SD-kaart (navigatie) wordt niet meer herkend (foto van storing)

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) SD-kaart (navigatie) wordt niet meer herkend (foto van storing)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18466834
    ELANASAD
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 January 2021

      Een tijdje terug mijn opel Zafira Tourer (bj 2014)  naar de opel-dealer gebracht voor een wintercheck. Ze hebben daar onder andere de accu bijgeladen. Na het ophalen herkende de auto mijn SD-kaart niet meer en ook het USB-poortje werkte niet meer. Op de boordcomputer komt bij het starten elke keer de storing “het aangesloten USB-apparaat verstoort de werking van het apparaat”. Ook als er niets aangesloten is.

      De AUX-ingang en 12v werken nog wel. Wie weet wat dit kan zijn? En zou een nieuwe SD-kaart helpen? Bij deze nog een foto met de storingsmelding.

      8473D822-11E6-43F6-9412-497D0BC2911C

       

      #18466915
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        dealer gebeld?

        #18466932
        ELANASAD
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 January 2021

          [quote quote=18466915]dealer gebeld?[/quote]

          jazeker, maar die wilt eerst een diagnose stellen. Ik hoop (!) op het forum een simpele oplossing op te halen. Diagnose bij de dealer kan altijd nog

          #18468187
          ELANASAD
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 January 2021

            Iemand? Kan het wellicht te maken hebben met een defecte zekering?

            #18471453
            ELANASAD
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 January 2021

              Inmiddels een nieuwe SD-kaart aangeschaft, maar ook dat werkt niet. Wie kent een oplossing?

              #18472284
              H.doelen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 January 2022

                Helaas heb ik een tijd geleden dezelfde vraag gesteld. En nog geen oplossing gevonden.

                Heb het 2 jaar eerder ook al gehad, destijds is de dealer er lang mee bezig geweest om te herstellen. Toen hebben ze geloof ik het blokje waar de SD-kaart in zit vervangen.

                Maar om nu weer deze kosten te maken voor een verouderde navigatie gaat me te ver, dus nu gebruik ik mijn telefoon als navigatie.

                #18472297
                BadBert
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2008

                  Ik heb dit gehad bij onze Cascada.
                  hier was de USB stick stuk…. maar die is er bij jou al uit.
                  Het lijkt dus te zitten in de usb aansluiting of bekabeling van de aansluiting naar de head unit….

                  Heb je ook al eens geprobeerd:
                  alles er uit (sd en usb), dan auto uit en minimaal 30 minuten uit laten, auto in, zonder sd/usb aanzetten, kijken wat hij doet.
                  Dan weer auto uit, 30 min laten staan, SD er in, auto aan, kijken wat hij doet.

                  Dit laatste was bij ons ook nodig om de storing op te heffen, anders bleef hij die storing geven.

                  #18478719
                  ELANASAD
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 January 2021

                    Dank voor de reacties.

                    Ik ga de SD-kaartlezer vervangen. Weet iemand hoe ik de kaartlezer eruit krijg?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.