Forumindex › Forums › Modellen › Manta › schijfrem achteras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2008 om 12:28 #17207643
Heren,
wie weet er of het mogelijk is om op de achteras van een manta A 1.6 remschijven te monteren
graag reacties
8 september 2008 om 12:32 #17428676even rondzoeken met ‘search’ is al vele malen aan bod geweest
8 september 2008 om 13:42 #17428677AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad ff zoeken;)
maar om snel ff je vraag te beandwoorden
ja is mogelijk;)
8 september 2008 om 18:08 #17428678als ik een euro kreeg voor elke keer dat deze vraag aan bod kwam dan…. :P
maar idd ff searchen:thumbup
8 september 2008 om 20:32 #17428679hier een foto maar wel van een B Manta
8 september 2008 om 20:49 #17428680hammoedie waar was de manta nu in sevenum of loopt hij nog niet.:thumbup :thumbup :thumbup
9 september 2008 om 06:42 #17428681bedankt for de info.
ben nog een NOOB! :P
9 september 2008 om 08:31 #17428682origineel gepost door JohnC
hammoedie waar was de manta nu in sevenum of loopt hij nog niet.:thumbup :thumbup :thumbupik heb een probleem met mijn uitlaat spruitstuk,ik heb eentje van gekocht vrijdag in huis zaterdag opgezet mast de flens van de uitlaat niet :argue heb veel gezocht naar een andere ff snel om naar sevenum te komen maar nix voor een solex carb:swear
dus me auto staat nog stil.
de spruitstuk is nu bij een lasbedrijf om dat het gietijzer is en hopen dat het goed komt :hmmz
ik baal er zeker van dat ik niet kon komen9 september 2008 om 13:35 #17428683dubbele klauwen op die achteras??
9 september 2008 om 15:54 #174286849 september 2008 om 22:09 #17428685is idd al vaker langs gekomen ,maar mocht je nog adapterplaten nodig hebben ik heb nog setje liggen incl ringen voor 325 schijf
26 oktober 2009 om 18:58 #17428686beetje late reactie,
maar daar ben ik vaker goed in.iemand hier die toevallig nog adapterplaten weet te liggen voor de golf 2/3 klauwen? en daarbij misschien ook de benodigde centreerringen?
heb helaas de beschikking niet (meer) over een cnc bank :( :(
en ik neem aan dat de adapter gewoon vast gelast mag worden op de as, maar dat leverd ook geen nodig commentaar op bij apk keuringen oid? omdat menig monteur wel weet dat een (straat) manta er eigenlijk niet mee uitgevoerd is..?de rest is goed te doen voor me :thumbup
26 oktober 2009 om 19:10 #17428687AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat ik me kan herrineren uit mijn vw periode:o:o
zijn de achterklauwen van de golf 2 / 3 nou net niet de fijnste klauwen
meende dat die dingen nog al eens vast gingen zitten:o26 oktober 2009 om 19:19 #17428688hmm..
een paar kameraden van me rijden ook vw, waaronder ook golf 2 en 3 gti/vr6 & corrado. bij mijn weten allemaal dezelfde klauwen en daar is geen gezeur mee geweest, maar wat niet is kan nog komen.
ze praten over golf klauwen icm audi schijven op mantacabrio.nl
vandaar dat het natuurlijk het makkelijkst zou zijn om dit ook op die manier op te bouwen.26 oktober 2009 om 19:24 #17428689AnoniemLid sinds:
1 January 1970was ook n type honda klauw
ik dacht prelude die je goed kon gebruikenmaar preciese weet ik zo niet heb dat zelf nooit gebruikt
daar ik al vrij vroeg op 5 gaats ben overgestapt
dan is schijven achter iets gemakelijker;)26 oktober 2009 om 19:26 #17428690aah okey,
nou, toch bedankt (wederom) voor je reactie :thumbup
26 oktober 2009 om 19:54 #17428691Van de Golfjes 2 gingen ze nog wel eens vastzitten. Golf 3/4 heeft daar volgens mij minder last van.
