Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Rijden op waterstof *update + foto*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2012 om 17:38 #18015916
Hey tijgetje,
Wat een mooi project. :thumb
Echt leuk om te lezen. Je maakt me nieuwsgierig.6 juni 2012 om 17:46 #18015917Ja ik moet alleen nog steeds verder. Ze zeggen 3x scheepsrecht en het zit mij niet mee.
Afgelopen vrijdag is mijn collega ict maatje overleden. Zak en as… Arme man 43 jaar was hij. Mooie is wel dat ik zijn werkplanning die hij had kan voortzetten en er iets moois van kan maken.
20 juni 2012 om 12:52 #18015918dus gewoon op de slang waar de carterventilatie weer bij de turbo terecht komt..
en dat is aardig wat gas dat er gemaakt kan worden van 1 liter waterheb je al wat meer cijvers kwa verbruik?
ben hier echt warm van:jerry
20 juni 2012 om 12:54 #18015919@tijgetje57 wrote:
Ja ik moet alleen nog steeds verder. Ze zeggen 3x scheepsrecht en het zit mij niet mee.
Afgelopen vrijdag is mijn collega ict maatje overleden. Zak en as… Arme man 43 jaar was hij. Mooie is wel dat ik zijn werkplanning die hij had kan voortzetten en er iets moois van kan maken.
Vervelend om te horen, was hij ziek? Ongeluk? Sterke met het verlies!
20 juni 2012 om 13:15 #18015920@tijgetje57 wrote:
Ja ik moet alleen nog steeds verder. Ze zeggen 3x scheepsrecht en het zit mij niet mee.
Afgelopen vrijdag is mijn collega ict maatje overleden. Zak en as… Arme man 43 jaar was hij. Mooie is wel dat ik zijn werkplanning die hij had kan voortzetten en er iets moois van kan maken.
gecondoleerd, zoiets is altijd lastig
30 juni 2012 om 09:23 #18015921Dank jullie wel.
Hij had een bloed vergiftiging opgelopen door een bacterie op zijn huid. Maar dat speelde dus al enkele weken…. Conditie ging achteruit bloedwaarden niet goed.
Maar ze wisten niet wat het was. Daar kwamen ze later pas achter allemaal.
Op een gegeven moment dus daaraan overleden…..
30 juni 2012 om 09:58 #18015922momenteel nog steeds 8,4 / 100l oftewel op 1:11,9
Gaat goed hoor zo, maar dan nog ff tijd vinden om het verder op te bouwen. Heb vandaag nieuwe tegels in de keuken, binnen 3 weken weer papa. Dus ik vermoed ergens volgende week ff verder met aanpassen. Dan is voor dit moment de meeste opgewaaide stof alweer doen dalen. Dan staat mijn kop er ook meer naar om zoiets weer te gaan aanpakken.
13 juli 2012 om 10:50 #18015923Het klinkt wel erg aantrekkelijk..
Ik rijdt niet veel met de auto maar alles wat je kan besparen met rijden is mooi meegenomen.
Maar wat zou ik kwijt zijn voor een complete set.
Want ik wil wel goed spul hebben
Groetjes
je broertje
13 juli 2012 om 10:55 #18015924ik heb onderhand ook beetje zitten snuffelen en zoeken.
en las aardig wat goeie dingen over deze kitjes http://www.hhokitsdirect.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
maar blijf het een lastig iets vinden omdat je CO2 verhouding ook verandert
13 juli 2012 om 12:07 #18015925@AstraElvis wrote:
Het klinkt wel erg aantrekkelijk..
Ik rijdt niet veel met de auto maar alles wat je kan besparen met rijden is mooi meegenomen.
Maar wat zou ik kwijt zijn voor een complete set.
Want ik wil wel goed spul hebben
Groetjes
je broertje
Als je (ik noem maar wat) €1000 moet investeren om (alweer, ik noem maar wat) €0,10 per kilometer, moet je alweer 10.000 kilometer rijden voordat je wat terug begint te verdienen. Dus dan moet je wel zeker zijn dat je nog even doorrijdt met die auto.
