Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Show hier je import Monza A1 / A2!!
- Dit onderwerp bevat 211 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 29 oktober 2021om 19:34 door catmanta.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2009 om 04:46 #17486813
Dit is inderdaad een A2.. Misschien dat je hier een apart topic voor aan kan maken?? Daar wil ik je dan wel mee helpen (met mijn vele foto’s)…
Gr Wesley
15 juni 2009 om 15:45 #17486814AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door astrawez
Dit is inderdaad een A2.. Misschien dat je hier een apart topic voor aan kan maken?? Daar wil ik je dan wel mee helpen (met mijn vele foto’s)…Gr WesleyNee.joh, gewoon de topic titels aanpassen door bijv:
‘Show hier je Import Monza A1 en A2’
en die andere
‘Show hier je Monza A1 en A2 [nl]’
het zijn maar voorbeelden, dus….
kijk maar wat jij ervan maken wil, het zijn jou topics
met boordevol mooie Monza’s :thumbup19 juni 2009 om 11:37 #17486815Op verzoek van Ron (goed idee) heb ik ff de titels aangepast! :thumbup Vanaf nu kan iedereen zijn/haar Monza A1 én A2 (mits import) híer showen!! Ik zal vandeweek als ik wat meer tijd heb ff wat import A2’tjes vanuit mn pc hier uploaden…
Gr Wesley
19 juni 2009 om 22:15 #17486816AnoniemLid sinds:
1 January 1970We gaan verder met de ingevoerde Monster onder de Monza’s :o:thumbup
aangezien deze op MP staat, is de kans groot dat deze Monza uit onze zicht verdwijnt.
Vooral uit mijn zicht, staat bijna bij mij om de hoek.:PDeze Monza krijgt een plekje in deze topic :thumbup
========================================
OPEL MONZA-ABrandstof Benzine
Cilinderinhoud 5303 cm3
Vervaldatum APK 19-11-2009
Datum eerste toelating 09-02-1984
Datum eerste afgifte Nederland 23-10-2008
btw. verder staat hij hier ook nog te bezichtigen:D
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=10373019 juni 2009 om 22:45 #17486817AnoniemLid sinds:
1 January 1970MP is The Place To Be :D
hier dan de volgende, in de aanbieding op MP.
================================OPEL MONZA 3.0 E
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 29-04-2010
Datum eerste toelating 13-08-1981
Datum aanvang laatste tenaamstelling 21-09-2004
Datum eerste afgifte Nederland 08-09-1995ps: foto is inmiddels al ruim 4 jaren oud en al
bijna 12 jaar in Nederland. :thumbup21 juni 2009 om 08:32 #17486818Ik heb er hier vast 1: Gezien het kenteken lijkt het wel een import A1??
Kenteken: NP-32-ZL
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.OE AUTOMATIC
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 22-08-2009
Datum eerste toelating 30-06-1982
Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-06-2009
Datum eerste afgifte Nederland 18-09-1985
Meer volgen nog hoor… :angelGr Wesley
21 juni 2009 om 14:34 #17486819AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die witte heeft in deze staat een behoorlijk lange tijd op MP gestaan.:thumbdown
Nadat ie een wasbeurtje heeft gekregen, en MP er een fotootje bij kreeg , raakte deze Monza bij MP uit beeld….:hmmz:thumbup
22 juni 2009 om 12:20 #17486820Hier heb ik er nog een paar:
Deze bestaat helaas niet meer:
Deze gelukkig nog wel:
Kenteken: LH-DF-29
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.0 E
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 21-06-2009
Datum eerste toelating 29-11-1984
Datum aanvang laatste tenaamstelling 21-05-2004
Datum eerste afgifte Nederland 12-09-1996
Ook deze tuft nog lekker rond:
Kenteken: GH-XS-42
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 2.5 E
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 19-07-2009
Datum eerste toelating 12-01-1984
Datum aanvang laatste tenaamstelling 18-01-2006
Datum eerste afgifte Nederland 05-04-1993
Onderstaande rijdt gelukkig ook nog rond:
Kenteken: PG-RF-47
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA GSE
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 26-05-2010
Datum eerste toelating 02-01-1984
Datum aanvang laatste tenaamstelling 30-05-2009
Datum eerste afgifte Nederland 19-07-1996
Onderstaande Monza daar is een 4.0 Lotus-Omega blok ingelegd (zo te zien niet op kenteken), verder is de APK al een tijdje verlopen… :swear
Kenteken: ND-ZJ-06
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.0 E AUTOMATIC
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 29-01-2009 :thumbdown
Datum eerste toelating 14-05-1982
Datum aanvang laatste tenaamstelling 23-12-2008
Datum eerste afgifte Nederland 02-11-1995
Dit waren tot nu toen mijn import A2’s…Gr Wesley
22 juni 2009 om 12:30 #17486821AnoniemLid sinds:
1 January 1970D’r zitten er weer een paar verdomd mooie bij, Wesley, klasse :o
Brrrr,….die velgen, wat staan die er mooi onder. :thumbup:thumbup:thumbup22 juni 2009 om 12:40 #17486822AnoniemLid sinds:
1 January 1970Onderstaande Monza daar is een 4.0 Lotus-Omega blok ingelegd (zo te zien niet op kenteken), verder is de APK al een tijdje verlopen…
Misschien problemen met keuren, ander blok dan op papier,
zal dan wel naar het RDW moeten voor de keuring.