Ik heb voor mezelf nog een set liggen van een Astra G, dat ‘s hetzelfde principe.
De eerste Astra G met 2.0 diesel (DI 16V of x20dtl) hadden nog 4 gaats naven en schijven achter (later hadden de 4 gaats trommels en de 5 gaats schijven). Ik had zelf het idee om deze schijven te gaan gebruiken maar daar is ‘t bijgebleven…..26 oktober 2009 om 20:05 #17428692Okey, ook bedankt voor het antwoord!
Ik ga morgen even naar de lokale sloperij, om te vragen of ze nog een setje golf3 klauwen hebben liggen.
Volgens mantacabrio.nl passen nl beide klauwen op de getekende adapterplaat.maar niemand van jullie weet of dat de adapterplaten & centreerringen ook in omloop zijn toevallig?
anders wordt het nl iets lastiger voor me. :(26 oktober 2009 om 20:46 #17428693check Ebay Duitsland eens.
Er was ook ooit een set die aangeboden werd met schijven en handremschoentjes zoals origineel op Opel, maar dan voor de starre manta/ascona/kadett achteras, schitterend setje overigens.
@Louwe: dat “prelude verhaal” is anders, dat ging om prelude schijven voor in combinatie met de Volvo 244 remmen.
Voor achterasschijven kun je ook BMW schijven gaan gebruiken, sommigen doen ook Vectra schijven van voor naar achteren, audi schijven, afgezien van de BMW schijven moesten ook de voorgestelde audi schijven (audi 80 of 100) uitgedraaid worden om ze passend te krijgen, er werden ipv de VW klauwen ook wel Ford scorpio remklauwen gebruikt, maar ook die zijn net zo kut te stellen als VW.
Lang verhaal kort, vele mogelijkheden, ieders z’n eigen probleem.
26 oktober 2009 om 20:55 #17428694en problemen zijn er om? …….
precies :P
en dat bmw verhaal dan? die schijven heb ik zo bij de hand, en klauwen voor de 325 moet ook niet zo’n punt zijn!
echter zal ik dan zelf een adapterplaat moeten maken, omdat ik daar zo geen voorbeeld van heb?
en dan zelf even kijken hoe dat ik uit ga komen met de maten + waar dat ik de adapterplaat precies moet monteren. maar welke klauwen zijn het best aan te raden bij deze schijf dan? gewoon de originele 325 e30 schijven met bijbehorende klauw?niet dat ik dadelijk (naar mijn idee) alles heb aangeschaft, maar achteraf blijkt dat ik er iets anders voor had moeten kopen?
26 oktober 2009 om 22:06 #17428695AnoniemLid sinds:
1 January 1970audi tt klauwen kan ook, zij alu klauwen.
wel nog steeds het vw princiepe.
vast zitten valt erg mee.
wel een groot probleem bij 2e handse klauwen natuurlijk.26 oktober 2009 om 23:08 #17428696origineel gepost door Emiel-Manta
en problemen zijn er om? …….precies :P
en dat bmw verhaal dan? die schijven heb ik zo bij de hand, en klauwen voor de 325 moet ook niet zo’n punt zijn!
echter zal ik dan zelf een adapterplaat moeten maken, omdat ik daar zo geen voorbeeld van heb?
en dan zelf even kijken hoe dat ik uit ga komen met de maten + waar dat ik de adapterplaat precies moet monteren. maar welke klauwen zijn het best aan te raden bij deze schijf dan? gewoon de originele 325 e30 schijven met bijbehorende klauw?niet dat ik dadelijk (naar mijn idee) alles heb aangeschaft, maar achteraf blijkt dat ik er iets anders voor had moeten kopen?
