Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Rijden op waterstof *update + foto*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2012 om 05:25 #17248385
Goedendag allemaal,
Sommigen wisten het al, anderen ook weer niet. Maar op dit moment kan ik zeggen dat wij succesvol deels op waterstof rijden met onze Zafira.
En dan denken de meesten, scheelt dat dan. Ja, de actieradius is nu al 100 Km meer en wordt iets beter de komende tijd.
Hoe: type op Google.nl maar eens HHO set in en je ziet van zelf wat je allemaal krijgt.
http://www.hho-plus.com/?gclid=CI2h6vue-q8CFcSIDgodVAzjEQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
Je kunt ook even op Amazon kijken, hier zijn ook zat kits te vinden. Echter de bovenstaande geeft garantie op de sets.
Mijn setje komt uit Amerika. Ik heb er wel veel voor moeten doen om het ingebouwd te krijgen. Maar ik kan zeggen dat het werkt.
De auto wordt iets feller op het gas en de motor loopt ietsjes mooier. En dan het voornaamste je bespaart, dus je staat minder snel bij de pomp.
Auto rijdt 1:10, momenteel kom ik niet hoger op de BC dan 8,4. Kortom hij rijdt nu bijna 1:12.
Ikzelf heb echter 1 klein probleempje de plek onder de motorkap is dermate krap dat ik er een pompje bij moet plaatsen voor de waterflow. Maat tuinslang moet erop kunnen. Dus als iemand hier een idee heeft.
Foto’s volgen snel, dat beloof ik.
9 mei 2012 om 06:19 #18015893Zow, je zal één van de eerste hier zijn :thumb Tof.
Wat kost zo-iets nou? En heb je foto’s? Dan kunnen we misschien gelijk aan de hand van de foto onder de motorkap tips geven voor het pompje!
9 mei 2012 om 10:29 #18015894Rijden op waterstof??
Dus een bom onder de motorkap?
Of bedoel je dat je water in de inlaat (ofzo iets) nevelt, voor nog koudere lucht, betere verbranding?
Zo ja, dan hoop ik wel dat je er geen kraanwater in gooit maar wel gedemineraliseerd water.12 mei 2012 om 07:38 #18015895Inderdaad rijden op waterstof, maar even over het pompje. Ik denk dat als ik de unit en het reservoir omwissel dat het wel goed moet gaan.
Het gaat om de waterflow er naartoe.
Maar rijden op waterstof is het rijden op het gas dat de unit omzet vanuit het gedemineraliseerd water. 1 liter water komt neer op 1800 liter gas, volgens de gegevens.
Het is zo dat je eigenlijk verder komt met minder. Oftewel je stopt waterstofgas bij het mengsel van je lucht en de benzine. Waardoor eigenlijk de mengverhoudingen anders worden. En de auto dus eigenlijk zuiniger gaat rijden. Bijkomende voordelen zijn dat deze iets meer pit krijgt en de schadelijke afzettingen van het verbrandingsproces verwijderd. Dus eigenlijk wat de duurdere brandstoffen beloven maar niet waar maken.
De mengverhouding van die stof in de duurdere brandstoffen is 1% op de 10.000 liter. Terwijl het eigenlijk pas goed werkt als je een mengverhouding hanteert van 1% op 1000 liter.
Onze auto rijdt nu 1:12 en wordt nog steeds iets zuiniger.
Ik moet nog wel wat verbeteringen aanbrengen, maar ik hou jullie op de hoogte.
12 mei 2012 om 21:17 #18015896Top dat het werkt! Ik heb een tijd geleden een aantal dingen over een project van saab gelezen. Het schijnt dat je ook enorm veel vermogen uit een blok kunt halen dat op waterstof rijdt.
13 mei 2012 om 10:10 #18015897Dan heb je wel een nog grotere set nodig denk ik. Dan dat ik al heb.
Je hebt ook ML3000 die is voor 2.8 L en hoger. Kan ik zeker niet kwijt. weet ook niet wat er gebeurd als ik meer gas erin gooi.
Ik ga volgende week de unit op de plaats van het tankje zetten denk ik.
Interessante site:
http://www.drive60mpg.com/hydrotuning_hydroclub_usa_index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
13 mei 2012 om 12:10 #18015898Dit is toch wel een mooi topic om te zien.
Ik rij de laatste weken ongeveer 800 km per week en dat is nogal vrij prijzig met de OPC.
