Show-Off : Opel Ampera MY2012

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Show-Off : Opel Ampera MY2012

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233280
    Juffer1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 July 2006

      Vandaag bezig geweest met een 3 weken jonge Opel Ampera.

      Deze auto is door de poetser van het autobedrijf gepoetst maar de eigenaar wilde graag een lakverzegeling hebben.
      Uieindelijk besloten om dat lekker links te laten liggen en voor een kwaliteitswax te kiezen : de C-Quartz in dit geval

      Vanmorgen om 10.00uur arriveerde de Ampera. Wat een wagen zeg, deze 3 weken oude auto met slechts 66km op de teller zag er al erg netjes uit.

      Als eerste begonnen om de auto te wassen met 2 emmers, een washmitt en de Poorboys shampoo.
      Hierna de auto weer afgespoten en richting de loods gereden. Daar de auto nogmaals afgespoeld en deze geclayed met Poorboys Elastic clay icm Poorboys Spray & Wipe.

      Na het afdrogen met de droogdoek, de brinkmann erbij gepakt om te kijken wat de vervolg stap zou gaan worden.. and then horror struck us :

      Dit is dus een nieuwe auto met 66km op de teller !
      De plekken die je op de eerste foto’s ziet zijn schuurplekken die door een schadehersteller zijn gemaakt met een schuurkurkje. Verder zijn er mega veel swirls en krassen ed te vinden. Op de motorkap zaten 2 hele vage plekken waarvan de oorzaak onbekend zijn.

      Aangezien er veel plastic op de auto is toegepast (motorkap is bijvoorbeeld helemaal van plastic) wat dus redelijk zacht is als eerste maar eens een testspot gedaan met Finale en een witte pad. Hiervandaan ben ik op de plekken die er zwaarder aan toe waren opgeschaald naar lichtgroen met Mezzo. Hierna afgebouwd naar Finale met een zwarte pad.
      Na het polijsten was de auto voor 95% strak, gezien de tijd die ik ervoor had het maximaal haalbare.

      Hierna de auto ontvet met Eraser om alle overtollige oliën van de polijstmiddelen te verwijderen.

      Na 15 minuten gewacht te hebben werd het tijd voor de C-Quartz.
      C-Quartz is een lak bescherming welke kei en kei hard wordt en volgens de verhalen zou dit een standtijd van 2 jaar moeten hebben. Of je dit in de praktijk ook redt : denk het niet maar het geeft wel aan dat het zeker een tijdje blijft zitten :mrgreen:

      de C-Quartz aan het curen :

      En het eindresultaat :

      En de afsluiter :

      Het stappenplan wat ik heb gevolgd is :
      – Wassen met PB’s Slick & Suds
      – Afspoelen
      – Clayen met Poorboys elastic clay
      – Afdrogen
      – Polijsten met Mezzo en Finale, afnemen met koraaldoek
      – Ontvetten met Eraser, afnemen met koraaldoek
      – Lak even tot rust laten komen voor 15 minuten
      – C-Quartz aanbrengen
      – 15 – 20 minuten laten curen
      – Afnemen met suede doek
      – Na een uurtje Reload aanbrengen

      Bedankt voor het lezen !

      #17823524
      BlueAstraG
        Lid sinds:
        24 December 2011

        He-le-maal top Arjan!!! :thumb

        #17823525
        Jefkere
          Lid sinds:
          6 August 2011

          Prachtig, ziet er uit als nieuw, wat hij ook eigenlijk wel is, maar gezien de schade…
          Mooi werk :jerry

          #17823526
          StinG
            Lid sinds:
            27 May 2011

            sow, da’s weer een verschil, zag erg uit voor zo’n jonge auto …pffff
            je mag de mijne ook doen -offtopic

            #17823527
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Ik zit er met verbazing na te kijken. Wat jij/jullie doen is kunst. Trouwens ook een hele mooie auto zo’n ampera :thumb
              Mijn auto mag/moet ook een grondig onderhanden worden genomen. staan eerst nog wat onderhoud op het programma voor de komende tijd. Zal er tzt over berichten :thumb

              #17823528
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Grote nadeel van deze auto is dat er heel veel plastic in en op verwerkt zit.

                Plastic is zeer gevoelig voor krassen en het niet op de juiste manier wassen.
                Als een wasstraat al krassen achterlaat op een harde Audi lak dan kan je wel voorstellen wat het doet met dat zachte plastic.

