Roestvrij houden?

Forumindex Forums Modellen Calibra Roestvrij houden?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18340873
    Astraaaa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2004

      Daag, daar ben ik weer! Niet dat iemand het zou weten, maar ik was 15 jaar geleden lid met een gele Astra. En nu is het tijd voor mijn droomwagen! In Belgie geldt nog altijd de grens van 25 jaar voor een oldtimer (veranderd volgend jaar naar 30), dus daar valt de 1ste generatie Calibra nu onder. Dus die is nu lekker goedkoop als liefhebbersauto te houden. Ik ben op zoek naar een mooi, origineel exemplaar om te koesteren, die vooral roestvrij is. Maar nu is de vraag; hoe houd je die roestvrij. Vooral die achterste wielkasten zijn gevaarlijk he. Zijn er middeltjes die je erop kunt smeren om de roest buiten te houden? Of hoe houden de mensen hier de duivel buiten?

      #18341472
      2slow
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 October 2006

        Vooral door s winters de auto binnen te laten staan. Heb de mijne nu 11 jaar en al 10 jaar niet mee in de winter gereden. Stooizout zou ik vermijden.

        #18375478
        tremelo69
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2020

          Heb hier een staat zonder roest. En ingepakt door tectyl. zowel holle ruimtes, onderkant en wielkasten. Felsranden motorkap ook als nieuw en roestvrij. Als je al niet n andere hebt … :)

          #18377510
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Koop eerst een gave harde Calibra, dan de binnenkant drempels, deuren wielranden en zo behandelen met gekookte lijnolie!!

            #18377534
            Astraaaa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 August 2004

              Ik was al vergeten dat ik deze vraag gesteld had! Leuk dat er nog reacties komen. Het is uiteindelijk een Porsche 924 uit 83 geworden. Ongevalvrij hebben deze niet zo’n last van roest omdat ze verzinkt zijn (vanaf 81). En de achterwielaandrijving sprak me wel aan. Maar ik blijf de Calibra een warm hart toedragen!

              #18377536
              tremelo69
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2020

                mooi man

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.