Rijbereik melding zafira a

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Rijbereik melding zafira a

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18341022
    Safira16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2017

      Nou heb alweer een vaag iets…mn tankmetertje staat nog net niet tegen het rode aan….maar mn bc zegt rijbereik 0 km….hoe ken dit….is er dan nog een groot verschil tussen de tankmeter en het digitale aanduiding stukje….en hoever zou ik nog kunnen rijden…….

      #18341025
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Vast en zeker nog best ver. Boordcomputer maakt gemiddelde berekening obv rijgedrag en verbruik. Resetten kan door de knop het meest verre van je af op de hendel een paar seconden in te drukken. Hierdoor gaat rijbereik even op een paar streepjes en dan zou je weet juiste waarden moeten zien.

        Ik heb er ook last van (gehad) met mn Astra G. Na de tip van Haasje mn tank dop rubber even er af getrokken. Om de tankdop zit een rubber, daarin zit een ontluchtingsgaatje welke verstopt raakt. Nu ik deze weer vrij heb gemaakt zijn bij mij de waardes weer kloppende.

        Astra G (welke vrijwel gelijk is aan Zaf A) heeft een 52 liter tank maar als ie leeg was volgens meter en BC kreeg ik er met moeite 45 liter in. Met andere woorden je hebt een ruime 7 liter reserve! Zie ook overige fora op het internet… Zowiezo altijd beter nooit helemaal leeg te rijden ivm prut in de tank, maar je kan dus nog wel wat verder waarschijnlijk.

        Greetz Emiel

        #18341046
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Bij mijn Zafira A 2.2 16V. Krijg ik de melding op de bc vanaf 50KM. Onder de 50KM gaan de aantal km knipperen. En dan staat de tank meter bij de eerste streepje van de branstofmeter. Daarna gaat ook nog een oranje tanklampje recht op het dashboard branden. En bij +/- 25KM gaat het oranje tanklampje knipperen. Zodat je bijna niet meer durft verder te rijden. Wanneer ik ga tanken al de BC 50KM aangeeft krijg ik vaak maar met moeite 46 a 46 liter benzine in. Terwijl de Zafira A op papier 58 liter tank zou moeten hebben.

          #18341051
          Safira16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 March 2017

            Ok nou thnx allemaal…heb net 45 liter vol getankt…en de bc geeft rijbereik 417 km….dus ff met de andere teller in de gaten houden….

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.