Remmen vervangen …. genaaid ???

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Remmen vervangen …. genaaid ???

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259698
    Stefan662
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2012

      Hallo Allen,

      Ik heb een Opel Vectra B 2.0 HB uit 1998

      Ik heb gisteren mijn remmen achter laten vervangen bij de kwikfit.
      Mijn eigen garage is op vakantie (zul je altijd zien), en komt pas over drie weken terug.
      Zolang kon ik hier niet mee doorrijden (gevaarlijk).

      Alles was verroest, en de remklauwen liepen aan op de schijven.
      De cilinders in de klauwen zaten vast.
      Ze hebben nieuwe remschijven plus nieuwe remblokken geplaatst, gereviseerde remklauwen (gewoon sloop ?), remschoentjes en een stukje remleiding en nieuwe remolie.
      Ik moest 650 euro aftikken.
      Er is nu niets meer aan te doen, maar vond het nogal een bedrag.
      Ben ik door de Kwikfit genaaid of niet..
      Zo ja…wat had dan een acceptabel bedrag (bij een garage) geweest ?

      Stefan

      #18164130
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        als klauwen geriviseerd zijn en zo goed als nieuw is het bedrag vrij normaal anders van de sloop ben je 200 euro te duur uit.

        #18164131
        Stefan662
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 August 2012

          Ok…Dat stelt me een beetje gerust.
          Ik keek even op internet (Winparts), en zag dat een set remschijven achter rond de 75 euro kosten, een set remklauwen rond de 80 euro en remblokjes rond de 25 euro
          Kom ik ruim gerekend op de 200 euro … remschoentjes 4 tientjes en olie 5 tientjes ,,,, totaal 300 euro.
          350 euro montage ? lijkt me nogal hoog….

          #18164132
          beurjean
            Lid sinds:
            19 July 2011

            vergeet die remleiding niet he, als deze boven de tank langs loopt heb je aardig wat werk.

            #18164133
            Bertram2510
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 February 2013

              ligt er net aan welk merk ze hebben gemonteerd, als je een setje van Delphi of van trw.
              zit aardig verschil in prijs en kwaliteit

              #18164134
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                @Stefan662 wrote:

                Ok…Dat stelt me een beetje gerust.
                Ik keek even op internet (Winparts), en zag dat een set remschijven achter rond de 75 euro kosten, een set remklauwen rond de 80 euro en remblokjes rond de 25 euro
                Kom ik ruim gerekend op de 200 euro … remschoentjes 4 tientjes en olie 5 tientjes ,,,, totaal 300 euro.
                350 euro montage ? lijkt me nogal hoog….

                Revisie rem klauwen zijn 170,- ex btw p.s is dus 340,-
                remschijven achter zijn 80,40 ex btw p.s dus 160.80
                remblokken achter zijn 67,30 voor een set.
                remschoenen zijn 69.70 voor een set
                montage set remschoenen 19.60
                Rem vloeistof 30,-

                nu zit ik al op € 831,75 incl btw voor onderdelen. Dit zijn bruto garage prijzen.
                En een goed merk Bosch remmen bosch klauwen.
                dus je hebt ook nog flinke korting gekregen op de onderdelen en redelijke uur loon.

                Nee dit is dus niet duur.

                #18164135
                usbstick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 February 2012

                  ik vind het wel duur.. ik ben bij de opel dealer nog goedkoper uit… :???:

                  #18164136
                  Kano
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2012

                    @usbstick wrote:

                    ik vind het wel duur.. ik ben bij de opel dealer nog goedkoper uit… :???:

                    Inclusief klauwen?

                    #18164137
                    remutr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 August 2012

                      Opel dealer in Utrecht vroeg al € 650,00 zonder de Klauwen.

                      Bedrag ziet er dus wel netjes uit.

                      #18164138
                      Stefan662
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 August 2012

                        Hallo Allen,

                        Was genoodzaakt dit bij Kwikfit te laten doen, omdat mijn eigen “mannetje” op vakantie is.
                        Je hoort heel vaak negatieve berichten over Kwikfit (hoge rekeningen en slecht werk), maar ik begrijp, dat ik me geen “zorgen” hoef te maken over de rekening.
                        Zo’n reparatie is gewoon een dure, en ik heb een acceptabele prijs betaald.
                        Het is nooit prettig 650 euro af te moeten tikken, maar de rekening klopt…ik zal er dus niet meer over zeuren.
                        In dit geval ….. prima gedaan Kwikfit.

