REMLICHT BLIJFT SOMS BRANDEN !

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum REMLICHT BLIJFT SOMS BRANDEN !

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    RodeSedan
    Deelnemer

Goeiedag allemaal, mijn remlichten blijven regelmatig ‘hangen’, dwz branden, maar het is NIET de remlichtschakelaar !!! (Net vervangen). Nu heb op dit onderwerp gezocht, maar niets over mijn probleem gevonden
      Historie: Bij mijn Vectra Station Z18XER (2008, 150.000 km) weigerde regelmatig de cruise control en zomaar deed hij het weer. Dit probleem had ik kort na aankoop (jan 2024) al een tijdje, tot het dit voorjaar eigenlijk geheel verdween. Echter na terugkomst van vakantie in oktober, rommelde het ineens voortdurend in ‘cruise control-land’ Voordurend weigerde de ‘CC’ dienst, tot ik ontdekte dat mijn remlichten regelmatig bleven branden na loslaten van de rem. Dat is soms erger, dan branden de remlichten vrijwel de hele weg en soms is het probleem er de hele rit (dag) niet. Er lijkt weinig peil op te trekken.

Slechts 1 keer kreeg ik onderweg de melding ‘Controleer remlichtschakelaar’ waarna ik de hoop had dat het probleem na vervanging over zou zijn. Dus heb ik de remlichtschakelaar vervangen (en omdat de zaak toch los lag, ook direct maar de koppelingsschakelaar van ± € 9,-) Het probleem is echter niet over. Ik heb laatst ook al eens alle zekeringen eruit gehaald en er weer in (corrosie?). Had dus ook geen effect. :wacko: :negative:

Wie heeft ervaring en/of tip mbt van deze kuren. Voordeel: weinig last van bumperklevers… Maar helaas wel weer ‘grootlicht flitsers’en geen cruise control. Hoor het graag

RodeSedan
      Deelnemer

PS: volgens de verkoper was de remlichtschakelaar voor verkoop ook vervangen ivm een storingsmelding. en dat lijkt te kloppen, omdat er schade zat aan een bevestigingspunt van de pedaalruimte-afdekkap (schroefpunt achter de lichtschakelaar afgebroken).

Haasje17
        Moderator

Heb je al gekeken bij de zekeringkast achterin de auto, vaak is vocht daar een probleem en veroorzaakt dat dit soort problemen.

RodeSedan
          Deelnemer

@Haasje17 : Nee dat tip kreeg ik nog niet, maar dat zal ik sowieso gaan doen.
            Inmiddels heb ik al wel weer de remlichtschakelaar vervangen voor een nieuwe (en omdat het toch los lag direct ook maar de koppelingsschakelaar van € 9,-) en dat lijkt tot nu toe te helpen wat betreft de primaire functie ven het ding; de remlichten schakelen. Het lijkt erop, of daarmee probleemdeel ‘remlampen blijven branden’ voor nu is opgelost. Dan zou het zomaar eens kunnen zijn, dat ze die oude schakelaar niet hebben vervangen, maar wellicht getracht hebben het ding weer gangbaar te maken met contactspray of zoiets?
            Maar deel 2 in dit verhaal: de Cruise Control, die houd zich nu al 2 weken helemaal dood. Die gaat geen moment meer aan. :negative: Ook niet nu de remlichten weer -zo het lijkt- prima functioneren. Daar heb ik inmiddels op dit forum al een topic over gevonden, met de nodige info mbt slecht en vals contact en versmeerde contacten en zo. Dat ga ik ook maar eens uitvogelen.
            Maar ik ga ook zeker een blik in die zekeringkast werpen, om de zaken daar eens te checken op vocht en corrosie. Al is het preventief. Dat kan überhaupt geen kwaad.

Dank voor je tip in elk geval! :good: :good:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.