Remlichtprobleem Manta GSi

Forumindex Forums Modellen Manta Remlichtprobleem Manta GSi

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    BlitzKicker
    Deelnemer

Beste Manta liefhebbers,

De Manta gaat na 2 jaar slaap in verwarmde garage weer voor de APK, toen ik hem wegzette had ik dit probleem al, maar nu moet het echt aangepakt gaan worden.

Modeljaar is 1987 en heeft 105.000 gelopen.

Ik zal proberen het probleem zo goed mogelijk te beschrijven. Wanneer ik met verlichting aan of uit op de rem trap, gaat het linkerremlicht in zijn geheel uit en gaat het rechterremlicht erg fel branden.

In de achterhoede massa’s gecontroleerd, opgeschuurd, nieuwe verbindingen met nieuw draad gelegd, maar het probleem wordt er niet minder op. Mijn ingeving is dat er wellicht iets in de linkerunit zelf kapot is gegaan, maar dat is puur giswerk op het moment.

Heeft iemand een soortgelijk probleem onder handen gehad?

cruez
      Deelnemer

Ik had iets gelijkaardigs ooit, bij mij waren het die contactpunten van het lamphoudertje die afgebroken waren. Dus dat houdertje wat je eruit kunt halen moet contact maken met die circuits op je lampbehuizing en dat deed hij niet meer goed.

BlitzKicker
        Deelnemer

@cruez wrote:

Ik had iets gelijkaardigs ooit, bij mij waren het die contactpunten van het lamphoudertje die afgebroken waren. Dus dat houdertje wat je eruit kunt halen moet contact maken met die circuits op je lampbehuizing en dat deed hij niet meer goed.

Supertip, ga ik morgen gelijk even naar kijken!

Emiel-Manta
          Deelnemer

Pinnetjes idd iets verbuigen van de fitting.
            Kijken of het massa-draadje nog in orde is, maar dat lijkt me van wel gezien de rest van je verlichting wel gewoon brand.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.