schuurschijf op machine?

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing schuurschijf op machine?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237805
    Erwin1987
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 September 2009

      Heren,
      ik ben niet zo vaak in poets gedeelte te vinden maar, ik heb een vraagje ik heb bij mijn poetsmachine zon schuurschijf zitten maar ben eigenlijk een beetje bang om hem te gebruiken, ik snap namelijk niet precies de bedoeling hiervan en hoe ik dit moet gebruiken moet ik de auto nat maken?

      ik zou graag jullie ervaringen hierover willen weten en hoe je dit precies moet gebruiken.

      Bij vooraat dank,

      Erwin

      #17880323
      marzaz
        Lid sinds:
        25 February 2012

        wetsanding zou ik niet direct aan beginnen alsje niet veel polijst en geen lakdiktemeter hebt ;)

        dient om echt diepe krassen er uit te halen. staat er een korrel op de schrijf “P…”?

        #17880324
        Erwin1987
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 September 2009

          nee daarom vraag ik het ook want snap het niet helemaal:P en lakdiktemeter?

          Erwin

          #17880325
          marzaz
            Lid sinds:
            25 February 2012

            wet sanding is gewoon schuren met waterproof schuurpapier.
            een spuiter gebruikt dit regelmatig als ie een zakker/druiper heeft gespoten om deze te verwijderen. een foutje dus
            ook als er stof in het spuitwerk zit.
            dat schure zei dat wat weg met waterproof schuurpapier.
            dit moet natuurlijk heel voorzichtig gebeuren want u wil natuurlijk niet door je laklaag heen. of zelfs door de primer.
            eenmaal je druiper/zakker of andere ongeregeldheden weg gehaald ga je het doffe plekje wat je er mee maakt weer op polijsten.
            je moet dit wel onder de knie hebben anders kan je lelijk de fout in gaan.

            ooit eens restoratie van een koplamp gezien? is gewoon lauter een vraag.

            heb jij toevallig daar ook een foto van?

            #17880326
            Erwin1987
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2009

              ik denk dat ik iets van een deru haal op de sloop ofzo om te proberen.

              jaja wetsanden van koplamp wel eens gezien ja….

              Erwin

              #17880327
              marzaz
                Lid sinds:
                25 February 2012

                zo iets maar dan op de laklaag. wordt zelden gebruikt en is uiterst moeilijk;)
                zelfs van woolpads bijf ik vaak af.

                is het een excentrische polijstmaschine?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.