Remus demper en Certificaat

Forumindex Forums Overige APK & RDW Remus demper en Certificaat

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267670
    mantadevil
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      vraag
      heb sinds gisteren een Remus demper onder de Corsa hangen,nu heb ik vandaag via Remus z elf de papieren opgevraagd en een Certificaat via de mail gekregen en een bij behorende type lijst van de rdw.
      volgens mij zwager zou ik nog een boete kunnen krijgen als ik gemeten word ,hoewel ik een goed gekeurde demper eronder heb hangen

      iemand ervaring mee toevallig ????

      #18249633
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Een boete krijg je alleen als je de aantal decibels overstijgt, dan die bij de typekeuring van de Corsa.
        Oftewel bij typekeuring heeft deze 78 decibel, en met de REMUS 85, dan PATSBOEM een boete.
        Of de REMUS verwijderen en later ff laten zien/horen met de originele demper.

        Voor de APK moet deze gasdicht en behoorlijk geluidsdempend zijn, oftewel géén problemen.
        Gewoon lekker laten zitten die REMUS!! :thumb :thumb

        Trouwens het is ook een stukje veiligheid dat je hoorbaar bent, die accubakje`s zijn gevaarlijk. ;)

        :jerry

        #18249634
        Nessuno
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2014

          Tenzij je met het geluid van een f1 auto rond rijd zal geen haan er naar kraaien.
          Die van mij ging zonder paparazzi een paar weken geledem door de keuring 3 dagen naar na een alcohol controle allemaal zonder problemen.
          Dusndenk niet echt dat je er problemen me zal krijgen.

          #18249635
          mantadevil
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Maar waarom zit er een certificaat bij dan.

            #18249636
            Nessuno
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 July 2014

              Omdat je bv in Duitsland niets aan je auto mag veranderen zonder hem te laten her keuren.
              En als er dan geen certificaat (tuv) document bij zit hij er gewoon niet door heen komt.

              Bovenste is enkel als voorbeeld.
              Maar zo zijn er meer van dat soort regeltjes.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.