Dus was een beetje de opties aan het uitzoeken, gas inbouwen of voor een andere auto gaan (maar dan moet ik teveel toeleggen dus gaat hem niet worden)
Nadeel van LPG iis de extra toeslag op de wegenbelasting
Dan is zo’n hho setje wel een mooi alternatief denkIk snap alleen nog niet geheel de werking hiervan,
Je stopt er speciaal water bij zodat je motor zuiniger loopt?
Nu rijd je auto 1 op 12 zeg je, en dat word nog zuiniger?
Heeft dat met de afstelling van dat water te maken?
Hoe zuiniger kan het worden?16 mei 2012 om 18:33 #18015899Hoi,
Even iets anders heb een unit gevonden die meer gas produceerd bij een lager amperage. 2,5 L p/m zijn de specs. Afmeting 10×10 dikte 7cm. Dus makkelijker te verstoppen achter de bumper
Ik zal het principe even uitleggen. Je kan tot 30% besparen.
Opbouw unit:
http://www.youtube.com/watch?v=6Q4H9C8N2LY” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dynorun: (oude vw)
http://www.youtube.com/watch?v=KQs8QMYpAqA&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het feit zit zo:
Je maakt een circuit van slangen van een tankje naar de unit. De unit scheidt het water d.m.v. electrolyse, hiermee gaat het water over van vloeistof naar gas HH en 0. Deze gassen vinden de weg vanuit de unit. Naar het tankje, vervolgens bubbelt dit omhoog naar de bovenzijde van de tank, alwaar het opgenomen wordt door de motor.
De slang zit aangesloten op de inlaat van de motor.
Het systeem loopt op gedemineraliseerd water, kosten 0,44 cent de liter bij de AH (wil geen reclame maken, maar zij zijn de goedkoopste. Gamma tot nu toe de duurste, prijs wil ik niet noemen want dat is schandalig LOL) Vul je het met kraanwater krijg je een afzetting van de mineralen uit het kraanwater in je unit. Waardoor dus je dus de unit na 1 liter water al kan reinigen….
De unit vul je de eerste keer ook met KOH oftewel KaliumHydroxide. Oftewel zout, maar dan net even anders. Want dit zout fungeert als elektrolyt in je systeem oftewel een geleider. Want we weten allemaal dat water geleid, maar dat doet zout water nou net even beter. Samen met het demi water krijg je een bepaald amperage op je unit wat weer resulteert in de juiste hoeveelheid gas van wat de unit kan gaan produceren.
Omdat de waterstof het meest licht ontvlambaar gas is dat wij kennen, is het ideaal geschikt voor vermenging met lucht in een automotor.
lees site: http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/h.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Het is zo dus dat je verder komt met minder benzine, waardoor je actieradius van je voertuig dus verhoogt wordt. Dit zodat je dus minder snel bij de pomp hangt om je bankrekening weer op te schudden.
Ik ben best bereid om mensen meer informatie te verschaffen indien nodig. Of eventueel een dealerschap te nemen op de producten zodat ik ze iets goedkoper kan gaan leveren. Maar dan wel bij voldoende animo. Want ik heb ook nog een privé leven
16 mei 2012 om 19:19 #18015900Mooi project dit.
wat kost een heel set nou in aanschaf ongeveer, want dat kan ik zo snel niet vinden.
En hoeveel km kun je maken met de toevoeging van 1 liter demi water?mvg Matty
16 mei 2012 om 20:06 #18015901Als dit echt zo goed werkt en veilig is?
Waarom word het dan niet vanaf fabriek ingebouwd in nieuwe auto’s.
Waarom zijn ze dan nog steeds bezig met auto’s die op batterijen rijden.16 mei 2012 om 20:33 #18015902ik denk dat ze het wel wisten, maar dat de regering het tegen houd, om dit te promoten.
want dat breng de benzine geen geld meer in het laatje.
maar de mens is nieuwschierig en er lopen altijd wel knappe koppe rond op deze wereldbol….ik heb verschillende filmpje op youtube bekeken, en bij een VW haalde ze de kop er af.
je hele blok van binnen word schoon, dus goed voor het milleu.16 mei 2012 om 20:36 #18015903vind het wel een interessante topic, blijf deze zeker volgen
16 mei 2012 om 20:38 #18015904ik zit er serieus overna te denken om ook zo,n setje te gaan maken.
16 mei 2012 om 21:01 #18015905Ik blijf het ook zeker nog even volgen…. Elke week met de OPC aan de pomp staan schrik je je ook het apezuur van :jerry
16 mei 2012 om 21:11 #18015906elke week met je opc?? het maakt niet uit met welke auto… ik sta 2 keer in de week 60 liter te tnken met mn 1.6je.. dus zeker interressant..