Hij is er vorig jaar nog geweest, maar dan alleen maar voor
de inschrijving, nummertjes en brief controle.Misschien is het volgende wel een speculatie:
Denk zelf dat deze wagen in Duitsland op een 07 kenteken
heeft gereden, en met zo’n kenteken kun je rommelen
met een auto zoals jij het wilt.
Als je dan als Nederlander zo’n wagen koopt,
dan kun je wel eens voor verrassingen komen te staan,
omdat er dan veel van die veranderingen niet beschreven is op de brief :hmmz22 juni 2009 om 12:53 #17486823Ook nog twee import Monza’s gevonden op mijn pc..
Kenteken: LZ-GH-74
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 2.5E
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 23-04-2010
Datum eerste toelating 01-03-1984
Datum aanvang laatste tenaamstelling 30-06-2007
Datum eerste afgifte Nederland 14-09-1995
Nog een:
Kenteken: 07-ZK-RR
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.0 E AUTOMATIC
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Vervaldatum APK 28-02-2010
Datum eerste toelating 01-03-1983
Datum aanvang laatste tenaamstelling 12-07-2008
Datum eerste afgifte Nederland 05-03-2008
Gr Wesley king:23 juni 2009 om 14:17 #17486824nou, de mijne dan ook maar even:
Overgangsmodel: Buitenkant A1 en binnenkant A2.
Komt uit Zwitserland:
23 juni 2009 om 14:26 #17486825Mooi ding man! :wors
23 juni 2009 om 16:03 #17486826AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, bedankt voor deze mooie import Monza :thumbup
hier dan de aanvulling van de Monza zoals hierboven afgebeeld ;)
OPEL MONZA 2.5 E AUTOMATIC
Brandstof BenzineAPK 19-11-2009
Datum eerste toelating 01-08-1982
Datum aanvang laatste tenaamstelling 21-02-2009
Datum eerste afgifte Nederland 20-11-2008ps: hmmm, in dezelfde periode als ik de Monza binnengehaald ? :D
een import uit Zwitserland is ook interessant,
de wagens daar zijn qua plaatwerk vaak in een uitmuntende staat. :thumbup24 juni 2009 om 07:19 #17486827Zie hier een foto van mijn Opel Monza 2.5 E.
Deze is geimporteerd uit Duitsland in 2007.
Sinds ik deze in mijn bezit heb is er al erg veel aan veranderd/verbeterd….zie hieronder.Wat heb ik tot nu toe laten doen eigenlijk aan mijn Monza.
Compleet nieuwe uitlaat gemonteerd.
Nieuwe draagarmen voor.
Nieuwe stuurkogels (allemaal)
Nieuwe fuseekogels
Nieuwe pitmanarmen (zat een beetje speling op)
Nieuwe Mattenset
Nieuwe ankerplaten
Nieuwe Voorruit (helaas niet met de antenne erin verwerkt)
Nieuwe raamrubbers
Nieuwe schijfremmen + blokken
Nieuwe Remlijdingen
Nieuwe Benzine tank
Nieuwe pakkingen bij de motor (kleppendeksel + spruitstuk)
Nieuwe binnenschermen (links en rechts)
nieuwe dorpels (links en rechts
ook zijn de beide deuren afgeslepen en nieuwe stukken ingelast…ook meteen maar met Dinitrol behandeld de hele boel….de roest zal ook niet meer terugkomen nu :P
Mijn wagen is nu dan ook 110% roestvrij!!!Nieuwe bezineleiding….deze is een week geleden gesprongen tijdens het rijden naar mijn werk…..ik liet een hele streep benzine achter me op de A15!! Ik reed 5 op 1 ongeveer!hahahaha.
zie hieronder een foto van mijn trots…..
