remdruk regulaar

Forumindex Forums Modellen Astra remdruk regulaar

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273291
    hennes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 March 2007

      Ik heb een vraag over mijn astra g station 2003 1600cc 8 kleppen omdat ik er extra achter veren hebt onder gezet denk ik dat ie nu misschien net goed remt omdat de wagen nu wat hoger staat, zit er bij mij zoiets van een rem druk regelaar op ? en waar zit dat ding? heb er onder liggen kijken en zag alleen maar een soort ronde pot van zo’n cm of 5-6 lang maar niks van een soort veer.

      #18294596
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Een astra g heeft geen remdruk verdeler, gaat via de abs unit of via het verdeelblok als je geen abs hebt op de remcilinder.

        #18294597
        hennes
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 March 2007

          ik heb abs, dus hoe hoog hij staat van achteren maak niet uit wat de rem verdeling betreft, bedoel dat ie niet alles op de voorkant gooit en achter bijna niks.

          #18294598
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            remkracht is standaard verdeeld op 70% voor en 30% achter.. hoogte van de auto maakt geen drol uit.. je remmen zullen alleen zwaar te voorduren krijgen als je er wat achter hangt dat ongeremt is.. dan druk je door het gewicht van de ongeremde aanhanger op de kogel van je trekhaak en die drukt de achterzijde omlaag en de neus van de auto omhoog… en vanaf dat punt kan het heel snel heel fout gaan maar voor de rest regelt je ABS unit je rem verdeling..

            #18294599
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              wat jij overigens bedoeld met een remdruk regelaar heb je iets te veel naar bijvoorbeeld het WTCC en WRC etc zitten kijken.. die racewagens hebben idd een rem druk regelaar.. maar die hebben geen ABS.. ( mag niet van de FIAA en hun reglement voor de race klasse )
              mat due regelaar kun je idd je remdruk van voor naar achter veranderen… maar daar heb je niks aan op de openbare weg… als je moet uitwijken en je hebt achter meer remdruk als voor ga je sneller in de slip omdat je met uitwijken het gewicht van de auto van de ene kant naar de andere kant van de weg gooit.. en daar is je ABS voor om te zorgen dat je ondanks die beweging toch nog kunt remmen en veilig tot stilstand kunt komen

              #18294600
              TedMechanic
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2007

                @bart-gsi wrote:

                wat jij overigens bedoeld met een remdruk regelaar heb je iets te veel naar bijvoorbeeld het WTCC en WRC etc zitten kijken.. die racewagens hebben idd een rem druk regelaar.. maar die hebben geen ABS.. ( mag niet van de FIAA en hun reglement voor de race klasse )
                mat due regelaar kun je idd je remdruk van voor naar achter veranderen… maar daar heb je niks aan op de openbare weg… als je moet uitwijken en je hebt achter meer remdruk als voor ga je sneller in de slip omdat je met uitwijken het gewicht van de auto van de ene kant naar de andere kant van de weg gooit.. en daar is je ABS voor om te zorgen dat je ondanks die beweging toch nog kunt remmen en veilig tot stilstand kunt komen

                Nee, hij bedoelt een lastafhankelijke remdrukregelaar. Die zit op je achteras op het moment dat je geen ABS hebt. Als je je auto dan zou verlagen of verhogen, dan verandert de stand van de achteras en verandert dus ook de stand van die remdrukregelaar. Daarom stelt hij de vraag.

                Maar in zijn geval maakt het dus niet uit, want hij heeft ABS en dus geen last afhankelijke regelaar.

                #18294601
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  Oh op die fiets… Duidelijk…

                  #18294602
                  TedMechanic
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2007

                    Overigens is ABS natuurlijk ook gewoon een soort remdrukregelaar.

                    #18294603
                    hennes
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 March 2007

                      Oké ik snap het dan hoef ik me er geen zorgen te maken, allemaal bedankt voor jullie commentaar.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.