saab bak in calibra

Forumindex Forums Modellen Calibra saab bak in calibra

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17717558
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      haha,

      Ja ach, wij zitten hier ook altijd te vitten op saab.

      Ken wel een saab rijder, welke eigenlijk altijd alleen maar ellende heeft met deze auto’s, (ohwja, en ook met andere merken auto’s, zal wel aan de persoon liggen).

      Loopt hem altijd te pesten over zijn opel met blacksludge motor, (word ie link :D)

      dat was overigens ook het probleem bij de bovengenoemde met uitgelopen lager.

      Deze heeft overigens nu 100.000km meer gereden met de 900ng motor zonder balans assen dan de vorige originele 9-3 serie1 motor welke dus al na 185.000km helemaal klaar was. (tenminste dat is ie wel als de drijfstang lager zoveel speling heeft dat de zuigerkop de cilinderkop kan raken).

      Blijf het echter een Vreemd probleem vinden, zoals ik van een Saab monteur weet nog steeds aan de orde van de dag.

      Willem

      #17717559
      tanisha
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2010

        dat black-sudge heeft te maken met de carter ontluchting die hebben ze voor milieu ijzen veranderd bij de t7 motoren

        als je in een t5 5,5 liter olie gooit i.p.v de 4 liter die er in hoort heb je ook zo black-sludge te pakken

        omdat ze die oude blokken niet meer aan de milieu ijzen konden laten voldoen zijn ze voor het nieuwe 9-3 model op opel blokken over gegaan en zo is opel weer aan de ketting gegaan en aan de turbo maar das leuke kruisbestuiving ;)

        veel saab rijders zaten altijd op opel te mopperen maar ik vindt het jammer dar saab en opel uit elkaar zijn er zijn veel leuke dingen uit gekomen

        #17717560
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          toch vind ik zo’n saab 9-3 fase 1 zeker geen verkeerde auto hoor.

          rijdt goed, ondanks de niet al te vlotte 2liter, toch een mooie motor/auto combinatie.

          en gewoon op zijn zweeds betrouwbaar natuurlijk!!

          Willem

          #17717561
          tanisha
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2010

            met die 9-3 bedoel je de 2.0i de turbo loze? want dat is nog de t5 motor en gelijk aan de 900ng

            die 2.0 i heb ik nu nog in mijn 900ng en mijn 9-3 liggen en dat zijn op zich hele sterke blokjes maar echt veel gang zit er niet in

            daarom heb ik voor mijn 900ng nu een 2.3 turbo uit een 9000 het is nu nog een lpt met 170 pk maar het wordt een fpt met stage 1 met 230pk en 370nm
            als ik dat klaar heb ga ik eerst eens kijken hoe mij dat bevalt en als dat goed gaat doe ik de 9-3 op dezelfde manier
            gaat het me dan nog niet rap genoeg ga ik voor 400pk en dat is zo’n beetje het max haalbare met een 2.3 turbo blok zonder blok aanpassingen

            #17717562
            Maurice89
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 October 2009

              Deze ff omhoog:angel

              Ik hoorde dat van een saab de turbo van de v6 zo over te zetten is op een v6 blok?
              Zoja wat zou zo’n turbo gemiddeld kosten? Weet iemand de prijs van zo’n turbo?

              #17717563
              The Undertaker
                Lid sinds:
                29 January 2005
                #17717564
                Maurice89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2009

                  Pfoe dat is aardig wat geld:P Zal alvast beginne met sparen

                  #17717565
                  The Undertaker
                    Lid sinds:
                    29 January 2005

                    [rquote=1857347&tid=132074&author=Maurice89]Pfoe dat is aardig wat geld:P Zal alvast beginne met sparen[/rquote]Vind het eigenlijk wel meevallen. Helaas ben je er niet met een turbo alleen. Een complete turbokit zal aanzienlijk hoger liggen, uitlaatsysteem, interkoeler en chip op maat (een must) of een DTA/KMS systeem erop

                    #17717566
                    Maurice89
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 October 2009

                      Wat zou grof gezegt het totale plaatje gaan kosten dan als je gewoon alles goed wilt en geen halve werk?
                      Wil me best wel iets verdiene in een v6 turbo is ook weer iets anders.

