sensor koelwater

Forumindex Forums Modellen Corsa sensor koelwater

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352620
    corsa2003
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2018

      beste leden heb pas een corsa 12 16 v z12xep bwj 2003 gekocht verder leuke auto word ook gewoon goed warm merk ik via kachelbediening aleen de temperatuurmeter komt maar beetje uit de hoek mijn vraag is waar zit deze sensor mvg

      #18352621
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Zal eerder de thermostaat zijn, kachel kan goed warm worden terwijl de motor niet echt goed op temperatuur komt.

        #18352623
        corsa2003
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2018

          hij komt soms uit de hoek en laats tot 80 daarna weer na onder nul enz hoorde wel kan het de temperatuur zender ook zijn

          #18352626
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Dan is het sowieso je thermostaat.

            Maar als je graag de sensor vervangt, deze zit boven in je waterpomp.

            #18352976
            corsa2003
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2018

              hoi opeltje17  heb de sensor vervangen nu komt de meter wel langzaam de hoek uit  telangzaam  vind ik voor heen heelemaal niet aleen zag dat ik een zwarte erin heb bij de besteling kreeg ik een grijze aansluiting zit daar ook verschil in kwa type sensor mvg corsa

              #18353002
              Byjugo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 May 2013

                Kleur maakt niks uit.

                Als de thermostaat goed is loopt de temperatuur op naar 88-89 graden.
                Als het echt lang duurt voordat hij warm wordt, moet je even checken of je thermostaat nog werkt.
                Zou kunnen dat die open blijft staan.

                #18353025
                corsa2003
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 February 2018

                  temperatuur is na 10 a 15 minuten ongeveer 80 graden op de auto snelweg daarna 90 graden

                  #18353032
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    2003 is Z12XE motor. Na 2004 is Z12XEP.

                    #18353042
                    Byjugo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2013

                      [quote quote=18353025]temperatuur is na 10 a 15 minuten ongeveer 80 graden op de auto snelweg daarna 90 graden[/quote]

                      Als hij op de snelweg constant op 89 blijft staan, is de thermostaat goed. Als hij schommelt (meer dan een paar graden) dan moet je de thermostaat toch echt vervangen.

                      Eigenlijk denk ik dat er niks met je thermostaat aan de hand is, als ik het zo hoor.
                      Je kan het vrij simpel testen: Auto af laten koelen, vervolgens stationair laten draaien. Dan je hand op de de slang van de radiator houden en kijken wat hij doet:

                      Wordt de slang geleidelijk warm: thermostaat staat open
                      De slang blijft lang koud (ca 5-15 min afhankelijk van buitentemp), en wordt dan binnen enkele seconden tot een minuut snel warm: thermostaat werkt goed
                      De slang blijft koud, en wordt helemaal niet warm, motortemperatuur loopt op naar 100+ graden: thermostaat staat dicht.

                      #18353057
                      corsa2003
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 February 2018

                        ok bedankt byjugo De slang blijft lang koud (ca 5-15 min afhankelijk van buitentemp), en wordt dan binnen enkele seconden tot een minuut snel warm dat doet hij dus niks aan de hand ja en dat de meter langzaam gaat hebbe meer opels last van hoorde ik wel eens toch bedankt voor de info weet ji toevalig hoe ik de lampjes van de kachelbediening moet vervangen

                        #18353076
                        Byjugo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 May 2013

                          Je kan even hier kijken:

                          https://www.steve010.nl/

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.