schietstoel of niet?

Forumindex Forums Modellen Astra schietstoel of niet?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240523
    computerbug
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2011

      Hoi, Jongens,
      Ik wou van het weekend van binnen in de auto even toonbaar maken, en hoezen over de stoelen doen i.v.m. slijtage bij de instap, wilde ik de stoelen even demonteren.
      Ik heb ergens gelezen dat de stoelen vast zaten met vier boutjes, dus dat wilde ik even doen.
      Maar wat kom ik tegen een cilinder aan de linker kant van bestuurder stoel, waar ik geen idee van heb wat dat daar doet.
      Mijn buurman zag dat ik fronste en vroeg, gaat er iets niet goed?, ik uitgelegt.
      Is dat niet een schietstoel, vroeg hij, oooke’, dat wordt een pijnlijke bedoeling buur, hoezo!! vroeg hij, tja!! bij gebrek aan een zonnedak gaat dit behoorlijk pijn doen heb ik zomaar het idee.
      Alle gekheid op een stokje, jongens wat is dit??, en kan ik dit zonder meer verwijderen.
      De schoonmaak maar even gestaakt.

      Groetjes

      #17909148
      MisterEagle
        Lid sinds:
        4 June 2008

        ik gok op een gordelspanner of gasmodule voor een airbag. Op de foto zie ik op de onderste regel engelse tekst staan maar er zit nog wat voor, misschien kan je de volledige tekst zelf wel lezen?

        #17909149
        computerbug
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2011

          Hoi, MisterEagle

          Do not open this mantel DANGER!!, read manual before moving.

          Geen een bekend woordje, waar mee ik de link kan leggen he’, dat is van de aireback.
          En de gordels komen daar niet in de buurt, alhoewel ik je beslist niet tegen wil spreken, ik heb al meer dingen gezien wat auto’s betreft, en dat ik nergens meer van opkijk.

          Groetjes

          #17909150
          opelpower89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 September 2009

            dat is van de gordelspanner

            je moet eerst dat rode clipje wat er bij hangt/zit dat ding mee borgen zodat hij niet uit een kan knallen……

            gr

            #17909151
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Hoi, opelpower89

              Dan zit MisterEagle toch goed, dat bedoel ik, daarom sprak ik maar niet tegen.

              Knallen?? :shock: Oke’ is dat toch te doen zonder kleer scheuren zonder dat ik met gordelspanner gelanceerd wordt door heel de auto?

              Als ik het goed begrijp is dat rode clipje een zo gezegd een borg plaatje, dat zit vast aan een zwart rond kokertje en dat zou ergens in moeten om niet gelanceerd te worden alvorens tot demontage over te gaan.

              Moet ik dan iets weghalen, want ik zie nergens een logica om dat clipje ergens in te schuiven.

              Jees, dat wordt peentjes zweten, heb ik zomaar het idee.:hmmz

              Groetjes,
              Frans

              #17909152
              rdh
                Lid sinds:
                13 December 2009

                Is idd de gordelspanner, kan je zo met stoel en al verwijderen zonder gevaarlijke situaties.

                #17909153
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  Nou jongens, mijn dank is groot.

                  Nou mocht het toch fout gaan en jullie buiten een grote paddestoel in de lucht zien en een rode Astra sedan, dan ben ik dat.

                  Groetjes
                  Frans

                  #17909154
                  rdh
                    Lid sinds:
                    13 December 2009

                    Hehe het komt vast wel goed zonder gewonde :D

                    #17909155
                    Mr.F
                      Lid sinds:
                      3 November 2008

                      Heb ooit eens een stoel eruit gehaald, maar dat rode clipje nooit los gehaald hoor, ging prima.
                      De auto leefde toen nog, en ik leef ook nog ! :D

                      #17909156
                      computerbug
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 April 2011

                        Nou, Jongens, Ik leef nog!! :D

                        Het is perfect verlopen, wel wat zweet druppels, en mijn vrouw had het er al helemaal niet op, want zij zat mee te lezen.
                        Haaaaloooo!!, jij gaat dat ding toch wel borgen he’, zoals die jongens vermelde!!, want anders kom ik niet eens in de buurt!!,
                        want ik heb haar gevraagt om even te helpen, om schade aan de lak te verkomen etc. :jerry
                        Ik heb inderdaad het plek gevonden om het te borgen gevonden zit er twee cm vandaan en om mijn vrouw gerust te stellen, maar even gedaan. :wub
                        En verder was het gewoon een storm in een glas water :hmmz , stelde helemaal niets voor, het ging allemaal vlotjes.

                        Jongens nogmaals zeer veel dank en het is allemaal weer netjes.

                        Groetjes

                        #17909157
                        rdh
                          Lid sinds:
                          13 December 2009

                          Mooi dat het gelukt is :thumb

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.