Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Show hier je import Monza A1 / A2!!
- Dit onderwerp bevat 211 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 29 oktober 2021om 19:34 door catmanta.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2009 om 10:58 #17210045
Hallo,
Omdat ik al was begonnen met een “origineel Nederlands Monza A1”- topic, ga ik nu maar verder met een “import Monza A1” – topic. :P Ik dacht dat ik er meer op mijn pc had staan, maar de meeste die erop staan zijn zonder kenteken (vers geïmporteerd), dus daar hebben jullie niks aan. Ook heb ik er een paar gevonden die wellicht wél origineel Nederlands zijn, maar waar het kenteken niet goed leesbaar van is.. Hier de geïmporteerde waar wel de kentekens goed opstaan:
1) NK-41-FZ
oude foto:
nieuwere foto:
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.0 H
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Vervaldatum APK 02-07-2010
Datum eerste toelating 30-06-1978
Datum aanvang laatste tenaamstelling 02-09-2006
Datum eerste afgifte Nederland 05-08-1985
2) HF-NP-78
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 2.5 E
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 22-07-2004
Datum eerste toelating 09-11-1983
Datum aanvang laatste tenaamstelling 07-06-2004
Datum eerste afgifte Nederland 26-11-1993
3) PK-51-JJ
Leuk voor het plaatje, maar deze bestaat helaas niet meer. :(
4) KT-36-ZV
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 2.8 H
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 30-09-2009
Datum eerste toelating 30-06-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 08-03-2006
Datum eerste afgifte Nederland 22-03-1984
5) 85-TD-RS
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.0 E
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 01-02-2010
Datum eerste toelating 13-11-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 01-03-2008
Datum eerste afgifte Nederland 30-08-2006
6) 01-PV-PG
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.0 E
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Vervaldatum APK 13-12-2009
Datum eerste toelating 01-03-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 05-12-2008
Datum eerste afgifte Nederland 17-12-2004
7) 78-PF-VL
Ook leuk voor het plaatje, alleen jammer dat hij niet meer bestaat (in NL).. :(8) 51-PV-FK
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 2.8 H
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 01-12-2009
Datum eerste toelating 22-05-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 16-07-2008
Datum eerste afgifte Nederland 08-12-2004
9) 24-SP-KP
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 2.8 H AUTOMATIC
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 23-07-2009
Datum eerste toelating 29-05-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 02-06-2007
Datum eerste afgifte Nederland 23-03-2006
10) 94-PK-NP
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 2.8 H AUTOMATIC
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 31-07-2009
Datum eerste toelating 21-11-1978
Datum aanvang laatste tenaamstelling 27-03-2006
Datum eerste afgifte Nederland 04-08-2004
11) 82-PF-VN
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 2.8 H
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 15-08-2009
Datum eerste toelating 22-05-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 17-11-2007
Datum eerste afgifte Nederland 06-08-2004
12) 20-PF-HK
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.0 H
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Vervaldatum APK 02-08-2009
Datum eerste toelating 30-01-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-07-2007
Datum eerste afgifte Nederland 18-05-2004
13) JB-LB-32
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 2.8 H
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 31-10-2009
Datum eerste toelating 05-02-1982
Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-02-2007
Datum eerste afgifte Nederland 10-06-1994
14) 52-TG-SN
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.0 E
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 10-09-2009
Datum eerste toelating 15-04-1980
Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-09-2007
Datum eerste afgifte Nederland 08-09-2006
De laatste twee heb ik zelf gespot op de Opelmeeting in Oss vorig jaar september:15) 13-RP-JT
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 2.8 H
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 28-07-2008 :hmmz
Datum eerste toelating 14-09-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 12-02-2008
Datum eerste afgifte Nederland 24-06-2005
16) 91-PT-BG
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.0 H
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Vervaldatum APK 08-11-2009
Datum eerste toelating 14-03-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 09-11-2004
Datum eerste afgifte Nederland 09-11-2004
Dit waren alle import Monza’s waar ik een foto van heb. Ik heb zoals gezegd nog enorm veel foto’s van Monza’s in Nederland zonder kenteken of met slecht leesbaar kenteken. De meest opvallende vind ik wel deze:
Deze stond in maart 2004 te koop voor 950 euro!
