remsysteem girling 296 past niet op mijn schijven

Forumindex Forums Modellen Kadett remsysteem girling 296 past niet op mijn schijven

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    katurbotje
    Deelnemer

hallo,

Ik zit met een probleem,ik was vanmorgen bezig met mijn 296 remsysteem op mijn kadett aan het monteren
      en nu wou ik eerst de beugel van de remklauw monteren maar deze paste niet die kwam tegen de remschijf aan.
      hiermee bedoel ik niet de zijdelingse speling want die kan ik opvullen met ringen maar ik bedoel aan de voorzijde ,
      daar raakt mijn beugel de schijf aan de voorzijde de schijf is namelijk 160 mm(buitendiameter van de voorkant waar de 4 boutgaten inzitten) en de orginele schijf van de senator is 150 mm.
      ik heb er remklauwen erop van een senator 2,6 l.
      Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen of passen er aleeen klauwen op van een omega 3000?

Manta-aero
      Deelnemer

Denk dat hier hetzelfde geldt als bij een Manta.

http://www.mantablog.nl/ombouw-remmen-voorkant-omega-a-3-0-24v-op-manta-b/

katurbotje
        Deelnemer

@Manta-aero wrote:

Kijk super bedankt hier kan ik verder mee. :wors

ISH

Precies,

Dat gedeelte wat tegen je schijf aankomt voorzichtig wegslijpen met een dremel ofzo… En niet te veel in 1 keer, steeds weer passen en proberen.

Dit setje heb je zeker niet bij Hennie vandaan? Want die had je echt wel uitgelegd wat je moest doen…..

Veel succes, we horen het!

Groet, Ravi

katurbotje
            Deelnemer

ik ga er dadelijk aan beginnen als de kleine in bed ligt vanavond horen jullie of het gelukt is.

ik heb de set inderdaad niet bij hennie gekocht nee,dat was mischien wel beter geweest. :hmmz

RacesconaB204
              Deelnemer

@katurbotje wrote:

@Manta-aero wrote:

:hmmz Bij de ombouw in de link is ook sprake van het wat afslijpen van het vaste deel van de klauw, hoewel het hier over ombouw naar Manta-B gaat (misschien ook met wat grotere ‘aftermarket’ 160mm schijven?) Bij die van mij hoefde ik niets af te slijpen van de klauw, maar ik heb dan ook gewoon Omega schijven gebruikt (150mm), centreergat uitgedraaid en daar 4 nieuwe gaten in geboord.

Misschien zit er ook nog wel wat verschil in de twee merken van remklauwen. Die van mij staat Lucas op. Misschien heb jij Girling? Het is misschien niet zo’n hele nauwkeurige meting, maar ik heb even met de achterkant van de schuifmaat gemeten van de ‘holling’ (waar je misschien wat zou weg willen slijpen) tot aan het frictiemateriaal van het remblok en dit is bij de mijne exact 15mm.

Misschien is deze afstand bij die van jouw net iets groter, of met andere woorden is jouw beugel wat dikker/anders afgerond (?).

katurbotje
                Deelnemer

Ik heb net ook materiaal weggeslepen bij het vaste deel van de klauw,nu heb ik 1 mm speling
                  als ik nog meer moet weghalen dan heb ik geen brug meer over.

Nu denk ik dat het niet erg is om bijna geen brug meer te hebben want ik heb de klauw net vergeleken met een orginele calibra turbo klauw en deze heeft helemaal geen brug
                  Dus nu ben ik van mening dat het absoluut geen kwaad kan om een smalle brug te hebben.

Ik hen inderdaad klauwen van girling dus mischien zit daar het verschil in. de afstand bij mij tot de remvoering is 10 mm dus erg weinig.

RacesconaB204
                  Deelnemer

@katurbotje wrote:

Nu denk ik dat het niet erg is om bijna geen brug meer te hebben want ik heb de klauw net vergeleken met een orginele calibra turbo klauw en deze heeft helemaal geen brug
                    Dus nu ben ik van mening dat het absoluut geen kwaad kan om een smalle brug te hebben.

Ik hen inderdaad klauwen van girling dus mischien zit daar het verschil in. de afstand bij mij tot de remvoering is 10 mm dus erg weinig.

Ik weet niet of het 1 op 1 vergelijk met een calibra turbo klauw wel helemaal terecht is. Deze is wat anders opgebouwd. De ‘brug’ in het vaste deel van de Omega-klauw wordt bij remmen wat op trek belast. Ik zou het wel fijn vinden wanneer er wat materiaal bleef staan.

Ik neem aan dat die 10mm de afstand is na het afslijpen want dan klopt het met jouw wat grotere hoed-diameter van 160mm (t.o.v.150mm origineel)

katurbotje
                    Deelnemer

Ik zag net in een ander topic dat iemand ook een girling set gemonteerd heeft
                      en daar was ook veel van de brug weggehaald.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.