Roest Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Roest Corsa D

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

Ik vind t appart. op het werk 10tallen corsas in onderhoud. van de b c en d’s…
      Nog nooit een D zien roesten op de kap.

Je zou haast denken dat er een immitatie motorkap op gezet is ivbm steenslagschade oid.
      Fabrieks af is al het plaatwerk goed in de shutz gezet, en ook van binnenuit met wax.

Een gespoten immitatiekap wordt meestal niet eens verder behandeld bij een spuiter. Als er maar een kleur op zit dan is het daar al goed.

Stornie

Het is toch echt zo, en de roest zit niet op de kap, maar eronder.
        En allemaal bij het randje, zoals ook op de foto. Het gaat hier voor zover ik weet bij iedereen om de af-fabriek motorkap.

midnight black
        Deelnemer

Het zit ook precies langs de afgekitte rand

corsa_opc

M’n oom werkt als automonteur bij Opel, en dit probleem heeft hij bij heel veel Corsa D’s gezien.. Ook de medewerker van de klantenservice van Opel Nederland gaf aan dat het jammer genoeg heel vaak voorkomt :shock: Gelukkig is voor nu alles opgelost. Hoop dat ik over 3 jaar niet nogmaals moet langskomen voor de garantie :hmmz

egje
            Deelnemer

Ik heb de net even bij m,n corsa naar de motorkap gekeken, en die is nog helemaal roest vrij. Hoelang heb je eigenlijk garantie op roesten op je lak.

GTS Vectra
              Deelnemer

12 jaar maar dan moet hij wel bij de vod in onderhoud zijn geweest!

Astra 1.4 NZ
                Deelnemer

Bij ons ( 6jaar oud,90.000km) ook roest gevonden na hierover te lezen op het forum. Opel wou geen nieuwe kap geven, maar is herstelt onder hun kosten. (Zandstralen,herspuiten, inspuiten tegen roest..). Maar we hebben hun al 100x gezegd dat dat niks oplevert, omdat het roest van binnenuit komt. Krijg je een nieuwe kap, heeft deze helemaal vooraan 3 extra afwateringsgaten.. Dus bij de oude komt er condens van radiator en regen enz, binnen en kan simpelweg niet weg… dus binnen een paar jaar hebben we weer van hetzelfde..

ronOPC1
                  Deelnemer

Baat niets idd roest weg werken. Het zit “onderhuids” dus de kap bijwerken is alleen een tijdelijke oplossing.
                    Heb zelf een nieuwe motorkap erop laten zetten, de oude kap kon je vrij gemakkelijk “opentrekken” bij de naad, was 1 en al roest daaronder. :thumbdown

corsa_opc

Nu willen ze officieel maatregelen treffen bij alle Corsa D’s voor het tegengaan van roest bij Corsa D’s. Schijnbaar is er nu een middel bij de Opel dealer die aangebracht moet worden op de roest.

Astra 1.4 NZ
                      Deelnemer

Je mag de beste middelen aanbrengen.. Brengt niks op.. Enige oplossing is nieuwe motorkap met 3extra afwateringsgaten.. Opel wou deze aan ons niet geven omdat de roest niet erg genoeg was volgens hun. Maar ik las op het corsa d drivers forum dat er bij opel nl iets op gang komt zoals terugroepactie vanaf 2010 modellen wegens vergeten van afwateringsgaten. Al de modellen van voor dat jaar hebbe die nochtans ook niet.. En dat weten ze bij opel

baboe
                        Deelnemer

nou we het tog over de corsa d bj 2012 hebben ik had binnen een jaar al een hoop gaten in mn vloerbedekking bij m,n linkervoet vorig jaar november naar de dealer tereug kreeg nieuwe geheel nieuwe vloerbedekking dacht das mooi nou keek ik 2 mnd geleden weer es zaten er weer gaten in dus weer tereug zouden ze weer bellen naar de opel kreeg ik te horen dat ze het maar 1 keer doen dus moest er maar mee leren leven zeiden ze kunnen niks meer doen is tog wel heel raar of niet ? gr baboe

Astra 1.4 NZ
                          Deelnemer

Inderdaad en er is nog een kwaal : het schuim van de voorstoelen brokkelt af omdat het ergens tegen schuurt..

Memeboy Ricky
                            Deelnemer

Goeienacht, Ik heb een vraagie over me corsa opc die heeft wat plekken goed ook, zit er zelf erg mee, daarom de vraag of iemand hier me veder kan helpen zou een eer zijn om het alsnog aan te pakken gr ricky c03bcc55-2bf2-43bf-84fd-21ab195929dbE11454F9-74EA-43BF-AD91-123DDC1EEB11IMG_0869

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.