Resonantie Schakelweg verkorting corsa B

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Corsa, Combo Resonantie Schakelweg verkorting corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272259
    joop1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Las een oud topic dat meerdere mensen met schakelweg verkorters last hebben van metalige rammel/resonanties in het schakel mechanisme. Ik had hetzelfde problem en ik werd er gestoord van.

      Eerste probleem zit hem in de Mtech schakelverkorting. Het staafje met 2 kogelscharnieren erop had bij mij wat ruimte met de 2 kogels. De kogels zet je over van je eigen auto, zijn oud, en kunnen dus wat kleiner dan de specs van Mtech zijn (10mm). Je krijgt dan ruimte en dat gaat resoneren als de ziekte, wit vet ertussen smeren blijft 2 weken zitten en dan komt het weer terug. Origineel is de schakelstang van plastic gemaakt, is dus met een redden.

      Oplossing is de veertjes in de kop wat kleiner te buigen en een dik, drukbestendig, vet erop te smeren. Ik heb interflon offshore vet gebruikt
      Let ook op dat er origineel schuimrubberen ringen om de kogels heen zitten zsoals bij dit schakelmechanisme van een kadett te zien is:

      Als deze er niet meer zitten verdwijnt je vet ook.

      Volgende oorzaak is dat de, vaak nieuwe,schakel pin niet vastgeroest zit waardoor deze aan de onderkant wat speling heeft. Stuk tape ertussen lost dat op.
      Pin links op de foto die door de nylon bussen gaat:
      http://www.mathijssentechnics.nl/?View=” onclick=”window.open(this.href);return false; … id=&mid=86

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.