                Door de zwarte uni-kleur zie je er ook nog eens van alles op.

                #17823529
                DarkNL08
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 March 2010

                  wat een lelijke standaard bumperlip zeg …… :puke

                  #17823530
                  marzaz
                    Lid sinds:
                    25 February 2012

                    wow wat heeft opel hier me uitgespookt. die is ernstig!

                    euhm …. C-Quarts is toch maar pas na 3 uur snoei hard bij 15°c ??…
                    en normaal gezien duurt dat proces van “bakken” 48u.
                    voor het optimale…? of ben ik nu zo fout?

                    #17823531
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      @ Marzaz… wat wil je daarmee zeggen dan ?

                      #17823532
                      marzaz
                        Lid sinds:
                        25 February 2012

                        @Juffer1 wrote:

                        @ Marzaz… wat wil je daarmee zeggen dan ?

                        wouw vragen hoe hard deze is uit gehard dan ….

                        die wow was naar de krassen al in de lak van deze ampera.
                        trouwens knap werk

                        #17823533
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          Hoe lang het duurde voor de auto was uitgehard durf ik echt niet te zeggen. Het was in de loods ongeveer 15 graden toen ik de C-Quartz aanbracht.
                          Na het aanbrengen van de C-Quartz heb ik een 20 / 25 minuten gewacht en dat deel afgenomen. Die 20 minuten om te curen is trouwens lang zat, zelf zou ik het niet langer laten zitten omdat ik twijfel of je het dan nog wel uitgebuft krijgt. Dat is ook de reden dat ik het per paneel heb aangebracht en heb afgenomen.
                          Na het uitbuffen is de auto direct in de zon gezet wat het uithardings proces ook nog wel sneller zou laten verlopen.

                          De eigenaar is er in ieder geval zeer over te spreken, afgelopen week belde hij nog dat het zeer goed bevalt en dat de auto er nog steeds schitterend bijstaat.

                          #17823534
                          marzaz
                            Lid sinds:
                            25 February 2012

                            idd juffer1 na 48u is die redelijk stroef.
                            het duurde bij ons 2uur eer alles mooi effen in kleur was. no stripes :p

                            en de truck van het schuursponsje al uitgeprobeerd na 48u gaat die er nauwelijks door met de nadruk dan op nauwelijks.

                            vraagje over de ampera, volgens wat ik zie.
                            dit was een zachte en geen half harde lak zoals bij de astra zeker? of niet?
                            nog nooit een ampera gepolijst .. vandaar de interesse

                            #17823535
                            Juffer1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 July 2006

                              Ik heb met verkleuring geen enkel probleem gehad, de auto was toen deze vertrok mooi egaal.

                              Er zijn voorbeelden waarbij auto’s in delen zijn behandeld met C-quartz en waarbij je na 3 maanden precies kunt zien waar het wel en niet zit omdat er op die plekken geen swirls van de wasstraat zitten :thumb

                              De lak is boterzacht, erg goed te vergelijken met die van een Renault.
                              Met een Mequairs microvezeldoek trek je zo de krassen er in als je de polijst afwil nemen, vandaar ook het gebruik van de Koraaldoeken.

                              #17823536
                              marzaz
                                Lid sinds:
                                25 February 2012

                                @Juffer1 wrote:

                                Ik heb met verkleuring geen enkel probleem gehad, de auto was toen deze vertrok mooi egaal.

                                Er zijn voorbeelden waarbij auto’s in delen zijn behandeld met C-quartz en waarbij je na 3 maanden precies kunt zien waar het wel en niet zit omdat er op die plekken geen swirls van de wasstraat zitten :thumb

                                De lak is boterzacht, erg goed te vergelijken met die van een Renault.
                                Met een Mequairs microvezeldoek trek je zo de krassen er in als je de polijst afwil nemen, vandaar ook het gebruik van de Koraaldoeken.

                                wat een zonde voor een wagen van 44 000€! :p vindt je niet?

                                #17823537
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Mooi resultaat!! Ben zelf geen poetser , ik ben meer van de wasstraten :???:
                                  Maar als alle middelen zie die je gebruikt…..pfff, ik zou het bij stap 2 al opgeven.

                                  Prachtige wagen trouwens, de ampera, logo aan de achterkant is ook leuk gevonden :thumbup

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.