Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › saab bak in calibra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2010 om 07:33 #17717558
haha,
Ja ach, wij zitten hier ook altijd te vitten op saab.
Ken wel een saab rijder, welke eigenlijk altijd alleen maar ellende heeft met deze auto’s, (ohwja, en ook met andere merken auto’s, zal wel aan de persoon liggen).
Loopt hem altijd te pesten over zijn opel met blacksludge motor, (word ie link :D)
dat was overigens ook het probleem bij de bovengenoemde met uitgelopen lager.
Deze heeft overigens nu 100.000km meer gereden met de 900ng motor zonder balans assen dan de vorige originele 9-3 serie1 motor welke dus al na 185.000km helemaal klaar was. (tenminste dat is ie wel als de drijfstang lager zoveel speling heeft dat de zuigerkop de cilinderkop kan raken).
Blijf het echter een Vreemd probleem vinden, zoals ik van een Saab monteur weet nog steeds aan de orde van de dag.
Willem
25 september 2010 om 11:36 #17717559dat black-sudge heeft te maken met de carter ontluchting die hebben ze voor milieu ijzen veranderd bij de t7 motoren
als je in een t5 5,5 liter olie gooit i.p.v de 4 liter die er in hoort heb je ook zo black-sludge te pakken
omdat ze die oude blokken niet meer aan de milieu ijzen konden laten voldoen zijn ze voor het nieuwe 9-3 model op opel blokken over gegaan en zo is opel weer aan de ketting gegaan en aan de turbo maar das leuke kruisbestuiving ;)
veel saab rijders zaten altijd op opel te mopperen maar ik vindt het jammer dar saab en opel uit elkaar zijn er zijn veel leuke dingen uit gekomen
25 september 2010 om 20:49 #17717560toch vind ik zo’n saab 9-3 fase 1 zeker geen verkeerde auto hoor.
rijdt goed, ondanks de niet al te vlotte 2liter, toch een mooie motor/auto combinatie.
en gewoon op zijn zweeds betrouwbaar natuurlijk!!
Willem
25 september 2010 om 23:20 #17717561met die 9-3 bedoel je de 2.0i de turbo loze? want dat is nog de t5 motor en gelijk aan de 900ng
die 2.0 i heb ik nu nog in mijn 900ng en mijn 9-3 liggen en dat zijn op zich hele sterke blokjes maar echt veel gang zit er niet in
daarom heb ik voor mijn 900ng nu een 2.3 turbo uit een 9000 het is nu nog een lpt met 170 pk maar het wordt een fpt met stage 1 met 230pk en 370nm
als ik dat klaar heb ga ik eerst eens kijken hoe mij dat bevalt en als dat goed gaat doe ik de 9-3 op dezelfde manier
gaat het me dan nog niet rap genoeg ga ik voor 400pk en dat is zo’n beetje het max haalbare met een 2.3 turbo blok zonder blok aanpassingen1 februari 2011 om 15:07 #17717562Deze ff omhoog:angel
Ik hoorde dat van een saab de turbo van de v6 zo over te zetten is op een v6 blok?
Zoja wat zou zo’n turbo gemiddeld kosten? Weet iemand de prijs van zo’n turbo?1 februari 2011 om 15:18 #17717563http://www.rendcarparts.nl/webshop/turbo/turbo_benzinemotor/turbolader_saab_95_30_v6t_0003/20/120/565
725euro en je hebt een turbo op je X30XE.1 februari 2011 om 15:24 #17717564Pfoe dat is aardig wat geld:P Zal alvast beginne met sparen
1 februari 2011 om 15:31 #17717565[rquote=1857347&tid=132074&author=Maurice89]Pfoe dat is aardig wat geld:P Zal alvast beginne met sparen[/rquote]Vind het eigenlijk wel meevallen. Helaas ben je er niet met een turbo alleen. Een complete turbokit zal aanzienlijk hoger liggen, uitlaatsysteem, interkoeler en chip op maat (een must) of een DTA/KMS systeem erop
1 februari 2011 om 15:36 #17717566Wat zou grof gezegt het totale plaatje gaan kosten dan als je gewoon alles goed wilt en geen halve werk?
