Remlicht lampje vervangen

Forumindex Forums Modellen Grandland X Remlicht lampje vervangen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    schuifelhoofd
    Deelnemer

Hallo, hoe maak je het achterlicht los bij een 2020 Grandland X ?

In de instructies staat “maak de borgklem los”, maar hoe, dat is niet duidelijk.

Ik kan net door het inspectiepaneeltje zien waar die plastic klem zit, en voelen,

maar wat dan de benodigde actie is… draaien, knijpen, weerhaakje, clip… ?

Floki
      Deelnemer

Ik denk dat het hier, startende op 233 en wat de achter(remlichten) betreft op 235 met tekeningetjes en tekst goed wordt uitgelegd :

lampjes vervangen

schuifelhoofd
        Deelnemer

Dat had ik in de instructies ook letterlijk gelezen,  maar op welke manier zit die klem vast?

De moer losdraaien kan ik makkelijk aan, maar dan dat linkse stukje plastic, wat dat precies is, is niet zichtbaar door het gat.

Bij “klem” veronderstel je dat er op een bepaalde manier ergens iets vastzit. En superduidelijk/scherp is de tekening ook niet echt.

2025-07-24 00_58_01-Handleiding Opel Grandland X 2020 (pagina 234 van 293) (Nederlands)

Floki
          Deelnemer

Ik denk dat het dan het handigst is om even een dealer te bellen en te vragen wat er wordt bedoeld met de borgklem en hoe deze te ‘openen’.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.