Rijgedrag 1.6 turbo

Forumindex Forums Modellen Insignia Rijgedrag 1.6 turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218586
    Eelco Leo
      Lid sinds:
      13 March 2010

      Rij sinds een week een insignia 1.6 T.
      Hiervoor een chevrolet Epica.
      Het rijgedrag is van de insignia enorm nerveus bij snel optrekken wil de wagen alle kanten op afhankelijk van het wegdek.
      Erg gevoelig voor geringe afwijkingen in de weg.
      Verbruik daarbij 11 tot 12 ltr per 100 km, 1 op 8,5.
      Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

      #17629306
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        origineel gepost door Eelco Leo
        Rij sinds een week een insignia 1.6 T.
        Hiervoor een chevrolet Epica.
        Het rijgedrag is van de insignia enorm nerveus bij snel optrekken wil de wagen alle kanten op afhankelijk van het wegdek.
        Erg gevoelig voor geringe afwijkingen in de weg.
        Verbruik daarbij 11 tot 12 ltr per 100 km, 1 op 8,5.
        Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

        Hallo,

        Ik denk dat door de velgen/banden komt, ik heb er 19 inch onder zitten met 245 breed, en deze willen ook wel graag een spoortje volgen ;)

        Hiervoor had ik er 18 inch onder zitten ook 245 breed, maar dan natuurlijk een iets hogere band, en daar was het voor mijn gevoel wat minder mee :)

        Groetjes, Joche

        #17629307
        alphox
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ik vind het wel meevallen met trekken, ik heb er 20 inch in 245 onderzitten, ze zoeken wel wat maar het valt wel mee vind ik zelf

          verbruik had ik vorige week naar oostenrijk ongeveer 9liter per 100 km dus dat vind ik ook nog wel redelijk
          binnen stad zuipt ie inderdaad nogal

          #17629308
          GM-Tuningparts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 July 2005

            dat verbruik is eigenlijk voor deze tijd niet normaal voor een nieuwe auto.
            tussen de 1 op 8,5 en 1 op 10.
            wat dat betreft loopt opel gewoon nog steeds achter wat motoren betreft!!
            de nieuwe tfsi van vw rijd aanzienlijk zuiniger!!
            ook opel moet met zo’n 16 turbo makkelijk een verbruik kunnen halen van 1 op 13 / 1 op 14

            vorige week stond ik langs een insignia diesel en had mijn radio gewoon aan staan
            ik hoorde hem nog boven mijn radio uit het leek wel een tractor!!

            ook in alle auto test’s komt de insignia er goed uit enkel de motor niet.
            prestaties zijn goed enkel het verbruik bij opel is nog steeds ver beneden de maat bij de benzine versies.
            en bij de diesel versie is het wat geluid betreft nog steeds ver beneden de maat en veroudere techniek.

            is gewoon heel erg jammer voor zo’n geweldig mooie auto!!

            #17629309
            yzf1kr
              Lid sinds:
              3 January 2005

              Ik vind 1:10 nog wel meevallen voor zo’n klein motortje in zo’n zware auto.
              Naar welke auto kijk je dan als je het over een FSI hebt? Naar een Passat die 200 kilo lichter is?

              De klacht in veel reviews dat de motoren achter blijven is niet helemaal terecht. De motoren zijn ok, de Insignia is gewoon te zwaar voor zijn tijd/klasse.

              De diesels zijn ook niet zo slecht, de concurrent besteed gewoon wat meer aandacht aan isolatie. Diesels maken gewoon meer geluid.

              Nee, het jammere aan de Insignia vind ik gewoon dat hij te klein is, hij is wbt inhoud net zo groot als mijn oude Astra F. Ik hoop dat ze ooit nog eens met een echte station variant komen, anders moet ik voor mijn volgende naar een Skoda Superb of een Ford Mondeo.

              #17629310
              CommoCruiser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 March 2007

                origineel gepost door yzf1kr
                Nee, het jammere aan de Insignia vind ik gewoon dat hij te klein is, hij is wbt inhoud net zo groot als mijn oude Astra F. Ik hoop dat ze ooit nog eens met een echte station variant komen, anders moet ik voor mijn volgende naar een Skoda Superb of een Ford Mondeo.

                En deze dan :

                http://www.limousines.co.uk/images/vaux4.jpg

                #17629311
                Geldrop e.o.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 February 2009

                  origineel gepost door yzf1kr

                  Nee, het jammere aan de Insignia vind ik gewoon dat hij te klein is, hij is wbt inhoud net zo groot als mijn oude Astra F. Ik hoop dat ze ooit nog eens met een echte station variant komen, anders moet ik voor mijn volgende naar een Skoda Superb of een Ford Mondeo.

                  Opel heeft jarenlang het grootste kofferbakvolume gehad maar gezien het succes van de passat’s, A4’s en drie series van deze wereld spreek daarmee niet het grootste koperspubliek aan. Het rechte gat van de kofferbak is me al twee keer goed van pas gekomen.

                  ON topic. Naar Oostenrijk 9,3 l en terug daar waar mogelijk 170km/h ca. 9,7l/100km. Normaal verbruik ligt iets onder de 10l met heel veel stads verkeer. Is daarmee bijna gelijk met mijn vorige 2.4l volvo. Heb nu 180pk en toen 140pk. Een 180pk auto gaat echt geen 6l/100km rijden de komende jaren.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.