Router kopen.

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Router kopen.

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233189
    jethro
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2008

      Heb dus alles in één van Ziggo, tv, telefoon en internet.
      Met een Ubee modem, en nu wil ik een router ( draadloos ) kopen en welke is nu de goede, want ziggo heeft het zelf over router merken: Netgear en Sitecom.

      #17822202
      jblfreak
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ik heb toevallig pas een van linksys aangeschaft

        de linksys wag120n

        binnen half uur was k weer online want installatie ging super makkelijk

        #17822203
        beheraceeend
          Lid sinds:
          10 February 2011

          @jblfreak. de wag120n is een adsl model + router. Jethro heeft ziggo, dat is dus kabel en heeft hij niets aan het modem deel.

          De linksys WRT160N/WRT120N of de linksys e2000 is daarintegen wel wat hij zoekt..

          Netgear en sitecom ben ik geen fan van. Ik heb een tijd bij ziggo gewerkt toen het nog casema heette en de hoeveelheid mensen die bellen over problemen met die dingen blijft enorm.

          De E2000 is op dit moment een van de betere. het is een opvolger voor de WRT serie.

          de WRT120N is zeker geen slecht apparaat en is de goedkopere maar wel goede oplossing.

          de WRT160N is gelijk aan de WRT120N behalve dat je er een USB harde schijf op aan kan sluiten om bijvoorbeeld films e.d. makkelijk door het huis te delen.

          http://www.routershop.nl/products/routers/draadloos/thuisgebruik/eenvoudig/linksys-e2000-advanced-wireless-n-router.htm

          http://www.routershop.nl/products/routers/draadloos/thuisgebruik/eenvoudig/linksys-wrt160nl-wireless-n-breedband-linux-router-met-storage-link.htm

          Deze shop is maar gewoon een voorbeeld. Ik heb geen ervaring met deze winkel maar je kan wel de specs hier goed zien.

          Tenzij je een voorkeur hebt om een harde schijf over het netwerk te delen, zou ik gaan voor de E2000. heeft ook een erg goed bereik.

          #17822204
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            Sitecom is altijd prima en niet zo duur.
            Maar je kan in principe elke router gebruiken aan die verbinding.
            Dus maak het zo duur als je zelf wil ;)

            Ik heb een ouwe 486 met 2 netwerkkaarten een draadloos usb stickje en een linux firewall programmatje aan diezelfde modem als router..
            Werkt ook en lag nog op zolder.

            #17822205
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              ziggo toen het nog casema heette is heel iets anders als de verbindingen die ze nu leveren ;)
              En het ligt echt niet aan die sitecom maar aan de mensen :D

              #17822206
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                Linksys had wel bekende problemen met meerdere connections tegelijk maken en onderhouden.
                Belangrijk voor bijv. torrent/p2p programmas.
                Die maken heel veel verschillende verbindingen tegelijk om zo bij zoveel mensen tegelijk te downloaden en te uploaden. Dan kreeg je dus maar lage snelheden. Maar zal wel verholpen zijn al..
                ach.. kijk hier eens: http://www.alternate.nl/html/categoryListing.html?cat1=124&cat1=17&cat2=0&cat2=350&cat3=0&cat3=0&manufacturer=true&tn=HARDWARE&l1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Routers&page=1&criteriasCount=6&bfbox=1&

                Dan vindt je er vast wel 1.
                die e2000 is best te betalen.. en verder nog 10 anderen ook,.
                :)

                #17822207
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Neem een Tplink

                  http://www.computerconnections.nl/tplink-tlwr941nd-300mbps-wireless-router-p-83038.html

                  Perfecte routers, krachtig, en voor Ziggo staan ze standaard al goed geconfigureerd.