24 juni 2009 om 07:55 #17486828AnoniemLid sinds:
1 January 1970hé, die lijkt een beetje veel op die van mij :P:wub
[hier die van mij]Mooie Monza, je bent er wel druk mee geweest,
zo te lezen een echte Monza liefhebber.:thumbupDeze Monza heeft een behoorlijke ‘injectie’ gekregen,
met al die nieuwe onderdelen erin, maar afijn, nu weet jij dat de wagen GOED is :thumbupWelkom in het Forum en veel rijplezier gewenst met jou bolide ;)
hier dan de aanvullende gegevens van jou Opel Monza
=======================================
kenteken 56-XV-FZHandelsbenaming MONZA-A
Brandstof BenzineVervaldatum APK 16-11-2009
Datum eerste toelating 01-10-1982
Datum aanvang laatste tenaamstelling 09-02-2008
Datum eerste afgifte Nederland 04-10-2007ps: bedankt voor het plaatsen van die mooie pics :kewlpics
24 juni 2009 om 08:42 #17486829Geen dank Ron,
Ik ben er ook heeel erg blij mee….volgens mij heb ik een aantal maanden geleden nog een deur gekocht bij jou.(een blauwe deur)
Kan dat kloppen?
Ik heb de deur trouwens niet gebruikt want de deuren die erin zaten waren nog zeer bruikbaar…maar je kan nooit te weinig onderdelen hebben zal ik maar zeggen.
Ikzelf woon in Rotterdam en had 2 en een half uur in de wagen gezeten.Ik heb nog vele nieuwe foto’s van mijn wagen, die zal ik tzt ook nog wel plaatsen.
PS….die van jou ziet er ook nog geweldig uit….mooie kleur trouwens:P:wors
Groetjes,
Mario
24 juni 2009 om 08:54 #17486830AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben er ook heeel erg blij mee….volgens mij heb ik een aantal maanden geleden nog een deur gekocht bij jou.(een blauwe deur) Kan dat kloppen?
Nee hoor, die heb je niet bij mij gekocht, er zijn meerdere Ron’s hier in het Forum met een Monza:o
Heb die Monza van mij ook onder handen genomen,
staat in deze topic te lezen: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=10459424 juni 2009 om 09:20 #17486831super zeg….zoals jij je wagen bent nagegaan heb ik dat ook gedaan.
Tot mijn verbazing was er bij mij ook weinig tot geen roest….ook niet op de onzichtbare plekken.
Alleen de binnenschermen waren redelijk rot…maar daar zitten nu nieuwe in….dus ook dat probleem verholpen.
Wat ik ook vergeten ben te vertellen is dat de originele KM Stand pas 72500 is (ik heb hem gekocht bij 63000 km)…De wagen heeft van 1994 tot 2006 stilgestaan in Hamburg (verwarmde garage) dit alles is ook aantoonbaar….dus eigenlijk is het blok net ingereden!!hahaha…..toen ik hem kocht ben ik meteen begonnen met het verbeteren van de wagen.
Ook heeft mijn vaste garage ernaar gekeken (hij was ook meegegaan toen ik deze monza ging bekijken)
en hij vind de wagen echt in uitmuntende staat.
Ook in Dronten (M&M) bij de meeting heb ik vele positieve reacties gekregen (toen waren de deuren nog niet eens behandeld en was ook nog niet alle roest weggehaald).Eigenlijk rijd ik dagelijks met mijn Monza, aangezien hij van stilstaan ook niet beter word.
Enne ik heb hem nu anderhalf jaar en hij heeft me nog nooit laten staan.
kortom ik vind het superwagens!En wil deze zo lang als het kan houden.groeten,
Mario
24 juni 2009 om 11:01 #17486832Mooi dat er toch nog zoveel echte liefhebbers van de monza zijn.