Goed, de allersimpelste en gemakkelijkste weg om schijfremmen op je achteras te krijgen:
– eerst steekas eruit en maak even een vulplaat van diezelfde dikte dat normaal je ankerplaat dik is. Plaats daarna de steekas even weer in de achteras.
– Monteer je BMW schijven op de steekas.
– Plaats daar het type klauw van je keuze op (kan zijn vectra 2.0 of Omega of…..) met of zonder handrem. (in het geval zonder moet je dan een hydr. handrem in je remsysteem maken)
– Zet de klauw op druk, dmv lucht bijv. zodat de klauw met remblokken en al klemt op de schijf.
– maak 2 stripjes van resp. min 8mm-10mm dik met een draadgat en monteer die aan je remklauw, vervolgens hecht je die goed vast aan je achteras. let op dat de bovenkant van de schijf min. 2mm ruimte heeft tov de remklauw.
-Remklauw eraf halen, steekas uitnemen en aflassen.Andere kant precies hetzelfde en het is klaar.
Misschien niet ieders keuze, maar dit werkt simpel, snel en doeltreffend en je remklauw zit gegarandeerd recht op je schijf en ja, APK goed.
Vindt je dat niks, kun je ook zelf een plaat maken die op de steekasbouten vastgezet wordt en dan een losse strip aan de remklauw in het geval dat deze langs elkaar lopen en dan kun je de beide strippen weer aan elkaar vastlassen.
en je kan nog heel officieel doen en dmv wat meetwerk een adapterplaat los maken.
hier een voorbeeld van zo’n schets van een Duitser, hij maakte weer gebruik van Audi schijven, welke klauw als hij gebruikte, dat vertelde hij weer niet:http://img36.imageshack.us/img36/566/ankerplatte.jpg
Denk er wel even om dat je remdrukregelaar nog steeds gericht is op trommels achter, dus die zal ook vervangen moeten worden voor eentje die gericht is op schijven voor en achter.
‘t stelt geen ruk voor, als je bezig bent wijst alles zich vanzelf.
27 oktober 2009 om 05:37 #17428697maar niemand van jullie weet of dat de adapterplaten & centreerringen ook in omloop zijn toevallig?
anders wordt het nl iets lastiger voor me.zoals in eerder post vermeld
als goed is heb ik nog 1 setje liggen adapterplaten en waarschijnlijk ook nog ringen voor dacht bmw schijvenintresse bel 0611141316 of u2u
ligt in almelo
kan evt verstuurd worden27 oktober 2009 om 11:03 #17428698AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door henk 400rr
check Ebay Duitsland eens.Er was ook ooit een set die aangeboden werd met schijven en handremschoentjes zoals origineel op Opel, maar dan voor de starre manta/ascona/kadett achteras, schitterend setje overigens.
@Louwe: dat “prelude verhaal” is anders, dat ging om prelude schijven voor in combinatie met de Volvo 244 remmen.
Voor achterasschijven kun je ook BMW schijven gaan gebruiken, sommigen doen ook Vectra schijven van voor naar achteren, audi schijven, afgezien van de BMW schijven moesten ook de voorgestelde audi schijven (audi 80 of 100) uitgedraaid worden om ze passend te krijgen, er werden ipv de VW klauwen ook wel Ford scorpio remklauwen gebruikt, maar ook die zijn net zo kut te stellen als VW.
Lang verhaal kort, vele mogelijkheden, ieders z’n eigen probleem.
typisch geval van wel n klokje horen luiden
maar niet meer precies weten waar de klepel hing dus:P
tjah had er al bij gezet dat ik t niet precies wist
maar dat het zo anders was ;):jerry:jerry
anyway t is nu helder:thumbup:thumbup27 oktober 2009 om 13:59 #17428699bedankt Henk voor de verduidelijking van het geheel.
dan denk ik dat ik toch voor een set 325 e30 remmen ga,
aangezien ik deze zo bij de hand heb :)dit verhaal krijgt nog een staartje :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.