Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › S40 T5 project 5-10 fasttech chip 294PK en 501NM met filmpje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2012 om 22:18 #17252137
Omdat ik hier nog veel lees, zal ik mijn project met jullie delen, misschien vinden jullie het wel leuk.
De volvo bij aankoop, na een weekend lang poetsen:
Het is een S40 T5 Summum uit 2004. Echt full options, vooral het premium soundsystem is geweldig.
De 2.5 turbo motor loopt super soepel, vanaf 2000 toeren al zoveel koppel, lijkt net een diesel. Alleen
de snelheid zelf viel me wel een beetje tegen, misschien teveel van verwacht na alle reviews over de motor.
In de S40 levert de auto standaard 220PK en 320NM, maar er zit wat potentie in zonder interne aanpassingen
zou 380 Pk het max zijn, dus blok is wel sterk.Als eerste de auto een grote beurt gegeven met originele volvo onderdelen en een K&N inlegfilter geplaatst.
Verder was het interieurfilter een ramp die zit aan de bestuurderskant. Je moet het gaspedaal uitbouwen en dan is het nog prutsen.Toen een andere grill gekocht zonder embleem:
Toen was het tijd om het vermogen aan te pakken. Na een beetje rond gekeken te hebben, kom je erachter dat er hele andere
prijzen zijn voor volvo onderdelen ten opzichte van opel. Veel kleinere markt en dus erg duur. Na rondzoeken een mooie uitlaat
gevonden voor een nette prijs in USA. Zelfs met verzendkosten veel goedkoper dan kopen in NL. Een 3″downpipe en 2.5″ catback.
allemaal rvs. Zonder racecat, maar geen foutcodes, dus die kan nog wel even wachten.Geluid valt nog erg tegen, maar begint al iets te komen. Iedereen zegt dat het nog even duurt dus daar hopen we op.
De uitlaat past perfect dacht ik tot ik bij de einddemper kwam, daar zal het prijsverschil ook wel in zitten, al zegt de verkoper
dat het perfect moet passen dus zijn nog in onderhanding. Een bracket moeten maken om het te passend te krijgen.Toen tijd voor het volgende project, de inlaat temp koelen. In NL erg duur, maar in USA na verzendkosten niet veel goedkoper.
Dus de grootste universele IC gekocht die zou passen. Op mijn werk alu bochten aan laten lassen, bevestiging voor de druksensor
en ophangingspunten.Toen ik aan het klussen was viel me op hoe heet de intake wordt, dus voor de eerste keer heatwrap
geprobeerd. Misschien dat het iets scheelt.Vandaag de Collins dumpvalve die ik hier op het opel-forum heb gekocht ertussen gezet. Veel meer
werk dan bij een OPC, maar het is gelukt en klinkt goed.Dit zijn wel een beetje de hardware matige aanpassingen die ik wilde doen. Met andere injectoren en de
ford focus RS turbo moet 350 Pk te halen zijn na chippen, maar wordt em een beetje te gek qua verbruik.Nu ff rondkijken om de auto te laten chippen. Wordt waarschijnlijk fasttech, die hebben veel ervaring met de T5
motoren, of misschien toch naar Miruni. Iedereen hoor je over RICA maar nu ik een volvo heb, ga je er in verdiepen
en hun leveren gewoon een standaard chip en vangen de hoofdprijs. Met chip op maat zou ik minimaal rond de 270PK
en 450Nm uit moeten komen. Sommige halen zelfs de 300PK en 500NM, maar dan is de intake ook groter en een CAIS
gemonteerd.Wordt dus vervolgd.
9 september 2012 om 22:22 #18065255mooie auto bas :D
9 september 2012 om 22:27 #18065256Dank je Raymond! Bevalt de omega nog steeds?
10 september 2012 om 05:55 #1806525710 september 2012 om 07:18 #18065258Das wel materiaal :thumb mooi man
10 september 2012 om 07:35 #18065259Mooie wagen hoor!
11 september 2012 om 17:51 #18065260Mooi bak weer Bas! Heeft Maarten die intercooler gelast?
11 september 2012 om 18:34 #18065261Ja Maarten heeft de meeste ervaring met alu lassen. Bij ons wordt bijna alleen rvs gelast door de andere.
Heeft ie netjes gedaan weer :D11 september 2012 om 19:50 #18065262mooie volvo bas, :D
Persoonlijk vind ik de volvo motoren erg netjes lopen !
11 september 2012 om 21:26 #18065263Hey Bas,
Leuke auto, goede updates, netjes werk.
Ik ben benieuwd naar de vermogensuitdraai :thumbup
12 september 2012 om 06:54 #18065264Prachtwagen :wub
12 september 2012 om 08:32 #18065265Leuk project.
Alleen is denk ik 380Pkaatjes wel een beetje hoog gegrepen is met alleen de turbo en uitlaat intercooler injectoren “zonder interne aanpassingen”red je het niet. Als je staandaard 220 pk hebt.
