Remmerij voor vervangen ( schijven + Blokken )

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Remmerij voor vervangen ( schijven + Blokken )

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210712
    Marcel28
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 April 2007

      Hallo,

      Het kan zijn dat er al een “how to” voor is, maar heb deze niet kunnen vinden.
      Vandaar ook de vraag aan de opelkenners hier op het forum:

      Waar moet ik op letten als ik de schijven en blokken ga vervangen?.

      De schijven die er op gaan zijn EBC gegroevde schijven met redstuff blokken.

      Wat ik weet is dat:
      – De schijven goed ontvet moeten worden met remreiniger voordat deze geplaatst kunnen wordenb
      – De achterzijde van de remblokken een klein beedje zilverpast ( of zo iets ) op gedaan moet worden.

      Vraag me af hoe ik de blokken tussen de remklauwen vandaan krijg.

      Owja voor ik het vergeet het gaat hier om een opel vectra B station 2.2

      Hoor graag van jullie

      Groetjes
      Marcel

      #17501870
      SjaakV6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 April 2008

        HOW 2 Change Front Disks by GM8 van http://www.vvoc.com

        http://www.vvoc.com/forum/showthread.php?t=116810

        ok i dont think theres one here , so i done mine today . My car is a 1.8 facelift , so its the same for all facelifts bar the v6 i think , but the principle is the same . please excuse some of my pics , and some didnt come out at all , but u should get the idea .

        step 1 .

        Jack up car , put on axle stand , take wheel off . I recommend turning near full lock so the caliper faces out the way , ur defo gonna need an extension bar to release the caliper bracket and this way gives you plenty of room to do so .

        step 2 .

        admire new discs :439:

        step 3 .

        remove the caliper by removin the 2 torx nuts located behind the rubber sleeves . these should have plastic caps on the end to keep em clean
        ( cant remember the size of the bit , someone let me know and ill edit this bit)

        step 4 .

        Remove brake pads and Secure caliper to suspension , i used a heavy duty tie wraps for this .

        step 5 .

        Remove the caliper mounting bracket . There is 2 x 10,mm allen bolts holding this on . At first you will swear they have been welded to the car , but a long extention on the allen key will free them

        step 6 .

        Remove the grub screw from the old disc . ids a small 4mm maybe ( someone know ?) allen bolt . came out easy for me fortunately .

        step 7 .

        Remove the disc . This is fun . i used a hammer and kept hitting / spinning until it came free . takes a while and hurts your ears lol . It will come in the end .

        step 8 .

        open the cap on your brake fluid res in the engine bay and place a rag round it to catch any spillage as u will need to push the piston back in a bit ( if your doing pads too , prob quite a bit ) as the new disc is thicker .

        step 9 .

        put on new disk , lining up the holes and fit the grub screw

        step 10.

        Refitting is the reversal of removal .

        now you just need to do the other one .

        ps , i know my calipers need paintin again but its raining today and im cold and soakin now lol .

        #17501871
        kawazxr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 November 2004

          Ik zou even op de site http://www.opelvectra.info/ kijken en bij de how-to’s staat een duidelijke uitleg hiervan.

          De bestaande blokken kan je iets terug duwen zodat er ruimte onstaat om de blokken er tussenuit te halen, let wel even op het remvloeistof potje met het terug duwen van de bestaande blokken dat het potje niet overstroomd.

          #17501872
          AdG
            Lid sinds:
            22 October 2007

            Bij mijn Vectra zijn bij de laatste APK de remblokjes voor vervangen.
            Nu zag ik dat er bij de rechter remschijf nog een gedeelte roestig blijft, hier drukt toch het remblokje op.
            Het is ongeveer een rand van 3 cm breed.
            Bij de andere remschijven is dit niet het geval.
            Zit het remblokje niet recht gemonteerd?

            #17501873
            JanW75
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2008

              Ik weet dat er altijd wel een klein randje overblijft dat niet geraakt wordt door de remblokken.
              Maar ik vind een rand 3 cm wel aan de brede kant, ik zou hier persoonlijk zeker even naar kijken.

              Het kan natuurlijk ook zijn dat je schijf niet helemaal vlak meer is.

              #17501874
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                Adg ik weet wel zeker dat je remschijven naar de ….. zijn een paar nieuwe zijn niet zo heel erg duur ,w el kompleet met nieuwe blokjes monteren.

                en marchel dat is een klusje van niks aan de achterzijde van je rem klauw zitten 2 bouten onder een plastick dopje verstopt deze losmaken let op kan tork zijn klauw er afpkeen blokken uit het borggleufje nemen,
                remklauw beugel er af halen 2 grote bouten en dat kleine tork schroefje inde schijf wegnemen dan is de boel er af alles goed schoon maken en monteren .heb je vregen ik woon vlak bij je hoofddorp echte ik ga maandag nacht op vakantie .

                bert

                #17501875
                Marcel28
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 April 2007

                  Bedankt allemaal voor de tips en foto’s

                  Bart,
                  Het duurt nog ruim 3 weken voordat ik m’n schijven binnen heb. Dus mocht je een dagje strand willen combineren met schijven wisselen? je bent van harte welcom hoor:jerry

                  #17501876
                  Myszek
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 August 2007

                    Let wel op! De remklauw zit vast met een imbusschroef maatje 7. Deze sleutel zit niet in standaard setjes! Zorg dus dat je deze hebt liggen als je aan de slag gaat, anders ben je al weer snel klaar!

                    #17501877
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      mooiste is dan een verzwaarde inbus dop.

                      ik heb al heelwat gebruikt gemaakt van deze dop.

                      als je een slechte / zwakke inbus sleutel hebt draai je je bout zo naar de #!^&$#^!# en dan ben je verder van huis.

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.