Service lampje en motorstoring aan en na 10 seconden weer uit Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Service lampje en motorstoring aan en na 10 seconden weer uit Corsa D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361460
    japieb100
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 October 2018

      Dag forumleden.

      Sinds kort heb ik een opel Corsa D gekocht uit 2007 met de Easytronic automaat. Na een week gaat zowel het service lampje en motorstoring lamje branden en na een paar seconde weer uit. Heb de auto uitgelezen en kan geen foutcodes achterhalen. (Zit te denken om de OP-COM software te downloaden en met een obd stekker de auto verder uit te lezen)

      Heeft iemand een idee wat dit kan betekenen voordat ik dit ga doen? Ik weet dat de automaatbak is gereset en zit te overwegen om deze te laten reviseren of in ieder geval het elektrisch gedeelte en hydroliek olie te laten vervangen. Dan weet ik zeker dat dit geen problemen opleverd.

      Graag zou ik jullie advies willen ontvangen! Alvast bedankt.

      #18361462
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Opcom software werkt alleen met opcom hardware, dus wat bedoel je?

        #18361486
        japieb100
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2018

          IMG_3582Ik heb het gemerkt ja,

          Ben inmiddels naar een revisiebedrijf geweest die de auto heeft uitgelezen en wat blijkt, een waslijst aan storingen. De bak zelf is helemaal in orde volgens de expert. Deze gaf ook aan dat dit waarschijnlijk een elektrisch probleem is of een kabelbreuk in de kabelboom. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken! heb de oliedruksensor vervangen, deze lekte olie en het contact schoon gemaakt met electrocleaner. Maar wat nu verder? heeft er iemand een idee waar ik moet gaan zoeken? ik heb de lijst met foutcodes hieronder bijgevoegd. Deze lijst met codes komen allemaal tegelijk erin en zijn 1 seconde later weer weg. voor de rest geen blijvende foutcodes.

           

          #18362267
          alex7415
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 December 2018

            Hallo.

            Als je oliedruksensor lekt en het is al een tijdje dan kan er olie in heel je kabelboom zitten. Heb zelf 2 lamdasondes daar door kapot gehad. Kijk eens bij willekeurige stekkers of die vet zijn van olie, misschien help het als je het inspuit met kontact spray.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.