Later, in april 2005 kwam ik deze week tegen, nogsteeds zonder kenteken. Toen kostte deze 2250 euro en stond hij in Uithuizermeeden.. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er van deze apparte Monza geworden is…
Zo, dit was het dan weer voor nu.. Ben er bijna twee uur mee bezig geweest om alles op en uit te zoeken.. Ik verwacht dat er nog vele import Monza’s A1 in Nederland rondrijden, gezien het aantal advertenties de afgelopen jaren met Monza’s zonder kenteken…
Voor wie aanvullingen heeft, ga je gang!!!! :afro
Groetjes, Wesley
6 juni 2009 om 15:02 #174867896 juni 2009 om 15:34 #17486790AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt, Wesley, je bent een echte liefhebber van Monza’s :thumbup
Hier dan de mijne, wie volgt……..
watermerk is om evt misbruik tegen te gaan.Merk OPEL MONZA 3.OE AUTOMATIC
Brandstof Benzine
Datum eerste toelating 01-09-1981
Datum aanvang laatste tenaamstelling 09-10-2008
Datum eerste afgifte Nederland 09-10-2008grtz Ron
7 juni 2009 om 06:53 #17486791Goed bezig Ron! Nu hopen dat er nog een aantal volgen… :cool:
@ kadettcoupe1976: Is die foto van mij soms ook door jou geschoten??
Gr Wesley
7 juni 2009 om 08:02 #17486792origineel gepost door astrawez
@ kadettcoupe1976: Is die foto van mij soms ook door jou geschoten??
Gr Wesley
nee die foto is niet door mij gemaakt.
7 juni 2009 om 14:33 #17486793Vandaag heb ik er weer 1 gespot (die ik nog niet had):
Kenteken: 34-SX-KN
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.OE AUTOMATIC
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Vervaldatum APK 01-06-2010
Datum eerste toelating 07-09-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-05-2006
Datum eerste afgifte Nederland 26-05-2006
Gr Wesley8 juni 2009 om 07:03 #17486794D’r zijn meer import dan Nederlandse auto’s.
8 juni 2009 om 09:02 #17486795I know.. :sleeping
:jerry
8 juni 2009 om 09:44 #17486796Persoonlijk boeit het me nog minder dan niks of het een NL of DE,alle auto,s komen toch uit Duitsland of ze nu wel of niet daar gelopen hebben (of ergens anders) maakt niks uit na mijn idee….
8 juni 2009 om 15:05 #17486797origineel gepost door astrawez
Vandaag heb ik er weer 1 gespot (die ik nog niet had):
Kenteken: 34-SX-KN
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.OE AUTOMATIC
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Vervaldatum APK 01-06-2010
Datum eerste toelating 07-09-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-05-2006
Datum eerste afgifte Nederland 26-05-2006
Gr Wesleybekende auto staat bij mij op de oprit
8 juni 2009 om 16:15 #17486798AnoniemLid sinds:
1 January 1970bekende auto staat bij mij op de oprit
Dan heb jij een brede oprit :o:D
Je hebt een mooie Monza, met leuke velgen. :wub
Is dat een originele 3.0E op gas.
of zit daar al een andere kop op.PS: Welkom bij de IMPORT-club :D:D:thumbup
8 juni 2009 om 17:49 #17486799Idd een erg mooie Monza obelix!! Heb er zondag met bewondering naar gekeken!! :thumbup
Gr Wesley
8 juni 2009 om 19:35 #17486800AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geef mij ook maar een Import,
heb maanden hier in Nederland gezocht naar een ‘goede’ Monza in de verkoop-afdeling,
maar kon er helaas niet in slagen een goede te vinden,..zucht :mad:Dan maar de grens over, bij de eerste de beste was het al raak,
moet daarbij wel toegeven dat ik niet had verwacht dat
het zo’n mooie en goed onderhouden Monza was.
De info op internet was matig, de foto was super,
en de reis [450km] er naar toe was spannend, zou dit hem dan worden:hmmz………ja dus :DEn dat het kenteken nieuw is, ach, ik denk maar zo, ik kies eerst voor kwaliteit,
het kenteken is maar een uithangbord voor moedertje staat.:vertag8 juni 2009 om 19:44 #17486801origineel gepost door MonzaRon
Geef mij ook maar een Import,
heb maanden hier in Nederland gezocht naar een ‘goede’ Monza in de verkoop-afdeling,
maar kon er helaas niet in slagen een goede te vinden,..zucht :mad:Dan maar de grens over, bij de eerste de beste was het al raak,
moet daarbij wel toegeven dat ik niet had verwacht dat
het zo’n mooie en goed onderhouden Monza was.