Wil me best wel iets verdiene in een v6 turbo is ook weer iets anders.1 februari 2011 om 16:05 #17717567Betreft hier een DIY turbokit voor een Golf R32, puur ter indicatie: Prijs: € 3990,00 (excl btw)
3.2L V6 24V / R32 Do-it-yourself Turbo kitBasic Turbokit.
We experience many times customers bought the wrong parts, somewhere on the internet.
This Basic turbokit is for the enthusiastic who wants to order parts which are suited to each other, but want to fabricate the boost pipes and down pipe himself.
So the right turbo for the right manifold for your application and hp/Nm.
This system can save labour costs and customized preferences can be done.
The chip and turbo are far out the most important parts of a good setup.
We do not offer Ebay, Chinese or other similar internet turbo’s in our kits.
The GT turbo’s we use are minimum 1000 euro and up to 1650 euro.
Ebay sets include a cheap worthless turbo that would cost max 200 euro.
We will supply the turbo with the right a/r turbine and the right compressor wheel.
The parts used in our Basic turbokit are almost the same parts as used in our own `complete` turbokits.
No need for looking somewhere else to get it cheaper .
The price is very good, counting in that this kit includes full mapping(custom chip)
We sell these sets to tuners also because of the very good chip we supplie with this set.
Our unique chiptuning skills stand for very good drivability, power, and low fuel consumption.
Parts included:
- GT30/35R BALLBEARING Garrett turbo.
- Oil feed
- Oil return
- Water feed
- Water return
- Exhaust manifold: cast iron, OR stainless steel.
- Wastegate 38mm or internal Wastegate
- Steel headgasket(spacer only)
- Flexible section for downpipe 2 – 3 inch
- Intercooler core. large or small. 3 model available.
- Injectors up to 600hp.
- Custom chip incl fine-tuning in our shop1 februari 2011 om 18:46 #17717568Hmnnnn Nu mijn ombouw geslaagd is, Calibra x3,0xe .. prestatie s zijn flink toegenomen ! rijd heerlijk …
Ben nu al weer aan het denken naar een Saab lage druk turbo op mijn 3,0 op 1 cylinderbank ( achterkantblok )
Nu er opel/saab specialisten deelnemen aan deze discussie ! wie weet kan er iemand wat meer over vertellen over de lage druk turbo van een saab
Is dit toe te passen op de Calibra ?
Bijvoorbaad dank voor de reaktie ‘s1 februari 2011 om 18:48 #177175691 februari 2011 om 21:47 #17717570het klinkt wel gaaf trouwens turbo op een V6.
Kwam deze vh weekend tegen, moet zeggen, klinkt, en ziet er indruk wekkend uit.
Wel een flinke smak geld.2 februari 2011 om 06:21 #17717571http://www.franke-turbotechnik.com/Vectra_A_MV6T_Turbo_X30LET.html
[youtube]Fuuik-F6B5s[/youtube]
[youtube]nheynHzPigQ[/youtube]
Bij een Y32SE zou ik voor een compressor gaan 0,4-0,5 bar (maximaal) omdat de zuigerbodem bij deze motoren dunner is dan bij de X30XE (heb ik me laten vertellen)
2 februari 2011 om 10:40 #17717572Een Y32SE heeft al wel een lagere compressie dan een X30XE.
Heb een Y32SE, maar ik laat ‘t lekker zo. Blijft ‘t teminste allemaal nog een beetje onderhouds vriendelijk en betrouwbaar. Te meer ook voor dagelijks gebruik.2 februari 2011 om 10:43 #17717573Voor dagelijks gebruik is een compressor zo wie zo duurzamer/betrouwbaarder dan een turbo. Meer omdat bij een turbo de laaddruk vaak toch hoger is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.