schuco (oplichters)

Forumindex Forums Overige Miniaturen en schaal modellen schuco (oplichters)

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206834
    Black Magic
      Lid sinds:
      3 November 2004

      een tijd geleden heeft bernd 70’s de ascona van frohlich uit gebracht in 1/43 gelimiteerd op 500 stuks

      nu komt schuco met precies hetzelfde model uit en weer 2000
      kan dat zomaar

      oja alleen het stickertje op het zijruitje is anders

      #17398047
      PAASHAAS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2004

        Blijkbaar kan dat….

        Ik zie alleen 2 totaal verschillende modellen ??? :angel

        #17398048
        mantamafkees01
          Lid sinds:
          31 August 2004

          Die A dient ter voorbeeld dan weet je over welk model het gaat. :agent
          Maare, moet je geen eieren verstoppen? :P

          #17398049
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Hoi,

            het model is geheel gelijk, alleen de verpakking is anders.

            Tja wie ze schuld is dit nu, Schuco ? Bernds ? er is op de diversen model auto forums al heel veel over geschreven.

            Ik lees geluiden dat de complete oplage 2500 was en dat er dus 500 in een ander doosje gegaan zijn.

            #17398050
            Black Magic
              Lid sinds:
              3 November 2004

              hey andre

              volgens mij zit er op het zijruitje aan de bestuurders kant een rond stickertje en die is anders van kleur

              #17398051
              Lucb
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 April 2007

                Uhm, je bent niet erg goed geïnformeerd.

                Schuco heeft de Manta A Rallye Fröhlich geintroduceerd in Duitsland, deze is in beperkte oplage van 500 stuks gemaakt. Ik heb er een van vanuit Duitsland en sinds kort is hij door enkele naar Nederland gehaald om hier te verkopen. Er zijn dus geen 2000 van maar gewoon 500 gelimiteerd. Ik zal nog eens een keer kijken wat op het Schuco doosje staat. Trouwens, ik vind niks over de fabricant Bernd 70’s.

                #17398052
                Andre_Ede
                  Lid sinds:
                  16 June 2006

                  Hoi,

                  misschien heb jij wat gemist maar Schuco heeft deze Ascona nu ook in het eigen programma.

                  Bernds is geen fabrikant maar een model winkel, deze heeft voor de Opel City dag in September 2007 500 stuks van dit model door Schuco laten maken.

                  Nu brengt Schuco zelf het model onder nummer 02658 op de markt.

                  #17398053
                  manta19sr
                    Lid sinds:
                    24 July 2007

                    zoland er geen (hoe heet dat nou)op zit mag elk merk het uitbrengen,zit dat er wel op,kleine wijziging aanbrengen en het is een ander model.

                    #17398054
                    Lucb
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 April 2007

                      Doosje gevonden.

                      Bernd 70’s is geen fabrikant, ik citeer even wat allemaal op het doosje staat.

                      Dieser Opel Ascona A Rallye “Team Fröhlich”wurde, in einer limitierten auflage von 500 stück exklusiv für die 1. Motorcity Opel Show hergestellt.

                      Exklusiver vertrieb durch http://www.bernd70s.de (das fachgeschäft für automilia.

                      #17398055
                      Andre_Ede
                        Lid sinds:
                        16 June 2006

                        in einer limitierten auflage von 500 stück exklusiv für die 1. Motorcity Opel Show hergestellt.

                        En daar gaat het nu juist om, het model is nu gewoon te koop als Schuco uitgave, met een standaard Schuco doos.
                        In een oplage van 2000 stuks.

                        http://www.schuco.de/uk/models/classic_collection/miniature_models_143/historic_cars/rtp/02658/produkt_details.htm

                        #17398056
                        Lucb
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 April 2007

                          Ja, daar dacht ik dat dat een vergissing was, maar ik zie het nu ook…

                          Nog wel zonde, dacht ik toch nog wat unieks erin te hebben staan, maken ze er nog 2000. Had ik hem net zo goed nu kunnen kopen, bespaarde ik me nog 15-20 euro.

