sinds een half jaar zit er een nieuwe ECU in mijn astra na vele eerdere problemen . sinds de nieuwe ECU er in zit heb ik soms het gevoel dat ik vermogen mis , vooral als ik het even nodig heb bij inhalen bijvoorbeeld . Dan is het net of de auto niet trekt en dan rond de 3250 toeren is het net of je een schop in je rug krijgt en voel je dat de auto ineens gaat trekken .
sinds gister valt het mij ook op dat de motor bij stationair draaien flink in toeren schommeld van 750 – 1250 toeren zowel bij koude als warme motor .
De ecu is een paar weken terug uitgelezen zonder resultaat en voor de zekerheid nogmaals voorzien van de nieuwste software , maar het probleem blijft zich zo nu en dan voor doen .
mijn vraag is eigenlijk of deze problemen vaker voorkomen en of het een verband met elkaar kan hebben het vermogenverlies en het stotteren en of het aan de ecu kan liggen of dat ik de oorzaak ergens anders moet zoeken .
Ik kan de auto eigenlijk momenteel voor geen cent missen gezien we 3 weken terug ouders zijn geworden van een meid die zich 11 weken te vroeg gemeld heeft , dus ik moet dagelijks 200 km rijden naar groningen op en neer , dus een beetje betrouwbaarheid kan ik eigenlijk best wel gebruiken nu :hmmz
na de spoedrit naar het ziekenhuis is de motor ook flink olie gaan gebruiken , kan dit ook nog een oorzaak zijn in het verhaal ??