                      #17717567
                      The Undertaker
                        Lid sinds:
                        29 January 2005

                        Betreft hier een DIY turbokit voor een Golf R32, puur ter indicatie: Prijs: € 3990,00 (excl btw)
                        3.2L V6 24V / R32 Do-it-yourself Turbo kit

                        Basic Turbokit.

                        We experience many times customers bought the wrong parts, somewhere on the internet.

                        This Basic turbokit is for the enthusiastic who wants to order parts which are suited to each other, but want to fabricate the boost pipes and down pipe himself.
                        So the right turbo for the right manifold for your application and hp/Nm.
                        This system can save labour costs and customized preferences can be done.

                        The chip and turbo are far out the most important parts of a good setup.

                        We do not offer Ebay, Chinese or other similar internet turbo’s in our kits.
                        The GT turbo’s we use are minimum 1000 euro and up to 1650 euro.
                        Ebay sets include a cheap worthless turbo that would cost max 200 euro.
                        We will supply the turbo with the right a/r turbine and the right compressor wheel.

                        The parts used in our Basic turbokit are almost the same parts as used in our own `complete` turbokits.
                        No need for looking somewhere else to get it cheaper .
                        The price is very good, counting in that this kit includes full mapping(custom chip)
                        We sell these sets to tuners also because of the very good chip we supplie with this set.
                        Our unique chiptuning skills stand for very good drivability, power, and low fuel consumption.

                        Parts included:

                        - GT30/35R BALLBEARING Garrett turbo.
                        - Oil feed
                        - Oil return
                        - Water feed
                        - Water return
                        - Exhaust manifold: cast iron, OR stainless steel.
                        - Wastegate 38mm or internal Wastegate
                        - Steel headgasket(spacer only)
                        - Flexible section for downpipe 2 – 3 inch
                        - Intercooler core. large or small. 3 model available.
                        - Injectors up to 600hp.
                        - Custom chip incl fine-tuning in our shop
                        #17717568
                        ANJO TOL
                          Lid sinds:
                          22 December 2008

                          Hmnnnn Nu mijn ombouw geslaagd is, Calibra x3,0xe .. prestatie s zijn flink toegenomen ! rijd heerlijk …
                          Ben nu al weer aan het denken naar een Saab lage druk turbo op mijn 3,0 op 1 cylinderbank ( achterkantblok )
                          Nu er opel/saab specialisten deelnemen aan deze discussie ! wie weet kan er iemand wat meer over vertellen over de lage druk turbo van een saab
                          Is dit toe te passen op de Calibra ?
                          Bijvoorbaad dank voor de reaktie ‘s

                          #17717569
                          The Undertaker
                            Lid sinds:
                            29 January 2005
                            #17717570
                            Jerremy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 October 2004

                              het klinkt wel gaaf trouwens turbo op een V6.
                              Kwam deze vh weekend tegen, moet zeggen, klinkt, en ziet er indruk wekkend uit.
                              Wel een flinke smak geld.

                              http://www.abhd.nl/video/audi-a3-32-turbo-460-pk/

                              #17717571
                              The Undertaker
                                Lid sinds:
                                29 January 2005

                                http://www.franke-turbotechnik.com/Vectra_A_MV6T_Turbo_X30LET.html

                                [youtube]Fuuik-F6B5s[/youtube]

                                [youtube]nheynHzPigQ[/youtube]

                                Bij een Y32SE zou ik voor een compressor gaan 0,4-0,5 bar (maximaal) omdat de zuigerbodem bij deze motoren dunner is dan bij de X30XE (heb ik me laten vertellen)

                                #17717572
                                Jerremy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 October 2004

                                  Een Y32SE heeft al wel een lagere compressie dan een X30XE.
                                  Heb een Y32SE, maar ik laat ’t lekker zo. Blijft ’t teminste allemaal nog een beetje onderhouds vriendelijk en betrouwbaar. Te meer ook voor dagelijks gebruik.

                                  #17717573
                                  The Undertaker
                                    Lid sinds:
                                    29 January 2005

                                    Voor dagelijks gebruik is een compressor zo wie zo duurzamer/betrouwbaarder dan een turbo. Meer omdat bij een turbo de laaddruk vaak toch hoger is.

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.