13 juli 2012 om 13:04 #18015926Stel nou dat je een auto hebt die net of gewoon niet door de CO meting komt en je installeert dan zo’n installatie, krijg je het dan voor elkaar om vervolgens de CO meting wél te halen?
13 juli 2012 om 13:13 #18015927@tijgetje57 wrote:
2x in de week 60 liter te tanken? Dat is wel heel erg veel tank je arm, of heb je een tankpas!?
Maar je kan zeker besparen. Waterstof heeft zeker wel een toekomst. Maar er is niks op te halen voor de staat. Dus wordt het natuurlijk niet gepromoot!!
Want dit kost ze geld, als iedereen op demi water gaat rijden knalt die prijs ook omhoog. Dan betaal je ook geen 0,44 cent meer voor een fles bij de AH LOL.
Maar ik rij nog steeds 100 km meer op een tank. Moet nog steeds verder met optimaliseren van de set.
Zoals ik in een ander topic al zei dit is net zoiets als dat ze geen haast maken met de Europese regelgeving wat betreft brandstof belastingen, je kan er donder op zeggen dat ze er totaal geen trek hebben om hun belasting inkomsten te zien verminderen en ik durf te wedden dat ze vervolgens geen geldige grond meer gevonden kunnen krijgen om het met iets anders dicht te bouwen.
Hoezo de overheid is er voor de burger ze zitten er gewoon voor zichzelf en hun corrupte vriendjes binnen diverse belangrijke bedrijven :vertag13 juli 2012 om 13:18 #18015928@InjectTheVenom wrote:
Stel nou dat je een auto hebt die net of gewoon niet door de CO meting komt en je installeert dan zo’n installatie, krijg je het dan voor elkaar om vervolgens de CO meting wél te halen?
je CO2 gaat zoiezo omlaag ervan, hoeveel durf ik niet te zeggen.
maar het lijkt mij ook dat je software moet weten dat die minder CO2 uitstoot anders word er meer benzine bijgespoten terwijl dat niet nodig is..
13 juli 2012 om 13:20 #18015929alleen jammer dat je het systeem niet meer kan gebruiken in de winter, lijkt mij dat het water wel bevriest..
13 juli 2012 om 13:28 #18015930Ik heb dit eerder gezien in een pickup v8, natuurlijk houd de overheid alles tegen omdat er dan veel minder geld in het laatje belandt.
Super topic! blijf dit ook volgen! Ga zo door…. :thumbup
13 juli 2012 om 13:38 #18015931@dion87 wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Stel nou dat je een auto hebt die net of gewoon niet door de CO meting komt en je installeert dan zo’n installatie, krijg je het dan voor elkaar om vervolgens de CO meting wél te halen?
je CO2 gaat zoiezo omlaag ervan, hoeveel durf ik niet te zeggen.
maar het lijkt mij ook dat je software moet weten dat die minder CO2 uitstoot anders word er meer benzine bijgespoten terwijl dat niet nodig is..
Het zou natuurlijk wel een mooie manier zijn om 2 vliegen in 1 klap te slaan, een gunstigere CO die de keuring haalt én een lager verbruik king:
13 juli 2012 om 14:11 #18015932Echt super gaaf project!
Waar spuit je het gas in?
Edit: Heb is even lopen neuzen en gaat na het luchtfilter via de luchtinlaat erin.
13 juli 2012 om 15:24 #18015933Heb wel een paar vraagjes
Hoe doe je dit in de winter?
Roest de uitlaat niet eerder door?
Remt de auto minder op de motor?
En hoe pakt de ECU dit op?13 juli 2012 om 15:52 #18015934als het goed is zit er soort zout oplossing in het water.. dus dat wil dus zeggen dt het hier in nederland niet bevriest…
15 juli 2012 om 11:26 #18015935Leuk dat iedereen denkt het bevriest niet, dat doet het wel. Je moet alcohol kopen in de winter!! Er zit een handleiding bij de set die je informeert wat je in de winter moet doen.
