Schakelmechanisme vervangen Corsa c Verkeerd

Forumindex Forums Modellen Corsa Schakelmechanisme vervangen Corsa c Verkeerd

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365638
    Shiffa Lugten
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 April 2019

      Goedemiddag ,

      Ik heb een probleem met de montage van een nieuw schakelmechanisme.

      Ik heb hem gemonteerd maar mijn versnellingen kloppen niet meer. Mijn achteruit is nu de 1e versnelling. Kan ik dit herstellen?

      Ik ben 6 uur bezig geweest maar kom geen stek verder.

      Als iemand en tip heeft hoor ik het graag.  Ik lees telkens iets over een oranje knopje? Is dat misschien de oplossing?

      Alle tips zijn welkom. Bedankt alvast.

      #18365640
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Ja.

        Centrale moer weer loshalen (verbinding tussen schakelmechanisme en pookmechanisme van de auto).

        Hoesje van de versnellingspook optillen en naar links bewegen en in het midden houden ongeveer en dan zie je 2 gaatjes tegenover elkaar zitten. Deze blokkeren met een pinnetje/boortje o.i.d. erin.

        Vervolgens zit er op je bak een pinnetje met een veertje eronder en het pinnetje heeft een rond-achtig kopje. Terwijl je een beetje met de schakelvork direct op de bak heen en weer prutst, proberen dat pinnetje in te drukken.

        Als beide gelukt is, staan de pook (door het boortje) en het schakelmechanisme (door het pennetje met het veertje) in de perfecte positie.

        Nu weer onder de auto de centrale moer vastzetten, die je als 1ste hebt losgehaald.

        Tenslotte even onder de kap kijken of door wat heen en weer tutteren dat pennetje met het veertje weer omhoog gekomen is en je kan schakelen alsof ie nieuw is ;)

        Succes,

        The Duke

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.