Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › sensor koelwater
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 februari 2018om 07:55 door Byjugo.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2018 om 18:04 #18352620
beste leden heb pas een corsa 12 16 v z12xep bwj 2003 gekocht verder leuke auto word ook gewoon goed warm merk ik via kachelbediening aleen de temperatuurmeter komt maar beetje uit de hoek mijn vraag is waar zit deze sensor mvg
7 februari 2018 om 18:06 #18352621Zal eerder de thermostaat zijn, kachel kan goed warm worden terwijl de motor niet echt goed op temperatuur komt.
7 februari 2018 om 18:16 #18352623hij komt soms uit de hoek en laats tot 80 daarna weer na onder nul enz hoorde wel kan het de temperatuur zender ook zijn
7 februari 2018 om 20:54 #18352626Dan is het sowieso je thermostaat.
Maar als je graag de sensor vervangt, deze zit boven in je waterpomp.
19 februari 2018 om 18:00 #18352976hoi opeltje17 heb de sensor vervangen nu komt de meter wel langzaam de hoek uit telangzaam vind ik voor heen heelemaal niet aleen zag dat ik een zwarte erin heb bij de besteling kreeg ik een grijze aansluiting zit daar ook verschil in kwa type sensor mvg corsa
20 februari 2018 om 09:30 #18353002Kleur maakt niks uit.
Als de thermostaat goed is loopt de temperatuur op naar 88-89 graden.
Als het echt lang duurt voordat hij warm wordt, moet je even checken of je thermostaat nog werkt.
Zou kunnen dat die open blijft staan.20 februari 2018 om 18:00 #18353025temperatuur is na 10 a 15 minuten ongeveer 80 graden op de auto snelweg daarna 90 graden
20 februari 2018 om 19:44 #183530322003 is Z12XE motor. Na 2004 is Z12XEP.
21 februari 2018 om 09:37 #18353042[quote quote=18353025]temperatuur is na 10 a 15 minuten ongeveer 80 graden op de auto snelweg daarna 90 graden[/quote]
Als hij op de snelweg constant op 89 blijft staan, is de thermostaat goed. Als hij schommelt (meer dan een paar graden) dan moet je de thermostaat toch echt vervangen.
Eigenlijk denk ik dat er niks met je thermostaat aan de hand is, als ik het zo hoor.
Je kan het vrij simpel testen: Auto af laten koelen, vervolgens stationair laten draaien. Dan je hand op de de slang van de radiator houden en kijken wat hij doet:Wordt de slang geleidelijk warm: thermostaat staat open
De slang blijft lang koud (ca 5-15 min afhankelijk van buitentemp), en wordt dan binnen enkele seconden tot een minuut snel warm: thermostaat werkt goed
De slang blijft koud, en wordt helemaal niet warm, motortemperatuur loopt op naar 100+ graden: thermostaat staat dicht.21 februari 2018 om 17:57 #18353057ok bedankt byjugo De slang blijft lang koud (ca 5-15 min afhankelijk van buitentemp), en wordt dan binnen enkele seconden tot een minuut snel warm dat doet hij dus niks aan de hand ja en dat de meter langzaam gaat hebbe meer opels last van hoorde ik wel eens toch bedankt voor de info weet ji toevalig hoe ik de lampjes van de kachelbediening moet vervangen
22 februari 2018 om 07:55 #18353076Je kan even hier kijken:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.