De info op internet was matig, de foto was super,
en de reis [450km] er naar toe was spannend, zou dit hem dan worden:hmmz………ja dus :DEn dat het kenteken nieuw is, ach, ik denk maar zo, ik kies eerst voor kwaliteit,
het kenteken is maar een uithangbord voor moedertje staat.:vertaghet intrseert mij niks waar die weg komt als het maar geen verpruts ding is
en dat zijn bijna alle orginle nedelanders8 juni 2009 om 21:21 #17486802AnoniemLid sinds:
1 January 1970het intrseert mij niks waar die weg komt als het maar geen verpruts ding is en dat zijn bijna alle orginle nedelanders
Er zijn best wel een groot aantal GOEDE Monza’s-Senators in Nederland zijn.:thumbup
Maar alles wat in Nederland te koop aangeboden wordt,
zijn te duur en je krijgt er meteen een hoopjes werk bij.
Een Nederlander verkoopt niet snel iets wat GOED is.
En als het goed is, is het goed duur :puke
=========================================
In bijv. Duitsland was de auto een soort status-symbool.
Met die status wilden eigenaren ergens boven staan, vooral met een grote auto.
En deze moet goed zijn, want owee als deze eigenaar ermee langs de kant komt te staan.
Vandaar ook dat de onderhoud-status van een Duitse auto
bij mijn meer waarde heeft dan bij een Nederlandse Auto.:thumbupEn wat ook belangrijk is, bij een Import [uit duitsland] krijg
je er een ‘brief’ bij,
met daarin de geschiedenis van de vorige eigenaren.
bijv: Mijn wagen= 4 eigenaren, waarvan de eerste 2 ouderen waren,
en hoog opgeleid, nl proffessor en ingenieur,
daarna was het een korte periode een vrouw van middelbare leeftijd,
toen in de stalling voor 10 jaar, daarna kwam de eigenaar
waar ik hem van kocht in beeld, die heeft hem 2 jaar gehad,
waarvan hij er maar 5 aanwijsbare dagen ermee op straat is geweest.Kijk, dat is nu het fijne van zo’n import wagen uit Germany,
complete hystory erbij en vaak goed onderhouden.
En zonder die brief heb je geen auto, want die brief
is je eigenlijke vrijbrief bij het RDW + uiteraard de Auto.
==========================================
Wat mijn [werk] ervaring betreft over de grens, zeg ik,
doe mij maar een Import, want in de bloeiperiode
van eind jaren 70 tot eind jaren 80 is er veel mis gegaan
in de Nederlandse autohandel, wat ten koste ging van de Auto.
En ik kan het weten, want ik zat er middenin,
heb genoeg en mee gedaan door mijn werk bij/voor Auto-garages.wij hebben wel eens van 6 auto’s 1 gemaakt, pff,
probeer deze praktijken maar eens uit in Duitsland.:mad:Jaja, zo kan ik er wel een heel boek over schrijven,
maar het belangrijkste is, dat je een wagen hebt die goed
is, en zoveel mogelijk origineel, niet zozeer het kenteken maar vooral de Auto.grtz Ron
8 juni 2009 om 21:30 #17486803Tja die onzin met een origineel NL kenteken slaat nergens op en dan bedoel ik dat kenteken systeem is maar lucht en door de overheid in het leven geroepen,stel je voor dat je een auto op naam kon zetten zonder de geschiedenis te weten dan wist je toch ook niet waar het ding vanaf komt,dan had ik ook liever een goede harde auto met wat luxe en een fatsoenlijke motor als een kaal optieloos rot ding met een bagger motor waarvan ik wist dat ie zijn leven lang in NL was…
En anders maak ik um wel origineel NL :o
8 juni 2009 om 21:49 #17486804AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Tja die onzin met een origineel NL kenteken slaat nergens op en dan bedoel ik dat kenteken systeem is maar lucht en door de overheid in het leven geroepen,stel je voor dat je een auto op naam kon zetten zonder de geschiedenis te weten dan wist je toch ook niet waar het ding vanaf komt,dan had ik ook liever een goede harde auto met wat luxe en een fatsoenlijke motor als een kaal optieloos rot ding met een bagger motor waarvan ik wist dat ie zijn leven lang in NL was…En anders maak ik um wel origineel NL :oKan je niets anders dan gelijk geven, kale bakken in Nederland.
Er zijn er echt maar weinig in Nederland met originele kenteken en full options vanaf fabriek.
Nederlanders zijn over het algemeen zuinig met uitgeven,
waarom extra’s erbij, kost veel teveel geld.
In Duitsland vindt je bijna geen Monza-Senator die de gelijken vertoond met de jouwe,
bijna iedereen nam wel een één of andere optie erbij.
