Roestblaasjes Meriva B

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Roestblaasjes Meriva B

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18340919
    Berrybeer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 March 2017

      Na ruim 25 jaar Ford te hebben gereden, heb ik in november 2016 bij een gerenommeerd autobedrijf – niet zijnde een Opeldealer – een Meriva B uit mei 2015 met net 30.000 km op de teller gekocht. Onlangs met het mooie weer heb ik mijn nieuwe aanwinst voor het eerst handmatig gewassen en constateerde toen tot mijn verrassing 2 kleine roestblaasjes; eentje op de deurdorpel rechtsachter en eentje op de deurdorpel links voor. Beide blaasjes zijn niet groter dan een ouderwets dubbeltje. Overduidelijk is dat de beide roestblaasjes van binnenuit komen.

      Wat mij nou het meeste verbaasd is dat Opel Nederland volgens mijn garagehouder vrij moeilijk doet over het oplossen van het probleem. Voor de goede orde; het overleg tussen mijn garagehouder en Opel Nederland is nog gaande (en mijn garagehouder heeft toegezegd het desnoods zélf op te lossen), maar ik begrijp werkelijk niet waar Opel Nederland het probleem ziet. De Meriva is werkelijk nog in nieuwstaat, nog geen 2 jaar oud en Opel adverteert zelf met 12 jaar carrosserie garantie. Bovendien heb ik nog een paar maanden volledige fabrieksgarantie.

      Zijn er hier wellicht meerdere (jonge) Meriva bezitters die soortgelijk hebben meegemaakt en zo ja; hoe is dat uiteindelijk opgelost?

      Met vriendelijke groeten,
      Berry

      #18343141
      Rob-Epe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 August 2005

        Alle Opel garanties tellen alleen wanneer de auto in onderhoud is bij de dealer… dat je de auto elders vandaan hebt kan al een probleem zijn. Of tenminste daar kan men een probleem van maken.

        Bij een jonge occassion is het onderhoudsboekje wel een ding om naar te kijken.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.