdere schuifslotbouten gegaan omdat ik toch kwaliteit wilde hebben maar goed ik kan niet in iemand anders zijn budget kijken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.