Remschijven en blokken: Kwaliteit en prijs.

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Remschijven en blokken: Kwaliteit en prijs.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277123
    rinus747
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2010

      Ik ben niet tevreden over mijn huidige Zafira-A remschijven en blokken achter. Op het merk had ik niet gelet en daarom denk ik dat het een miskoop is geweest. De schijven zaten vrij snel vol met groeven in overlangse richting. Nu begint na 2 jaar de zaak ook nog eens te piepen bij achteruit rijden. De schijven zitten trouwens al zo vol groeven dat ik er geen nieuwe schoenen meer op wil zetten.

      Nu staat FSRS bekend op dit forum als een leverancier van originele onderdelen, maar die zijn qua prijs echter tot soms 100% duurder dan wat er verder in de handel is, maar is het zo een groot prijsverschil wel waard?

      Verder zijn er zoveel merken dat je door de bomen het bos niet meer ziet, maar wat is de beste kwaliteit? De prijzen van “de rest” liggen trouwens allemaal dicht bij elkaar vind ik.

      Heeft iemand een advies voor welk merk een goed alternatief is? Of is het origineel echt 2x zo goed als de rest?

      #18321712
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Merken waar ik goede ervaringen bij heb zijn oa.
        Brembo, Bosch, Ferodo, TRW, ATE.
        En dat zijn ook gelijk de merken die meestal ook origineel levert aan de auto fabrikanten.

        #18321713
        rinus747
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2010

          Ik ga voor Bosch kiezen
          Die levert zelfs complete remsystemen voor de eerste series Zafira-A
          Nu heb ik toevallig wel Lucas klauwen, maar ik zie dat Bosch daar toch ook remblokken voor heeft

          Ik zie net dat ik er schijven op had van de originele dealer, (Van 2010 dus 4 jaar mee gedaan waarvan eerste 2 jaar met originele blokken)
          Maar de schijven zijn te snel beschadigd geraakt door Delphi schoenen (gedurende de 2 laatste jaren)

          #18321714
          roger rabbit
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Nu staat FSRS bekend op dit forum als een leverancier van originele onderdelen, maar die zijn qua prijs echter tot soms 100% duurder dan wat er verder in de handel is, maar is het zo een groot prijsverschil wel waard?

            Ik heb eens bij hun zitten kijken maar € 139 voor originele remblokken en remschijven vind ik best wel meevallen

            #18321715
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              @roger rabbit wrote:

              Nu staat FSRS bekend op dit forum als een leverancier van originele onderdelen, maar die zijn qua prijs echter tot soms 100% duurder dan wat er verder in de handel is, maar is het zo een groot prijsverschil wel waard?

              Ik heb eens bij hun zitten kijken maar € 139 voor originele remblokken en remschijven vind ik best wel meevallen

              ik had bij autopartsonline.nl schijven, blokken en een montage set voor m`n b vectra besteld voor 250 euro vind dat ook wel meevallen.. ik kan aan remmen geen prijs hangen.. je bent er toch van afhankelijk… en geef er liever iets meer dan minder voor uit

              #18321716
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Check je klauwen achter ook maar eens goed, als de blokken bij achteruit rijden piepen dan zitten ze vast, waarschijnlijk ook de reden waarom je zo snel aan een nieuw setje toe bent. Bij mijn Zafira onlangs voor en achter alles vervangen (Bosch) daar waren de schijven voor en achter nog origineel bij 235000km op de teller

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.