Behalve bij een paar speciale types/uitvoeringen dan, die waren al bijna helemaal ‘klaar’.:o:D8 juni 2009 om 22:04 #17486805Als ik kijk naar mijn A2 geimporteerd uit DE deze heeft als opties:
ABS-leer-airco-electrische ramen-electrische spiegels-electrisch dak-4-gang automaat-boordcomputer-cv-koplamp wissers-digitacho-getint glas-antenne in de voorruit-verstralers in de koplamp-sper as.Met nog extra erop gebouwd door de vorige eigenaar:
C30NE (130KW motor) met bijbehorende automaat bak met sport en winter stand.
mattig grill
veerpootbrugHet is dan ook een GSE en die hebben bepaalde opties er al standaard opzitten,maar op cruisecontrol en niveau regeling en hoogte verstelbaar stuur heeft deze Monza alles wat er te krijgen was..
Ik heb er zelf nog Manta 400 velgen onder gezet en Mattig booskijkers opgezet.Hoogte verstelbaar stuur komt er nog in en cruise control en niveau komt er niet op,maar waar in NL zou je auto met die opties vinden…..Nergens enkel een kale 2500E of 30E met een automaat als optie and thats it in 90% van de gevallen.
Geef me dan maar een voormalig DE kenteken dan een kaal NL kenteken.
9 juni 2009 om 12:28 #17486806Wat een discussies zeg.. :jerry
Ik wilde alleen graag het aantal nog rijdende Monza’s A1 in kaart brengen. Het gaat mij er niet om wat goed is of wat slecht.. Het is logisch dat er in Duitsland meer keus is in goede Monza’s. In Nederland hebben er misschien ooit (ik noem maar ff wat) 1000 rond gereden en in Duitsland 20.000. Uiteraard blijven meestal de meest luxueuze modellen bestaan en wordt de rest op ten duur gesloopt. Als ik dan ff een rekensommetje maak en van ieder land 3% neem (is denk ik wel riëel), dan houdt dit dus in dat er in NL nog 30 goede rond moeten rijden en in Duitsland nog 600. Logisch dat je daar eerder slaagt een goede Monza te kopen! :thumbupGr Wesley
9 juni 2009 om 14:07 #17486807:)51-pv-fk is een ex van me en de foto die je hebt gebruikt komt nog van mp af als het goed is toen ik hem nog te koop had staan. auto rijdt nu in sluiskill rond.(zeeuws vlaanderen)
9 juni 2009 om 21:13 #17486808AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door boyanka
:)51-PV-FK is een ex van me en de foto die je hebt gebruikt komt nog van mp af als het goed is toen ik hem nog te koop had staan. auto rijdt nu in sluiskill rond.(zeeuws vlaanderen)
bedankt voor jou aanvullende info over waar de Monza nu ‘gehuisvest’ is :thumbupEnnuh, hij lijkt een beetje op die van mij:kewlpics
12 juni 2009 om 14:07 #17486809Ik heb er weer één! Gevonden in een oud fotoalbum:
Kenteken 07-LD-XR
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.OE AUTOMATIC
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Vervaldatum APK 24-10-2010
Datum eerste toelating 28-09-1978
Datum aanvang laatste tenaamstelling 24-10-2007
Datum eerste afgifte Nederland 25-11-2002
Gr Wesley13 juni 2009 om 08:09 #17486810AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ziet er ook weer Super uit, de ‘Buren’ hebben ook deze Monza goed geconserveerd. :o
Het zijn mooie Topics geworden, Wesley, ga zo door….
13 juni 2009 om 18:47 #17486811Dank je wel! Ik vind het ook erg leuk dat het gewaardeerd wordt. Nu hopen op nóg meer foto’s..
Gr Wesley :afro
14 juni 2009 om 18:46 #17486812AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier is er dan weer 1 van de ‘buren’ :D:thumbup
maar dan wel 1 die nog NIET belastingvrij is, waarbij de huidige eigenaar de keus heeft gemaakt om naar de ‘buren’ te gaan, op zoek naar een Monza
ps: helaas is dit geen A1, maar ja, wel een Import Monza,
dus waar ligt de ‘Grens’, mmm, dubbelzinnig hé :hmmzOPEL MONZA 3.0 E
Brandstof Benzine
Datum eerste toelating 27-09-1985
Datum aanvang laatste tenaamstelling 11-03-1998
Datum eerste afgifte Nederland 11-11-1994Vervaldatum APK 04-08-2009
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.