Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Show hier je ascona
- Dit onderwerp bevat 991 reacties, 259 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 augustus 2022om 18:06 door SMM PANEL.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2015 om 12:58 #1730425113 juni 2015 om 16:16 #17304253
Laatst naar Montfort Oldtimer Show geweest, paar fotos gesnapt.
Stonden geen andere ascona’s. wel een paar c-kadetts en een Manta A in rally kleuren
(link omdat deze niet on topic is)
http://i1083.photobucket.com/albums/j398/sjupkestuka/20150425_161500_zpsijnfp438.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Sjupke`
13 juni 2015 om 20:52 #17304252Mooie, frisse chroombumper! :thumb
27 juni 2015 om 19:02 #17304254Die is me nieuwe aanwinst een 1.6s uit 84 wil er graag een i200 replica van maken.. maar dan met een c20xe
28 juni 2015 om 21:31 #17304255Ziet er goed uit :thumb
28 juni 2015 om 22:01 #17304256Moet nog het 1 en ander aan gebeuren hoor
29 juni 2015 om 12:26 #17304257er is nooit een c ascona i200 gemaakt… wel van de b
16 november 2015 om 19:26 #17304258Ik heb vorige week mijn Ascona een stukje verlaagd met een Apex 35mm verensetje.
Hij heeft nu niet de cross country look meer :Vorig weekend heb ik ook een set 16″ velgen van een Astra G Sport Edition I aangeschaft.
Hier moeten nog een paar andere banden omheen, dan kunnen ze er ook onder.16 november 2015 om 19:29 #17304259Staat hem goed, schitterend karretje.
22 november 2016 om 21:23 #18327517Hier normaals wegens het niet mee overnemen van mijn post naar het nieuwe forum.
Mijn laatste aanwinst een ascona B 16S bj 1977 102000 km
en echt in super mooie originele staat.
Wil hem origineel houden met enkele centimeters verlaging
en mooie 15″ velgjes die die passen met de chromé en liefst niet uit de carroserie komen.
iemand raad suggesties evt met foto :)[URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/ascona%20klein%202_zpsgpmdpl3t.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/ascona%20klein%202_zpsgpmdpl3t.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/ascona%20klein%203_zpskhafwkmw.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/ascona%20klein%203_zpskhafwkmw.jpg[/IMG][/URL]
mvg. Rob
23 november 2016 om 12:55 #18327717Komt mij bekend voor. Komt hij oorspronkelijk uit Waalwijk Nederland ?
23 november 2016 om 13:00 #18327718Komt mij bekend voor. Komt hij oorspronkelijk uit Waalwijk Nederland ?
23 november 2016 om 20:12 #18327787Ja klopt op de uitvoerpapieren staat inderdaad Waakwijk
is nu te Belgie Gingelom.Ga nu alle roest wat hij heeft verwijderen zodat ik er oldtimer mee kan gaan rijden,
later word hij wss opnieuw gespoten, denk in originele kleur maar weer.
24 november 2016 om 08:48 #18327861Is altijd een originele en nette auto geweest. Zag hem iedere dag staan want hij was van mensen in de straat tegenover mij.
Ze hebben hem denk ik een jaar of zes gehad. Maar heeft die jaren wel altijd het hele jaar buiten gestaan.
Wel jammer eigenlijk. Beetje doffe lak gekregen en wat beschadigd geraakt en wat gaan roesten sindsdien.
Er zat eerst een WAVEEM dealerstickertje op de achterklep. Heb je deze er zelf afgehaald ?
En de achterlichten zaten vreemd genoeg de laatste tijd op zijn kop gemonteerd. Heb je deze ook weer zelf goed gemonteerd ?Ik hoop dat je hem origineel houd, dus met dezelfde kleur, chroomstrips en zwarte SR strepen. Is het trouwens ook een SR ?