12 september 2012 om 10:49 #18065266Zijn redelijk stevige blokken hoor, boven de 350 pk zijn de drijfstangen het eerste zwakke punt dat je tegen kan komen. Tenminste bij de oudere T5 blokken.
Leuk project overigens!
12 september 2012 om 13:22 #18065267Thnx voor de goede reacties.
@ OA-H Het blok is heel stevig gebouwd. Blok van de S60 R is hetzelfde alleen dan op geboord.
Dus dunnere cylinderwanden en die heeft standaard 300Pk, en na chippen 350 en dat gaat goed.
dus die 380 klopt wel hoor. Maar zoals ik al schreef met een rs500 turbo houdt het bij 350 pk wel op.
en het blijft dan heel. Ik zelf hou het bij 270 – 300pk.12 september 2012 om 15:01 #18065268http://www.mountuneperformance.com/index.php?option=com_content&view=article&id=172:focus-rs-mp350&catid=39:latest-news” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 september 2012 om 20:09 #18065269Zijn leuke waardes. Met de tuner die veel volvo doet, waarbij ik nu aan het onderhandelen ben geeft zelfs
als waardes op (als het blok goed is uiteraard) 350PK en 600NM!!! met de K16 turbo en injectoren.
Wel jammer dat die turbo compleet €3000 kost phuuuu en injectoren zijn ook heel wat duurder dan de €50 per stuk
die de leh injectoren kosten.De uitlaat begint nu goed geluid te maken, haha moet niet te hard meer worden. Nu klinkt het perfect.
Eerst veel te zacht en nu ben ik bang dat het te luid gaat worden, is ook nooit goed :jerryZal binnenkort wel een filmpje maken :vertag
13 september 2012 om 15:02 #18065270Hmm dacht dat de K16 als maximum 300 – 315 pk had, aangezien dat het maximum is wat je uit een standaard LET kan halen :hmmz
13 september 2012 om 17:25 #18065271Ik heb er verder geen verstand van haha, dat zeiden ze van fasttech.
vandaag de auto gewassen, en paar foto’s gemaakt bij daglicht:
Nu is het wachten op de velgen die ik heb gekocht, namelijk 19″ OZ Superturismo GT in het zilver.
14 september 2012 om 20:39 #18065272@Corsa_GSi wrote:
Hmm dacht dat de K16 als maximum 300 – 315 pk had, aangezien dat het maximum is wat je uit een standaard LET kan halen :hmmz
Had het nog even nagekeken op de site van european tuning:
Nieuwe KKK K16 turbo-upgrade voor alle 2.5L T5 motoren in de C30, C70N, S40N en V50. Deze KKK turbo setup is groter dan de originele turbo, terwijl montage nagenoeg plug & play is. Waar de originele turbo op deze auto’s al bij 290pk aan zijn max zit gaat deze K16 turbo door tot vermogens van ca. 370-380pk (met de juiste mapping en randapparatuur uiteraard). Informeer ook naar onze complete 380pk-kit voor deze auto’s eventueel compleet geinstalleerd en afgesteld.
15 september 2012 om 18:35 #18065251Vandaag ff 2 filmpjes gemaakt:
[youtube:c0g3xl6g]http://www.youtube.com/watch?v=4TyNDYLzIhM[/youtube:c0g3xl6g]
[youtube:c0g3xl6g]http://www.youtube.com/watch?v=OroVeyTD-9E[/youtube:c0g3xl6g]
16 september 2012 om 12:06 #18065273Heel mooi ding Bas! Zag dat je de coupe ook verkocht hebt? Je oude V6 staatook al weer een tijdje op MP hè?
16 september 2012 om 12:37 #18065274Erg mooie wagen. Samen met audi zou dit één van de weinige vervangers kunnen zijn voor onze opel. :thumbup
16 september 2012 om 18:44 #18065275Wilde er eigenlijk mee wachten tot ik een andere onderlip had gevonden, maar nu deze uitlaat eronder zit
zag het er niet meer uit dus vandaag de kogel eraf gehaald.@ frank, ja de coupe is vorige week verkacht, voor te weinig maarja. De V6 had hij gekocht voor zich
zelf, maar stond gelijk op marktplaats. Die ging eigenlijk te snel weg haha na 2 dagen verkocht.21 september 2012 om 18:53 #18065276vandaag de nieuwe velgen binnen gekregen en gelijk gemonteerd:
Het zijn de OZ grantourismo GT in 19″
Het is de eerste keer dat ik nieuwe OZ velgen koop, maar ze hebben het netjes geleverd. Nadat ik had opgegeven welke
auto ik heb, zater er wielmoeren bij met de juiste lengte en erg nette alu centreerringen ipv plastic. Past perfect!De volgende stap is een schroefset helaas. Wilde eigenlijk niet lager en er zaten al eibach veren onder. Met de originele
wielen was het mooi, nu het gat veel te groot. Dus opzoek naar een schroefset.21 september 2012 om 19:36 #18065277Zag je vandaag nog rijden bij de wok in Zevenaar! Ziet er super uit! Ik vond de hoogte juist wel prima zo! Als is lager altijd mooier natuurlijk..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.