Service lampje aan bij gas geven,stationair uit

Forumindex Forums Modellen Astra Service lampje aan bij gas geven,stationair uit

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367761
    nailwood
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 March 2011

      beste mede-opel rijders, ik ben nieuw hier,maar heb een probleem met mn opel astra H. Voor mijn werk,heb ik sinds 2 maanden een leuke witte opel astra H( grijs kenteken) op de kop kunnen tikken. Het is een 1.3 cdti uit 2008. Sinds vorige week,had ik opeens het service lampje branden. En ik kreeg de bekende p 0107 code. Nou, ik gelijk mn map sensor gemeten, spanning klopt. Inlaat spruitstuk gereinigd..map sensor gereinigd,gasklephuis gereinigd..EGR klep gereingd,slangen nageken. Turbo doet het. Nu het volgende: stationair loopt hij keurig..maar geef ik gas,gaat het service lampje branden bij ongeveer 1500 toeren. Laat ik het gas los,gaat het service lampje weer uit. Heeft iemand enig idee,in wat voor hoek ik moet zoeken? Of iemand bekend met deze storing?

       

      #18367844
      Ben86
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 September 2018

        Ik ben absoluut geen expert, maar misschien is het een issue met de boost control solenoid of de wastegate van de turbo?

        Ik heb namelijk een probleem wat er op lijkt; een p0108 code. Als ik teveel wil qua vermogen dan gaat bij mij ook de lamp met het sleuteltje kort aan. Is iets wat ik nog moet oplossen, hoop daar deze week of volgende wat verder mee te komen, maar misschien is het gerelateerd.

        Misschien helpt het je, mocht je het opgelost hebben, laat even weten wat je hebt gedaan, ik zal hetzelfde doen.

        Groeten Ben

        #18367845
        nailwood
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 March 2011

          Hoi ben..thanks alvast. Ja het is vreemd, ik heb het rond de 2000 rpm. Laat ik mijn gas los,( dus stationair) alles prima. Dat is idd een goeie. Ik laat het je zeket weten!

          Thanks alvast :dank-u:

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.