@charlois, mooie auto en bijna nieuw. Bij mij staat ook e.e.a. op de planning m.b.t. spuiten en carrosserie. Zodra ik tijd heb wil ik eraan beginnen. Waarschijnlijk komende winter. Komt er tevens een 4 bak automaat in en een c30ne blok.Kan ik komende zomer nog lekker genieten en cruisen.
24 juni 2009 om 11:11 #17486833Beste Ckad..
Gelukkig maar toch….dan blijven we deze mooie verschijning tenminste op de Nederlandse wegen zien.
Is dat jou wagen op de foto?
Errug mooie kleur moet ik zeggen.
Een 4 bak automaat is inderdaad wel fijner ja…..scheelt een hoop benzine en motorgeluid.
Zelf heb ik nog de originele 3 bak automaat eronder liggen…welke overigens errug soepeltjes schakeld.Ga je zelf de carrosserie aanpakken?, en wat moet eraan gebeuren?
groeten,
Mario (charlois187)
24 juni 2009 om 12:55 #174868344-gang automaat is een must 3-gang is klote,lekken vaak schakelen lang niet zo mooi als een 4-gang,en de 3de gang is op 1 op1 wat veels te veel toeren maakt voor een 25E/30E.
Als ik een tijd in mijn A2 heb gereden met 4-gang dan is het echt klote om weer naar een 3-gang te moeten:geen fatsoenlijke kickdown oneindig veel toeren en minder acceleratie,en een gezuip zonder einde.Ik heb hier de hele handel liggen bak en toebehoren om in mijn Monza A1 met C30NE met jetronic te leggen (wat maar een lelijk verneukt ding is) maar wat technisch wel in goede staat is en op LPG loopt.
Als ik 2 dagen de tijd heb dan gaat ie erin.Verder heb ik nog een zwarte GSE die in super staat is met bijna alle opties zoals:
leer-airco-electrisch open dak-bc-elecrische ramen-Ronal 7×15 i400 velgen in kleur van auto-Wiechers veerpootbrug-mattig grill-koplamp wissers-digidaschbord-C30NE 177pk-4gang automaat met winterstand (uit Senator B)-Senator B 24V eindemper-Mattig booskijkers-electrische spiegels-ABS-electrische motorverwarming-CV alles werkt 100% ook de ABS en A/C.Die GSE is compleet gespoten en gelast en der komt nog een hoogte verstelbaar stuur in en grotere velgen vind 15 persoonlijk te klein 17 of 18 is mooi.
24 juni 2009 om 13:37 #17486835AnoniemLid sinds:
1 January 1970Misschien heb je nog een paar foto’s van jou Monza’s die je hier wilt plaatsen, Ben :thumbup:kewlpics
24 juni 2009 om 14:02 #17486836origineel gepost door charlois187
Beste Ckad..Gelukkig maar toch….dan blijven we deze mooie verschijning tenminste op de Nederlandse wegen zien.
Is dat jou wagen op de foto?
Errug mooie kleur moet ik zeggen.
Een 4 bak automaat is inderdaad wel fijner ja…..scheelt een hoop benzine en motorgeluid.
Zelf heb ik nog de originele 3 bak automaat eronder liggen…welke overigens errug soepeltjes schakeld.Ga je zelf de carrosserie aanpakken?, en wat moet eraan gebeuren?
groeten,
Mario (charlois187)
Op de foto is mijn auto ja. Overigens ook de zwarte monza waar origineel ned. monza topic mee begint. Inmiddels wel e.e.a. gewijzigd.
De carroserie moet echt strak worden gemaakt (bij zwart zie je elke oneffenheid) . M.b.t. tot laswerkzaamheden valt het wel mee. rechter binnenscherm klein plekje. Maar wellicht komt er nog e.e.a. tevoorschijn als ik eraan begin. Na het spuiten kan ik de auto dan in het mike sanders vet dompelen tegen de roest. (Voor het spuiten is dit een slecht idee i.v.m. de droogcabine waardoor het vet te vloeibaar wordt)24 juni 2009 om 14:39 #17486837AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, zwart in idd een mooie kleur,
maar dan moet het koetswerk wel superstrak zijn,
wat op zich met dit plaatwerk niet zo moeilijk is, ahum, voor mij dan. :thumbup:Dheb meer werk met die nieuwe blikken dozen van nu,
dan van het plaatwerk van de klassiekers :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.