Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Show hier je corsa
- Dit onderwerp bevat 7,302 reacties, 1,109 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 juni 2024om 23:55 door Cat v6.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2012 om 22:07 #17295568
Maar dus alsnog geen nieuwe gordelspanners halen…. :wtf Erg verstandig…
Eerst je autootje op orde maken voordat je gaat stylen/tunen lijkt me17 september 2012 om 22:31 #17295569als de rdw het goed vind doe ik er nix aan
18 september 2012 om 13:51 #17295570Eigen keuze, maar is wel sonde van je voorruit als je wat krijgt :P
18 september 2012 om 13:56 #17295571is al kapot
18 september 2012 om 14:02 #17295572ooh, hoef je daar ook geen rekening meer mee te houden ;)
18 september 2012 om 14:05 #17295573nee idd
18 september 2012 om 14:13 #17295574haha :jerry
18 september 2012 om 21:25 #17295575@mrmonkey wrote:
Maar dus alsnog geen nieuwe gordelspanners halen…. :wtf Erg verstandig…
Eerst je autootje op orde maken voordat je gaat stylen/tunen lijkt meje neemt me de woorden uit de mond
18 september 2012 om 21:51 #17295576Jammer dat er mensen rond rijden die niets om veiligheid geven
En apk keurmeesters zijn die dat soort dingen goed keuren :(
Je hebt zeker geen steekproef gehad18 september 2012 om 22:18 #17295577durf je nu tewedden met me ik heb zijn naam nog
ken hem je zoo geven en wat ken met het boeien die gordel en ga niet beginnen over dat ik nix om veiligheid geef want je ken me niet eens joh19 september 2012 om 08:35 #17295578Heb ook nooit gezecht dat ik je niet geloof
En ik geef mijn mening en volgens mij mag dat altijd nog in nederland
En als je zecht wat ken mij die gordels boeien geef je niks om veiligheid toch19 september 2012 om 08:39 #17295579geen ruzie maken :jerry
19 september 2012 om 11:54 #17295580Ik ben ook klaar heb mijn zegje gedaan :jerry
19 september 2012 om 17:10 #17295581@bleucorsaboy wrote:
Jammer dat er mensen rond rijden die niets om veiligheid geven
En apk keurmeesters zijn die dat soort dingen goed keuren :(
Je hebt zeker geen steekproef gehadNu ben ik het over dit niet helemaal met je eens!
Ben zelf ook APK keurmeester en ik zou dit wel goedkeuren MAAR met een reparatiepunt op het APK rapport (OP1 zo even uit mn hoofd)In de ‘Regeling Erkenning en keuringsbevoegdheid APK’ staat dat storingen aan het airbag- of gordelspansysteem door de keurmeester gemeld moeten worden aan de eigenaar van de auto. Hiervoor kan hij de nadere uitleg reparatie-, afkeur- en/of adviespunten op het huidige apk-rapport gebruiken. Op het nieuwe apk-rapport, dat eind 2009 beschikbaar is, komen gebreken aan het airbag- of gordelspansysteem als reparatieadviespunt terug. Het is overigens niet zo dat de auto hierop wordt afgekeurd, maar u wordt er als eigenaar wel op geattendeerd dat deze veiligheidssystemen niet naar behoren functioneren.
Maar ik hoop dat b corsa de laatste zin ook leest dat zn veiligheidssystemen NIET naar behoren functioneren, dus we hoeven je niet kennen om te zien dat je met een onveilige auto rond rijd.
En dan hebben we t nu nog alleen maar over de gordel…. :thumbdown19 september 2012 om 18:14 #17295582nou weest blij dat het jullie auto niet is want wie zeg dat ik er mee rij de auto staat nu stil vanwegen het uitbouwen
19 september 2012 om 20:42 #17295583b corsa, vòòr dit gegeven (het nu stil blijken staan tbv het uitbouwen), stond het ter discussie, niets meer, niets minder.
Natuurlijk wakker je wel reacties aan met leuzen als:
zelfs daar komt hij err door dus is nix mis mee
&
als de rdw het goed vind doe ik er nix aan
Feit blijft dat het systeem, nu de spanners geactiveerd zijn, niet deugdelijk meer is.
Keuze aan jou, wat te doen met dit risico.Ik kan bovenstaande reacties alleen maar toejuichen, daar er mensen zijn die er op gewezen mòèten worden voor dat zij dit risico in zien.
De reacties vloeien dan ook voort uit een menselijke eigenschap, zorg. Je moet je dan ook zeker niet aangevallen voelen wanneer zij jou wijzen op risico’s.[DR. PHIL MODE: OFF]
19 september 2012 om 20:59 #17295584ik voel me niet aangevallen hoor
ik zeg hoe ik het doe en niet op jullie manier want leg mij dat maar is uit wat de risico’s zijn als hij in een box staat19 september 2012 om 21:17 #17295585Feit is dat het een airbagsysteem is en dat ie vermeld had moeten worden zoals mrmonkey al zegt..
Maar om nou gelijk te roepen dat het onveilig is?
Het is een systeem dat de gordel aantrekt als er wat gebeurt.
Dat zit op de nieuwere generatie auto’s.
Als dat niet werkt is het het zelfde als dat je rijdt in bijv een A-corsa of Kadett E of Astra F.
En dan is het een gewone gordel.
Dus wat is nou het risico? Dat ie niet vast in zn stoel getrokken wordt als er wat gebeurd? Dat gebeurt je ook niet bij een oudere wagen…En het mag gewoon op deze manier, maar dan wel met een vermelding op het keuringsrapport. Dus kom op, niet zo zeuren met zn allen op 1 persoon over zon lullig iets.