24 november 2016 om 09:35 #18327865hey leuk om meer te weten te komen, maar is voor ik hem heb gekocht blijkbaar terug in orde gezet,
want de lak blinkt terug mooi, waar was hij beschadigd met roest ? want heb een vermoeden aan 1 kant
voor het achterwiel dat er ooit iets is mee gebeurd.Nee sticker was er al af, en achterlichten stonden weer normaal, en hij blijft zo alleen de sr strepen gaan er af omdat het geen SR is
en komen originele sierlijsten op. is trouwens beter als je geparkeerd staat, de meeste mensen hebben
geen respect en gooien zomaar de deuren open en zou zonde zijn.24 november 2016 om 11:12 #18327867En inderdaad (originele ascona) stootstrips helpen tegen stoten op parkings.
Heb ook de originele stootstrips weer teruggezet op mijn Kadett C. Hadden ze in de loop der jaren verwijderd en de gelaste dookjes afgeslepen.
Ik stuur je wel pb met meer info2 december 2016 om 07:21 #18330176Hoi Hier enkele foto’s van de antiroestbehandeling van de Ascona.
Hier mooi gezandstraald en 1x fertan
[URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/IMG_5050_zps1xxwvypj.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/IMG_5050_zps1xxwvypj.jpg[/IMG][/URL]
Hier roest aan de binnendrempel alsook de zetelsteun.
[URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/IMG_5035_zpscq6a4rlz.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/IMG_5035_zpscq6a4rlz.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/IMG_5041_zpsxmaxjh3u.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/IMG_5041_zpsxmaxjh3u.jpg[/IMG][/URL]
Hier netjes gezandstraald klaar voor de fertan en voor de koudverzinksel.
[URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/IMG_5043_zpscgqswgdg.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/IMG_5043_zpscgqswgdg.jpg[/IMG][/URL]
Ik zeg altijd, wat mooi is moet ook mooi blijven..of toch proberen :)
5 december 2016 om 12:52 #18334037Ziet er nog supergoed uit naar mijn mening. Zelfs chassisnr is nog perfect leesbaar. Is ook vaak een probleem.
Maar gelijk heb je dat je de beginnende plekjes behandeld. Zeker als je er de tijd voor hebt.
Voorkomen is beter dan genezen.16 december 2016 om 10:24 #18335010Goed om te zien dat de ex-Waalwijkse Ascona een goed thuis heeft gevonden. Stond altijd buiten, gelukkig is de schade beperkt zo te zien. Klein werk en weer gaan voor het leven. Robke, houdt m zo origineel mogelijk. Een Ascona blijft waardevast als hij zo dicht mogelijk bij de door de eerste eigenaar gekochte versie blijft. Veel plezier ermee!
16 december 2016 om 16:42 #18335025[quote quote=18335010]Goed om te zien dat de ex-Waalwijkse Ascona een goed thuis heeft gevonden. Stond altijd buiten, gelukkig is de schade beperkt zo te zien. Klein werk en weer gaan voor het leven. Robke, houdt m zo origineel mogelijk. Een Ascona blijft waardevast als hij zo dicht mogelijk bij de door de eerste eigenaar gekochte versie blijft. Veel plezier ermee!
[/quote]
Hij is idd in goede handen terechtgekomen, ben zeker geen beunhaas of iemand wat iets moois naar de knoppen haalt, de ascona
blijft zo, alleen komen er schmidt revolution retro velgjes op en mooi verlaagd. had hem eerlijk gezegd enkele jaartjes eerder moeten
kunnen kopen, de laatste jaren heeft hij toch beginnende roest gekregen; die laatste 6 jaar buiten staan hebben geen goed gedaan,
maar de schade word beperkt nu :) Er word alleen maar iets aan veranderd wat gewoon later terug naar origineel kan gedaan worden.