                        #18164139
                        remutr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 August 2012

                          was dit jaar bij de kwikfit juist tevreden voor 4 nieuwe banden had ik voor € 380,00 een verse apk

                          vorig jaar bij zo,n kleine garage € 650 voor een kat en een kleine beurt.

                          kwik fit gaf zelfs netjes aan remschijven komen er aan maar met uw km per jaar kan dat volgend jaar ook nog wel.

                          #18164140
                          usbstick
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 February 2012

                            Bij kwik-fit wordt je zoiezo genaaid.. denk nou niet dat je daar de beste qualiteit krijg…
                            Klauwen? Ik heb vorige week toevallig mijn voor klauwen laten vervangen, 80 euro per stuk GM!!
                            Je kan dus rekenen met een dikke pen of een dunne ;)

                            #18164141
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Remklauwen achter kun je pirma gebruikt halen, of zelf gangbaar maken…
                              ik heb al wat klauwtjes gered op deze manier, terwijl andere riepen deze moet je vervangen, waaronder die van mezelf..

                              Willem

                              #18164142
                              Stefan662
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 August 2012

                                Tja Willem,

                                Als je net als jij veel verstand hebt van auto’s (Opel), kan je dat zelf doen.
                                Ik ben echter een autobeet , en heb die mogelijkheid, en ook het juiste gereedschap niet.
                                Zou je graag in mijn vriendenkring opnemen, want iemand als jij is altijd handig wanneer er wat gerepareerd moet worden, net zoals het makkelijk is om een tegelzetter of een timmerman in de vrienden (familie) kring te hebben.
                                Ik lees vaak op ’t forum, dat “iets” heel goed zelf te doen is, maar wanneer je er dan aan begint, verzuip je na een tijdje in van alles, en krijg je het kreng niet meer in elkaar.
                                Moest het helaas dus laten doen, en dan betaal je de hoofdprijs….

                                #18164143
                                arjontje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 March 2006

                                  @usbstick wrote:

                                  Bij kwik-fit wordt je zoiezo genaaid.. denk nou niet dat je daar de beste qualiteit krijg…
                                  Klauwen? Ik heb vorige week toevallig mijn voor klauwen laten vervangen, 80 euro per stuk GM!!
                                  Je kan dus rekenen met een dikke pen of een dunne ;)

                                  De klauwen voor zijn goed koper. ;)

                                  #18164144
                                  greg
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 April 2009

                                    ik denk dat het wel een redelijke prijs is! Heb zelf laatst remschijven en blokken vervangen en mijn remklauw gereviseerd, geleiders weer gangbaar gemaakt, al met al toch een redelijk intensief klusje…………………….

                                    #18164145
                                    Lemmens
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 October 2005

                                      Heb zelf ook rond de € 600 betaald voor de achterremmen (schijven, blokken, handremschoenen, schoonmaken, etc), wel bij de dealer laten doen. Voor het gedoe en gezanik ben ik blij dat ik het heb laten doen. ;)

                                      Schijven + blokken aan de voorzijde is overigens een stuk goedkoper (véél goedkoper).

                                      #18374934
                                      Christa van Leeuwen
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 June 2020

                                        Nou ik ben flink genaaid bij de kwikfit en het was niet eens lekker.

                                        Voor de APK moesten mijn voorremmen schijven+blokken vervangen worden voor mijn Hyundai atos.

                                        Bosch onderdelen volgens de kwikfit medewerker, hiervoor werd 304+206 euro in rekening gebracht.

                                        Daar ging nog wat korting vanaf 44 en 67 voor de blokken. Blijf er toch nog 510-111= 399 euro over.

                                        Waar ze bij de Hyundai dealer 252,31 voor rekenen.

                                        Ook de stads lampjes moesten vervangen worden: 12 euro per stuk voor een 5 watt lampje van 2 euro + 8,25 arbeidsloon = 32,25 euro

                                        Ik heb wel geklaagd, maar ze doen er niets mee :-(

                                        #18389819
                                        jhieronimus@hotmail.com
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          4 November 2018

                                          Hoi ik was ook 650,- kwijt + apk en voorlicht stelmechanisme gefixt en gereviseerde remklauwen zien er uit als nieuw inclusief BTW en toch vind ik het te hoog. Monteur zei dat de klauwen 220 ex waren x 2=534,60 maar goed me auto is weer picobello

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.