Schokdempers, dashboardgeluiden verbeteren (Kadett E Cabrio)

Forumindex Forums Modellen Kadett Schokdempers, dashboardgeluiden verbeteren (Kadett E Cabrio)

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274413
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Hallo,

      Ik rijd al een tijdje met een Kadett E Cabrio.
      Nu snap ik dat een kraakje en dergelijke er bij horen.

      Tijdens rijden constateer ik dat de kraakjes van het dashboard vooral worden veroorzaakt door slecht gedempte oneffenheden in de weg. Mijn cabrio was verlaagd, nu weer originele hoogte maar ik wil eigenlijk dempers met meer comfort, eigenlijk perfect comfort.

      Wat raden jullie mij aan?

      Tevens opzoek naar een korte handleiding voor de demontage van het complete dashboard.
      Ik wil het een en ander dempen / verbeteren.

      #18303388
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Dat wordt een aardig verhaal, sowieso nieuwe veren pakken. Veren slijten namelijk en raken zo van hn specs af, waardoor ze niet meer kloppen met de dempers.

        Ik vind mijne nu echt super comfortabel met kyb veren en bilstein b6 dempers. In geen jaren zo lekker gereden!

        Dash er uit moet je alles m8 moeren voor los halen op schutbord en parfaan. Kruiskoppeling vanbstuurkolom naar stuurhuis, parker midden tussen de aansluitingen van de kachel radiator niet vergeten! Ruitenwissers e, parfaan er af, kachelventilator, want die houdt het ventilatiehuis vast. Dan dash, kantel alle roistertjes maximaal en trek ze er uit, in de opening zit een schroef boven in. Haal de middenconsole los, pookhoes lis en naar boven binnenstebuiten keren en tiewrap doorknippen, dan over de knop heen er af. Vakje onder asbak er uit trekken, ook daar zitten dan weer schroefjes in het gat die omhoog vast zitten. Boven de radio ook… Verder de x5 stekker bij de kvs-tank/accu los en de kabelboom overal verder uitpluggen, terug halen en door het gat naar binnen voeren. Koppelings, gas, en kmteller- kabel los. In voetruimte bestuurderskant zijkap los halen, door stiften er uit te trekken die in de expansie pluggen zitten, deurrubber stukje los. Als je el. ruiten of spiegels hebt de kabelboom naar de deuren los pluggen. In voetruimte achter die kap ook stekker in a-stijl los pluggen. Dan zou je het hele dash er inclusief stuur, stuurkolom en kachelhuis er uit moeten kunnen trekken… Doe dit met twee man! Het weegt meer dan je denkt!

        #18303389
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Danktu Vincent scheelt me veel uitzoeken en perongelijk vergeten te loshalen delen.

          Ik heb hem weer op originele oogje met KYB veren, heb ze ook ander mijn Astra en Olympia prima veren. Tja ik ben bang dat b6 dempers te stug gaan zijn. Voor m’n Astra prima overigens zitte daar konis onder. Maar ik wil fluweelzacht bijna kunne rijden, ik vraag ceel maar denk dat t moet kunnen.

          #18303390
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Vind de b6 niet te vergelijken met koni hoor, b6 dempt echt veel fijner en dat voelt toch nog comfortabel, maar legt de auto door betere rebound sneller stil dan standaard dempers.

            Fluweelzacht wordt een kadett trouwens nooit, de overbrenging op de veren van dr achter as werken dan tegen. Dan zou je daar schroefveren moeten plaatsen, maar dat kan niet zonder laswerk aan de koets en de as.

            Vergat trouwens nog het loshalen van de rempedaal aan de bekrachtiger, dat zit met zon pen en clip…

            #18303391
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              Het kraken van het dashboard komt ook enerzijds door de flinke flex die een Kadett op zich al heeft en een cabrio helemaal (kijk maar eens hoe je binnenspiegel op en neer danst op een slecht wegdek) en anderzijds is de ophanging van het dashboard minimaal met dunne blikken bevestigingsstrips.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.