Remschoentjes vast???

Forumindex Forums Modellen Corsa Remschoentjes vast???

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    -CB-

Hallo allemaal,

ik probeerde gisteren de Corsa B van de oprit af te rijden (in zun achteruit), maar het leek wel of de handrem erop zat. De achterkant kwam helemaal omhoog, maar er kwam verder geen beweging in.

Toen heb ik hem in de 1ste versnelling gezet en mijn broer laten kijken naar de achterwielen. Als ik weg probeerde te rijden gleden de achterwielen gewoon weg.

(De handrem was er in beide gevallen helemaal af)

Na een tijdje is het wegrijden toch gelukt, maar nu hoor ik bij het remmen rechtsachter een soort schurend geluid.

Wat kan dit zijn?

mvg Casper

freek corsa
      Deelnemer

Ik vermoed dat de remvoering los is gegaan van de stalen houder.

Mijn advies, niet mee door rijden, maar direct vervangen. Laat dan gelijk de achter remcilinders gang baar maken.

Het is ook goed zelf te doen, maar dat moet je ook maar net even zien zitten.

TRPower

ik denk idd ook dat de voering los is van het staal…

als je t zelf wil gaan doen, heb je denk ik wel een slagtrekker nodig omdat de trommel gigantisch vast zal zitten…

-CB-

origineel gepost door freek corsa
            Ik vermoed dat de remvoering los is gegaan van de stalen houder.

Mijn advies, niet mee door rijden, maar direct vervangen. Laat dan gelijk de achter remcilinders gang baar maken.

Het is ook goed zelf te doen, maar dat moet je ook maar net even zien zitten.

Freek Corsa, bedankt voor je reactie.

Ik zal vanmiddag er even naar gaan kijken. De remvoering zit die op de trommelrem? En als die vervangen zou moeten worden, over wat voor bedrag hebben we het dan?
            Ik wil namelijk zoveel mogelijk zelf doen.

En wat bedoel je precies met de remcilinders ‘gangbaar maken’?

mvg Casper

TRPower

de remvoering komt tegen de trommel aan bij het remmen
              de voering zit aan de remsegmenten vast

setje remschoenen kost misschien 40euro…

de remcilinders drukken de remschoenen tegen de trommel bij het remmen,die willen wel eens vast komen te staan

-CB-

TRPower bedankt!

ik laat jullie wel weten of het is gelukt.

Casper

OrangeArrow

tip: draai het wiel terug erop (of laat het zitten) als je de trommel eraf gaat trekken, zal dan veel makkelijker gaan! Je moet overigens het centrale lager los halen, achter de vetdop in het midden… En goed afstellen als je de zooi weer in mekaar zet

-CB-

origineel gepost door OrangeArrow
                    tip: draai het wiel terug erop (of laat het zitten) als je de trommel eraf gaat trekken, zal dan veel makkelijker gaan! Je moet overigens het centrale lager los halen, achter de vetdop in het midden… En goed afstellen als je de zooi weer in mekaar zet

Bedankt voor de tip!

mvg Casper:)

caponetyuh
                    Deelnemer

kijk eens hier op deze site http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=artikelen&id=1&width=1024&height=768 daar heb je al vanaf 26-27 euro remmen

-CB-

origineel gepost door caponetyuh
                        kijk eens hier op deze site http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=artikelen&id=1&width=1024&height=768 daar heb je al vanaf 26-27 euro remmen

Heey caponetyuh,

heb je zelf of iemand anders, ervaring met deze website en hun remmen?
                        Ik heb namelijk geen zin om straks een noodstop te maken en dan blijkt dat de remmen het niet goed doen.

mvg Casper

mattemaker

zoiets zal je aan de binnenkant aantreffen..
                          als je er geen verstand van heb moet je het niet zelf doen..
                          maar ook niet mee doorrijden.. rem kan vast slaan tijdens rijden.. :jerry:argue
                          beste is gelijk de remcillinders te vervangen.. vaak(dus niet altijd) laat een voering los door een lekkende remcillinder..

-CB-

Mattemaker, bedankt voor de info.

Ik heb nu alleen een probleem, de voorkant van de trommelrem komt er niet af. Moet ik verder nog iets losmaken?

Dennis-Corsa-B

breng hem weg voor een paar centen ben je klaar niet moeilijk doen als je het zelf niet ken :thumbup

het duurt nu al 6 dagen aan de post’s tezien :hmmz

-CB-

origineel gepost door Dennis-Corsa-B
                                breng hem weg voor een paar centen ben je klaar niet moeilijk doen als je het zelf niet ken :thumbup

het duurt nu al 6 dagen aan de post’s tezien :hmmz

Hmmm, ik ben vandaag pas begonnen:P
                                Ik heb verder nog geen tijd gehad ivm school. Niet al mijn aandacht gaat uit naar de auto:P

Ik heb het al eerder bij een Golf 2 gedaan. Maar bij de Corsa wil het op de een of andere manier niet lukken.
                                Toch denk ik dat ik het probleem nu heb opgelost, ik zag dat er iets aanliep, dit heb ik een beetje aangepast. Ik heb net even een testrit gemaakt en het lijkt dat het is opgelost.

Maar in ieder geval, iedereen bedankt voor de hulp;)

mvg Casper

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.