Forumindex › Forums › Modellen › Astra › schuifkanteldak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2012 om 18:40 #17253072
1 van mijn grootste wensen is nog altijd een schuifkanteldak. ik heb helaas nooit een astra g naar mijn zin met een fabrieksdak kunnen vinden.
Zijn de achteraf inbouw schuifkanteldaken nog steeds zo gevoelig qua lekkage’s? als ik op google kijk, zijn de reacties erg verdeeld. de 1 heeft alleen maar ellende. de ander laat een dakje inbouwen en heeft na 6 jaar nog geen lekkages. ik lees veel over het merk Webasto, zijn de dakjes betrouwbaar? Neem aan dat ze wel verbeterd zijn in de loop der jaren.
Morgen krijg ik te horen of het überhaupt wel mogelijk is bij mijn astra (i.v.m. gordijnairbags), maar zou graag jullie mening horen. wel of niet doen.
23 november 2012 om 18:47 #18077139mijn mening is om het niet te doen !!!
ik zou het ook graag zelf willen maar zou nooit achteraf 1 inbouwen
mijn vriendin rijd zelf een golf 3 ( orgineel ) dat ding heeft alleen problemen met sluiten en opslot doen dan gaat hij open mist je hem mega snel opslot doet dan niet hij heeft een keer op gestaan zonder dat hij open was dus hij is vanzelf open gegaan en had een zwembadje in haar auto
oorzaak is niet te vinden ( vermoeden is de motor ) nieuwe motor 300 euro
mijn zwager heeft een zwengel aan zijn dakraam lekt aan alle kanten en heeft hem helemaal afgekit en geplakt met tape en het lekt nog !!
kosten voor een nieuwe raam is 500 euro
mijn vader heeft zelf ook daktramen gehad bij 2 auto’s ( ook hij heeft er destijds problemen mee gehad
ik ken alleen maar slechte verhalen over dakramen
zal zeker geen aftermarkt raam inmaken ( stel je krijg problemen ben je erg ver van huis )
mijn mening niet doen23 november 2012 om 20:06 #18077140Aftermarket rommel niet aan beginnen gaat altijd lekken, en ziet er niet uit (persoonlijk), origineel is haast onmogenlijk..
Willem
23 november 2012 om 21:22 #18077141wim-v6 wrote:Aftermarket rommel niet aan beginnen gaat altijd lekken, en ziet er niet uit (persoonlijk), origineel is haast onmogenlijk..Heb toch een keer ergens gezien dat ze het gedaan hebben: dak met origineel schuifdak van een sloopauto helemaal losgeboord op de puntlassen en compleet overgezet!
23 november 2012 om 21:27 #18077142Ik heb trouwens al 3 auto’s met schuifdak gehad:
-Peu 205 met origineel schuifdak (mooi systeem trouwens met opblaas/leegloop rubber op motorvacuum) nooit lekkages
-Opel Astra F station met elektrisch Webasto dakje : ook nooit lekkages
-huidige Zafira origineel elektrisch dak: probleemloos.Wel heb je meer last van windgeruis met een schuifdak.
23 november 2012 om 21:31 #18077143tja ook webasto’s al lek gehad hier, Webasto is wel een van de Toppers!!
Ik vind het gewoon geen porum, een opendak hoort bij Opel IN het dak te liggen, niet erop..
Willem
23 november 2012 om 21:58 #18077144@midnight black wrote:
@wim-v6 wrote:
Aftermarket rommel niet aan beginnen gaat altijd lekken, en ziet er niet uit (persoonlijk), origineel is haast onmogenlijk..
Heb toch een keer ergens gezien dat ze het gedaan hebben: dak met origineel schuifdak van een sloopauto helemaal losgeboord op de puntlassen en compleet overgezet!
Origineel heeft waterafvoer binnenin, dus ook zal zet je origineel dak erin heb je nog geen waterafvoer.
23 november 2012 om 22:30 #18077145Tuurlijk wel, heel het dak met het binnenframe en plafond zet je over, de waterafvoer is alleen een goot in het binnenframe met 4 slangen eraan.
24 november 2012 om 00:08 #18077146dakje moet er dan maar niet in. als ik alleen de reacties al lees, daar ga ik spijt van krijgen.
als ik de prijzen zo bekijk ben ik voor een handmatig schuifkanteldak gauw 500 euro verder, en de kans dat hij gaat lekken is dan veel te groot. met alle gevolgen van dien.
bedankt voor jullie mening
24 november 2012 om 10:47 #18077147Ik heb een aantal jaren geleden een dakje in een A corsa van mijn vrouwtje gemaakt.
Dat dakje zat in een kadett gsi die als donor had gekocht voor het blok.wilde het dakje eerst in mijn kadett overzetten maar dat is nooit gebeurt.
omdat ik geen inbouw plaat had heb ik er een laten bestellen bij de leverancier/fabriek.
Nummer en alles doorgegeven en uiteindelijk de tekening.samen met mijn schoonpa de tekening op het dak gelegt en uitgemeten….gat gezaagt…dak erin en….toch verkeerde tekening.
Gat was in de breedte van het dak iets te klein en in de lengte van het dak….net niet te breed dus dakje bleef net hangen zeg maar.we hebben toen het dakje met carrossorie kit (om metaal mee vast te kitten) vast gekit maar we hebben NOOIT lekkage gehad.
2x per jaar maakte we de rubbers schoon en vette we in met vaseline om de rubbers soepel te houden.corsa leeft inmiddels niet meer maar het kan dus wel goed gaan…
het bedrijf waar je geweest bent is wel 1 die bijna wekelijks dakraampjes inbouwd en weet ook dat het goed gebeurt.(heb er zelf ook gewerkt) maar als je het niet vertrouwd en het risico (die er wel is) niet wil nemen zou ik het ookniet doen.
wel jammer want het maakt de astra wel af
24 november 2012 om 12:40 #18077148het kan inderdaad wel goed, maar 9 van de 10 mensen die ik vraag, zeggen niet doen. ga je een boel problemen mee krijgen. dat schrikt wel aardig af.
24 november 2012 om 15:05 #18077149@OscaR-16v wrote:
het kan inderdaad wel goed, maar 9 van de 10 mensen die ik vraag, zeggen niet doen. ga je een boel problemen mee krijgen. dat schrikt wel aardig af.
ja daarom…het gaat vaker fout dan goed,bij mij ging het toevallig nét goed.
24 november 2012 om 15:39 #18077150Om de verwarring nog wat groter te maken , ik heb in een Kadett E achteraf een Webasto topslider laten maken,NOOIT 1
druppel gelekt,ik heb daarna een Astra F gehad met een achteraf ingebouwd Webasto dakje,NOOIT 1 druppel gezien.
Het kan dus wel degelijk :sleeping24 november 2012 om 15:56 #18077151@ahrend wrote:
Om de verwarring nog wat groter te maken , ik heb in een Kadett E achteraf een Webasto topslider laten maken,NOOIT 1
druppel gelekt,ik heb daarna een Astra F gehad met een achteraf ingebouwd Webasto dakje,NOOIT 1 druppel gezien.
Het kan dus wel degelijk :sleepingwaar ik wel ff nieuwsgierig naar ben is hoelang je deze auto’s nog hebt gehad na inbouw van de webasto dakjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.