                  #17822208
                  beheraceeend
                    Lid sinds:
                    10 February 2011

                    Nou lag ook wel aan de sitecoms… Al waren er meer domme mensen dan slechte verbindingen ;) Leuke dingen als sitecoms die na een uur gereset moesten worden aangezien het internet anders wegviel, haperende dhcp’s, etc.

                    moderne sitecoms heb ik ook geen ervaring mee. Ik ben er na zelf veel gedoe met 2 sitecoms en werken bij casema een beetje op afgeknapt. Maar dat is een persoonlijke voorkeur (of is het tegenkeur ;) ). Linksys heb ik nog maar 1 keer problemen mee gehad, maar dat kan iets te maken gehad hebben met de tig liters water die door de lekkage in mijn dak op het router terecht kwamen ;)

                    #17822209
                    joop1970
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 September 2010

                      Ligt aan de internetsnelheid die je hebt Senatorman. Die TP link kan maar net aan 120 mbps verstouwen. Dat is dus de wan -> lan snelheid. Netwerk onderling is wel een gigabit.

                      Is getest bij hardware.info. Conceptronic heeft wel een aardig snel model: C300gbrs4 Die levert een wan -> lan snelheid van 220 mbps. Net wat meer op de toekomst voorbereid als je al een 120 mbps abonnement hebt.

                      #17822210
                      jblfreak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        @: beheraceeend

                        dan heb ik niets gezegd haha

                        k heb er ook niet zo heel veel verstand van

                        #17822211
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          [rquote=1875253&tid=143236&author=joop1970]Ligt aan de internetsnelheid die je hebt Senatorman. Die TP link kan maar net aan 120 mbps verstouwen. Dat is dus de wan -> lan snelheid. Netwerk onderling is wel een gigabit.

                          Is getest bij hardware.info. Conceptronic heeft wel een aardig snel model: C300gbrs4 Die levert een wan -> lan snelheid van 220 mbps. Net wat meer op de toekomst voorbereid als je al een 120 mbps abonnement hebt.[/rquote]

                          Die hebben ze ook :D

                          http://www.computerconnections.nl/conceptronic-conceptronic-300mbps-giga-router-c300gbrs4-p-46536.html

                          #17822212
                          joop1970
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 September 2010

                            Ah, komt mooi uit! :P

                            #17822213
                            Dolby
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              Als ik je mag adviseren. Bel naar ziggo op en zeg dat je graag wireless wilt hebben. Dat zegt de helpdesk dat kan meneer. Dat kost u €100 dan zeg je sorry dat vind ik iets te duur. Dan komen ze met een goedkopere rond de 70 euro. Dan zeg je nog eens dat vind ik te duur voor Wireless. Bij andere providers krijg je het gratis. Dan stap ik over naar andere Internet provider die me dit gratis geeft. En dan krijg je te horen ah dat zouden we erg spijtig vinden. Maar omdat we u graag willen behouden als klant kan ik u eenmalig een gratis wireless router opsturen omdat u toch al ziggo klant bent en meerder pakketten bij ons heeft.

                              Het werkt echt want heb het al bij meerdere personen die ik ken gedaan en is bij deze mensen allemaal zo gegaan.

                              Veel succes met je keus.

                              #17822214
                              beheraceeend
                                Lid sinds:
                                10 February 2011

                                De retentie afdeling van ziggo is idd af en toe knap gul. zeker als je in het verleden al wat problemen met ziggo gehad hebt (signaal problemen ofzo).

                                #17822215
                                jethro
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2008

                                  https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/draadloos-internet/

                                  De eerste kost €50, en heeft wireless-G.
                                  De tweede kost €99, en is ook sneller wireless-N.

                                  Zat zelf te denken aan: D-Link DIR-635.

                                  #17822216
                                  jethro
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 February 2008

                                    Wel o wel…………………
                                    Ik denk hard om deze te kopen: TP-LINK TL WR1043ND:D

                                    Kijk voor meer info hierr onderr………………

                                    http://nl.hardware.info/reviews/1906/tp-link-tl-1043nd-review

                                    #17822217
                                    joop1970
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 September 2010

                                      Wat voor pakket heb je van ziggo?

                                      Alles in 1 extra?

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.