29 mei 2012 om 18:42 #180159072x in de week 60 liter te tanken? Dat is wel heel erg veel tank je arm, of heb je een tankpas!?
Maar je kan zeker besparen. Waterstof heeft zeker wel een toekomst. Maar er is niks op te halen voor de staat. Dus wordt het natuurlijk niet gepromoot!!
Want dit kost ze geld, als iedereen op demi water gaat rijden knalt die prijs ook omhoog. Dan betaal je ook geen 0,44 cent meer voor een fles bij de AH LOL.
Maar ik rij nog steeds 100 km meer op een tank. Moet nog steeds verder met optimaliseren van de set.
Had een overlijden in de familie dus het lag even stil. Maar aankomend weekend wil ik zeker weer verder met het project.
29 mei 2012 om 18:52 #18015908@gertjuh1968 wrote:
ik zit er serieus overna te denken om ook zo,n setje te gaan maken.
Als je handig bent, kun je het zelf maken. Kwam ik ook achter ja. Maar het mooiste is lasergesneden titanium plaatjes.
complete set:
2 vleugelmoeren
2 acryl plaatjes 10x10cm
10 EPDM pakkingen rond
9 platen ik zou titanium lasergesneden nemen. En ander onder de hydrojet.
2 haaks nozzles (3/8, 90degrees),
4 RVS draadeinden
4 RVS slotbouten
4 RVS
10 stainless steel washersJe kan hem ook dikker maken, maar dan moet je meer aanpassen:
zie filmpje hieronder.
http://www.youtube.com/watch?v=WP3hy0t_0C4&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=4SPb5EbJKBY&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=pHTAzUAWFno&feature=fvwp&NR=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Je kan het ook kant en klaar bestellen natuurlijk. Mocht je geen werkplaats hebben zoals ik gedaan heb.
In mijn eerste post staat de site waar ik het vandaan heb.
31 mei 2012 om 06:10 #18015909Hey best interesant.
Maar wat zijn nu de verbruik cijfers van het gas.
Je zij dat je 1l gedemineraliseerd water 1800 l gas krijgt.
Hoelang kan je daar mee doen.Is gewoon om te kijken waar het omslag punt zich bevind.
31 mei 2012 om 06:20 #18015910In de winter gaat dit ook goed denk ik? Demi water bevriest toch niet zodra je ‘t in een afgesloten tank o.i.d. houdt?
En als je dan de boel bijvult? Want dan zal de dop o.i.d. eraf moeten en zal de boel aanvriezen, niet? :hmmzGewoon interesse hoor! Niet om negatief te zijn :)
31 mei 2012 om 08:27 #18015911dit moet ik ook hebben!!!
echt gaaf!
waar op je inlaat heb je het eigenlijk vast gemaakt?
31 mei 2012 om 12:18 #18015912is het trouwens legaal om dit in je wagen te bouwen?
aangezien je ook aan moet geven als je een LPG installatie erbij zet..
31 mei 2012 om 12:29 #18015913@dion87 wrote:
is het trouwens legaal om dit in je wagen te bouwen?
aangezien je ook aan moet geven als je een LPG installatie erbij zet..
Dit is een additief aan je huidge brandstof, lijkt me niet…
31 mei 2012 om 13:20 #18015914@jeroenk wrote:
@dion87 wrote:
is het trouwens legaal om dit in je wagen te bouwen?
aangezien je ook aan moet geven als je een LPG installatie erbij zet..
Dit is een additief aan je huidge brandstof, lijkt me niet…
je voegt het gewoon toe aan je aanzuigtraject als ik het goed heb.
waar normaal van 1kg benzine op 14.7kg zuurstof nodig is.
ga je naar 1kg benzine naar 21kg zuurstof als je er HHO bij spuit.althans dat beweren ze, dus dat is zoiezo 25 a 30% winst..
maar waar laat je het erin komen, voor of na de turbo?
neem aan dat als je het na je turbo doet, er ook een terugslagklep tussen moet die 2 bar aankan.. anders schiet je turbodruk je HHO systeem in.. :hmmz1 juni 2012 om 07:30 #18015892UP!!!
2 juni 2012 om 12:16 #18015915er zit een terugslagklep op de slang je kan wel aanzuigen maar niet terug gooien.
En ja het is legaal.
Je krijgt 1800 liter gas van 1 liter water idd. Je doet ongeveer met 1 liter water per tankbeurt.
De aansluiting zit op de crossover van het motorblok.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.