Vind het al zo jammer dat er enkele zijn dat altijd mooie roestvrije ascona’s opkopen en 400 uitbouwen zo een zonde,
maar aan de andere kant word mijn ascona dan weer net iets meer zeldzaam :)
17 december 2016 om 12:19 #18335049Prima toch? Je doet niets wat later niet teruggedraaid kan worden, dus maak er lekker jouw Ascona van. Als je zo rondkijkt naar wat er Europees gezien te koop staat aan nette, originele Ascona’s, dan is het huilen met de pet op. 6 jaar buiten staan is gelukkig niet meteen 6 jaar pekel, dus ik hoop dat je met ‘klein werk’ snel klaar bent. Dan begint het genieten. Hoop je resultaat een keer te kunnen zien. De Ascona stond hier 5 minuten rijden vandaan, dat is nu voorbij.
20 december 2016 om 08:26 #18335242Klein geheimpje: ongeveer een 100 meter verder van waar Robke’s Ascona aan de straat geparkeerd stond staat nog (steeds) een andere Ascona B van 1978 zomer en winter buiten geparkeerd.
Ook al sinds circa 2009/2010. Deze Ascona Bernsteingold is toen ook nieuw gespoten geweest.
Het betreft een 4drs sedan in Berlina uitvoering. 100% origineel.20 december 2016 om 19:21 #18335270@ FX-26-PN Tuurlijk zal ik het resultaat hier wel posten, alleen liggen de werken
wat stil omdat ik onder me carport alles moet doen, heb daar een smeerput maar in de winter
niet leuk om in te werken. Dus eerst me huis verder renoveren :)
De motor heeft ook nog aandacht nodig voor hij rijdbaar is.@ Kadett1.2 blijkbaar echt veel meer ascona’s in Nederland dan in Belgie :)
Hier zie je die dingen haast nooit meer rijden..jammer eigenlijk
de meest van me werkcollega’s vinden het maar een lelijk ding,
wat mij eigenlijk niet echt interesseerd :jIk maak er een simpele mooie ascona van.
21 december 2016 om 08:08 #18335299Nou in Nederland zie je ze ook nog maar zelden rijden. En dan ook alleen maar als het mooi weer is in het weekend.
Is eerder toevallig dat er toevallig twee bij mij in de beurt stonden.
In Nederland kan je ook kiezen voor het kwarttarief voor wegenbelasting.
Als voorwaarde mag je auto dan in december, januari en februari niet de weg op.
Dan mag je (Opel) oldtimer ook niet op de openbare weg geparkeerd staan en dus verplicht gestald worden.Smaken verschillen uiteraard, altijd eigenlijk al zijn Opel’s door niet-Opelrijders al ondergewaardeerd of afgekraakt.
Te degelijk en te saai misschien wel.
Nu ben ik ook wel bevooroordeeld; al sinds mijn kindertijd ben ik opgevoed met Opels en heb zelf ook altijd Opel gereden. Ook al had mijn vader ook wel een kever, Daf of Golfje en zelfs een chrysler sunbeam gereden en heb ik voor woon-werkverkeer een Volkswagen van het werk.Ik moet zeggen dat ik zelden een negatieve reactie heb gehad op mijn Kadettje. Meeste vinden hem wel mooi, nostalgisch en hebben er zelf ook een gehad.
Toen ik met mijn restauratie bezig was kreeg ik ook veel belangstelling.5 januari 2017 om 22:02 #18336273De Ascona is een witte raaf geworden, daar waar ze eerst overal en nergens stonden. Als je ziet wat er nu voor een goede wordt gevraagd…. Oef! Ik moet wel zeggen dat ik met mijn Ascona ook nooit negatieve reacties heb gehad. Meestal een blik, soms een handje of knipoog en ook wel eens applaus van plantsoenwerkers. Duimpje van een motorrijder, etc. Opels zijn sympathieke auto’s. Saai, boers en spruitjeslucht voor sommige ‘liefhebbers’, maar nooit agressief, zoals hedendaagse Audi’s en BMW’s bijvoorbeeld. Opel bouwde misschien zijn beste auto’s in de jaren ’70 en ’80. Degelijk, goed afgewerkt en voor een schappelijke prijs. In de jaren ’90 en begin ’00 ging het qua roestpreventie en duurzaamheid goed fout. Nu komt het weer helemaal goed, gelukkig!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.