                          #17398057
                          Andre_Ede
                            Lid sinds:
                            16 June 2006

                            origineel gepost door Lucb
                            Nog wel zonde, dacht ik toch nog wat unieks erin te hebben staan, maken ze er nog 2000. Had ik hem net zo goed nu kunnen kopen, bespaarde ik me nog 15-20 euro.

                            Tja en dat hebben helaas 500 kopers ondervonden.

                            Natuurlijk blijft het doosje wel anders :cool:

                            #17398058
                            Lucb
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 April 2007

                              Ik heb ze eens gemaild en gevraagd naar de reden dat ze er opeens 2000 bij maken. En heb meteen gezegt dat ik teleurgesteld in ze ben, hopelijk zorgt dat voor een betere verklaring. Vaak zijn die van een klantenservice kortaf.

                              #17398059
                              Andre_Ede
                                Lid sinds:
                                16 June 2006

                                origineel gepost door manta19sr
                                zoland er geen (hoe heet dat nou)op zit mag elk merk het uitbrengen,zit dat er wel op,kleine wijziging aanbrengen en het is een ander model.

                                Dat klopt niet, je mag nooit zonder toestemming van een auto fabrikant een model uitbrengen.

                                Op een auto ontwerp zit copyright, heb ooit een op een Duitse TV zender gezien hoe iemand van het Audi bedrijf in China op een beurs zocht naar modellen die zonder toestemming van Audi waren uitgebracht, om ze vervolgens een rechtzaak aan de broek te hangen.

                                Je mag zelfs een model van Minichamps niet voorzien van een leuke tekst en deze weer verkopen.
                                Lees maar eens op de Minichamps site.

                                Gr Andre
                                Of hier ;-)
                                Unautorisierte Modelle die im Internet angeboten wurden.
                                – Modelle genießen wegen ihrer qualitativ hochwertigen Ausführung und ihres besonderen Detailreichtums einen herausragenden Ruf. Die Marke ist unter Modellauto-Sammlern weltweit bekannt. Zudem ist sie u.a. als deutsche Marke Nr. 39511459 in Klasse 28 für Spiele und Spielzeug sowie als IR-Marke Nr 642700/767538 in Klasse 28 für Games und Playthings bei der World Intellectual Property Organization in Genf geschützt.
                                Als Markenhersteller können wir es nicht hinnehmen, wenn von dritter Seite mit unserer Geschäftsbezeichnung und Marke gekennzeichnete Fahrzeugmodelle ohne unsere Zustimmung in verändertem bzw. umgebauten Zustand im geschäftlichen Verkehr angeboten werden. Solche unautorisierten Veränderungen lassen sich nicht mit dem hohen Qualitätsbewusstsein der Marke in Einklang bringen. Wir müssen uns deshalb vorbehalten, ausschließlich selbst die Eigenart und das äußere Erscheinungsbild unserer – Modelle zu prägen. Die Marke soll stets für ein Original – Modell bürgen.

                                #17398060
                                Lucb
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 April 2007

                                  Beetje rare situatie hier, gaat tenslotte om miniatuurmodellen en je hebt fabrikanten met dezelfde modellen in miniatuur. Volgens mij verschillen ze wel altijd een beetje.

                                  #17398061
                                  Andre_Ede
                                    Lid sinds:
                                    16 June 2006

                                    origineel gepost door Lucb
                                    Ik heb ze eens gemaild en gevraagd naar de reden dat ze er opeens 2000 bij maken. En heb meteen gezegt dat ik teleurgesteld in ze ben, hopelijk zorgt dat voor een betere verklaring. Vaak zijn die van een klantenservice kortaf.

                                    Al wat gehoord van Schuco ??

                                    #17398062
                                    Lucb
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 April 2007

                                      Nee, op klantenservices kun je weken wachten…

                                      #17398063
                                      Lucb
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 April 2007

                                        Ze hebben nog steeds niks teruggestuurd, best wel jammer. Wilde hun antwoord erop toch echt eens weten.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.