remschijven apk

Forumindex Forums Overige APK & RDW remschijven apk

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270834
    h67racing
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2008

      te dunne remschijven; apk afkeur of niet! advies fabrikant 22 mm, bij mij momenteel 21 (voor) achter ook ietsje te dun. Vervangen ja of nee?

      #18276231
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        ze keuren je remmen af als het verschil te hoog is of niet goed genoeg als je auto op de testbank staat.. dus dunne of dikke schijven zou weinig uit moeten maken als je auto maar stopt en voldoende remdruk levert

        #18276232
        Dennis120506
          Lid sinds:
          16 October 2014

          “Een remschijf mag niet te dun zijn. Als een remschijf zo dun is dat er grote kans op afbreken is, moet deze worden afgekeurd. De keurmeester heeft in deze de ruimte om op basis van zijn ervaring en eventuele voorschriften fabrikant, een oordeel te geven
          Verder kan de keurmeester de code ac5 op het keuringsrapport aankruisen om aan te geven dat de remschijf verregaande slijtage vertoont, maar voor de APK nog net goed is.” (Bron Innovam 1-9-2014)

          #18276233
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Te dun is advies of afkeur, ligt aan de situatie.
            die 21 mm is in mijn ogen prima.

            Of ze moeten een te brede roestrand hebben, dan keur ik hem wel af. (helft van breedte remblok moet er minstens op zitten)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.