19 september 2012 om 21:36 #17295586@ Fearless; de kans is aanwezig dat de gordelspanners uit een wrak komen, waardoor het hele systeem, het vastklikpunt, het binnenwerk bij een eventuele volgend ongeluk niet naar behoren kan werken. Dit risico is er nu eenmaal met gesprongen gordelspanners.
Ik zou het dus zeker niet een ‘lullig iets’ noemen. En ook geen zeuren, maar eerder, wijzen op een risico.@ b corsa, wij, de andere forumleden, kunnen niet ruiken dat jouw auto stil staat.
Nu je dit hebt opgehelderd, staat het dan ook niet meer ter discussie.
Daarnaast zeg ik ook niet dat jij je aangevallen voelt, alleen dat je dat niet moet voelen.Een reactie als;
“..oke bedankt voor het wijzen op het risico, maar de auto staat nu toch stil..”
..of iets in die trant had op zijn plaats geweest (daar de reacties er enkel waren om jou te behoeden voor dit risico).Inlevingsvermogen.
19 september 2012 om 21:50 #17295587maar wat ik wel laatste tijd merk is dat er allemaal wod gezeik over mij auto maa ben tog klaar met dit forum want als ik wat vraag nooit geen andwoord en als ik het goed snap is het hier alleenmaal koopjes jagers en meer niet en buiten dat ik heb altijd zoo gereden want mij pa heb alleen oldtimer dus weet heus wel wat ik doe jullie denken mij teken maar doen jullie niet maar mij maak het niet uit want zoo boeient is dit forum niet ik ben er gewoon klaar forum
zoek maar iemand anders zijn auto afkraken19 september 2012 om 22:05 #17295588Mensen hebben allemaal een andere smaak, en zo zul je altijd wel kritiek krijgen op je eigen smaak.
Maar je bent hier geen uitzondering van hoor, iedereen heeft daar mee te maken..Ik vind hier genoeg kennis, en denk dat je hier wel goed terecht kan met problemen.
Ik weet niet wie er over jouw auto zeikt, en waarom.
Ik vind dat je goed bezig bent qua styling, misschien niet helemaal mijn smaak, maar dat verschilt nu eenmaal altijd.
Vind bijvoorbeeld je achterkant wel cool :thumbup , en zo die uitlaat aan de zijkant, origineel man.Zou dus gewoon lekker blijven rondhangen hier.
Wat er soms gezegd wordt, is allemaal niet slecht bedoelt ;) .19 september 2012 om 22:16 #17295589maar als ik wat vraag nooit geen andwoord dus bij deze wie geef mij hie andwoord op
hoe verrwijder ik me zelf van deze site ik ben er klaar mee
want wat jij zeg team west is niet zoo je krijg er altijd kritiek op je smaakzit nu bij een site ondanks dat het niet hun smaak is heb ik er nog geen kritiek opgekregen
19 september 2012 om 22:25 #17295590Dat zeg ik ook, maar iedereen heeft daar mee te maken. Ik ontvang ook vaak kritiek hoor, maar daar trek je je toch niks van aan?
Aan het eind van de dag, moet je er zelf in rijden :thumb (en geen ander forumlid).Geen idee hoe je jouw account hier verwijdert, maar nogmaals, nergens voor nodig. Ben zelf ook aangemeld op meerdere forums/fora, is alleen maar handig.
En PM me anders wat vragen, kijk ik of ik je ergens antwoord op kan geven.19 september 2012 om 22:41 #17295591alsje je account wil verwijderen kanje toch ook gewoon niet meer inloggen en je abonnementen op zeggen op het forum in je instellingen op het forum en waarom moetje zo moeilijk doen je gedraagt je eigen echt als een kind van 5 ondanks dat ik je wel gelijk moet geven als datje hier meer commentaar krijg als positieve reacties maar dat kanje toch ook wel gewoon zegge? ik denk dat we het allemaal goed met mekaar voor hebben ik weet iig dennis(fearless), mrmonkey bleucorsa teamwest en zo nog wat andere dus luister er naar en doe der wat mee en gooi je kop niet in de wind en jij kent deze uitdrukking ook wel weet ik 100% zeker 2 weten meer als 1 en 10 weten meer met mekaar dan in je eentje dus doe niet zo eigenwijs en doe der wat mee en dit is niks geen afkraken of iets maar hou gewoon de eer aan je eigen en reageer normaal en denk der over naar je moet toch wel beter weten of niet dan?
20 september 2012 om 05:06 #17295592@Fearless wrote:
Feit is dat het een airbagsysteem is en dat ie vermeld had moeten worden zoals mrmonkey al zegt..
Maar om nou gelijk te roepen dat het onveilig is?
Het is een systeem dat de gordel aantrekt als er wat gebeurt.
Dat zit op de nieuwere generatie auto’s.
Als dat niet werkt is het het zelfde als dat je rijdt in bijv een A-corsa of Kadett E of Astra F.
En dan is het een gewone gordel.
Dus wat is nou het risico? Dat ie niet vast in zn stoel getrokken wordt als er wat gebeurd? Dat gebeurt je ook niet bij een oudere wagen…En het mag gewoon op deze manier, maar dan wel met een vermelding op het keuringsrapport. Dus kom op, niet zo zeuren met zn allen op 1 persoon over zon lullig iets.
je heb wel gelijk
van de gordel alleen mij corsa is een jonge auto en de rest van mij pa zijn auto’s zijn oldtimer
en dan weet ik niet beter dat hij niet aantrek bij een aandrijding
en ik wil er ook geen spanners ik heb daar door al een keer vlike letsel en een schouderblak gebroken
dus laat mij maar lekker zonder spanner rijden -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.