Ja CO waarde gaat inderdaad naar beneden. In augustus moet mijn auto weer te keuren. Dus dan zie ik ook resultaten hiervan.
Auto remt niet minder op de motor, je moet het zo zien dat door de power van de waterstof de auto verder komt met hetzelfde. Dus je bespaart. Ik heb zelfs het verbruik bij mij reeds gezien op 8,2 ipv 8,4 : 100L.
De ECU moet je een reset geven, afhankelijk van het type auto dat je hebt dien je ervoor te zorgen dat je een extender plaatst in je uitlaat zodat simpel gezegd de CO sensor uit de lucht wordt gehouden en geen valse waarden gaat opgegeven. Je kunt er ook voor kiezen om een OBD sensor te plaatsen in de auto.
Over dat gesproken dat heet EFIE. Als je dan toch lekker bezig bent hiermee. Kun je ook voor de fun een bluetooth dongle plaatsen met een verlengkabel. Dan kun je op de smartphone of tablet zelf de boost en de waarden uitlezen van je auto. Dit setje kost bij een ebay iets van de 30 euro. Verlengkabel of splitter ook iets van 14 euro.
15 juli 2012 om 11:43 #18015936@tijgetje
super mooi project. ik wist niet eens dat het kon. ben benieuwd naar je nieuwe bevinden. misschien rijd je binnenkort wel 1/15.aan de andere kant lees ik dat mensen soms zat zijn om 2 keer of meer in de week bij het tankstation te staan. Kan ik me goed voorstellen maar aan de andere kant koop je geen OPC om zuinig mee te rijden. Zijn zaken waar je rekening mee houd bij de aankoop aangezien een auto vaak een koop is voor de langere termijn. Alles is gewoon ff wat duurder dan de standaard zafira.
mijn zaffie rijd met 120km op de cc 8.4ltr op 100km. vind ik heel netjes voor een bijna 1500kg wegende auto en 245PK. bij 80km rijd ik 5.5ltr op 100km. das dus toch bijna 1 op 20.
ken er maar weinig die dit halen met dezelfde specs.ps dit geen aanval op menigeen maar gewoon mijn onbescheiden mening. wil geen discussie hier uitlokken op dit mooie topic.
18 juli 2012 om 06:38 #18015937Ik ben sceptisch, je hebt namelijk stroom nodig om het te laten werken dus je raakt ook power kwijt aan je dynamo.
Ik had er al eerder van gehoord, adam curry was er destijds mee bezig toen hij op arrow rock radio deed.18 juli 2012 om 06:57 #18015938@Maartuh wrote:
Ik ben sceptisch, je hebt namelijk stroom nodig om het te laten werken dus je raakt ook power kwijt aan je dynamo.
Ik had er al eerder van gehoord, adam curry was er destijds mee bezig toen hij op arrow rock radio deed.ja maar de hoeveelheid ampere die je gebruikt is evenveel als dat je lampen doen, dus je haalt er zoiezo winst uit
18 juli 2012 om 08:10 #18015939Jij wil zeggen dat je er dus meer energie uit zal krijgen als dat je erin stopt?
Je moet er energie instoppen voor de electrolyse, daardoor wordt van eht water waterstof gemaakt, dat verbrand je en daar krijg je energie uit die dus meer zou moeten zijn als de energie die je er in hebt gestopt.
Gefeliciteerd, je hebt het energieprobleem van de wereld opgelost. Of klopt het niet en zou het scheiden van waterstof en zuurstof uit water meer energie kosten als dat het opleverd?
18 juli 2012 om 08:34 #18015940het is allang bewezen dat je hiermee bespaart
je haalt er zoiezo meer uit dan je erin stopt.
ik zat laatst nog een filmpje te kijken van een gozer die een suzuki volledig op water laat lopen, hij krijgt em er alleen niet op gestart omdat die dan niet voldoende compressie heeft. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.