rembooster a2 gezocht

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240664
    senator1959
      Lid sinds:
      27 August 2009

      Ik ben opzoek naar een goede rembooster (heb eventueel alleen de vacuumpot nodig) .
      of van welk ander type kan ik ook gebruiken?
      alvast bedankt. Jan

      #17910332
      Jigsaw
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 April 2007

        Met kleine aanpassing zou die van een senator, of zelfs een Omega MV6 ook moeten passen, dit wel alleen in combinatie met de hoofdremcilinder. Daar gaat ie ook nog eens beter van remmen ;)

        #17910333
        bettus accu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2009

          hallo jan,

          ik heb er wel een 1 voor je liggen.

          #17910335
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Ander ligt der hier nog wel 1tje voor 10€ kun je um komen halen..

            Sennie B is 1 op 1 om te zetten alleen is de hoofdremcilinder van een Sennie B 23,81mm en geeft met grote remmen 296mm en groter.
            (in feite gaat het om de remzuiger diameter maar normaal is hoe groter de schijf hoe groter de remblok hoe groter de remzuiger daarom bij 296mm en opwaards)
            Geeft dit een sponzig gevoel.

            De Omega B bekrachtiger is gelijk aan die Sennie B maar de hoofdremcilinder is groter namelijk 1 inch of 25,4 of 25,6mm alleen past een Omega hoofdremcilinder kwa boutpatroon niet op een Monza/Senator Commodore Rekord schutbord en moet je zelf een steun maken..

            #17910336
            Jigsaw
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 April 2007

              Is het niet zo dat een omega B bekrachtiger een dubbel membraam heeft waardoor je minder kracht hoeft te zetten? Of is dit gelijk aan die van een Sennie B ?

              #17910337
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Sennie B Omega B hebben beide +- dezelfde bekrachtiger beide dubbel membraams en ongeveer dezelfde groote enkel zijn de merken van de fabrikant verschillend:
                Sennie B is dacht ik Ate
                Omega B is Lucass

                De maten enz zijn ongeveer gelijk alleen de aansluitigen van de hoofdremcilinder en rembekrachtiger zijn enorm verschillend..

                Voordat ik mijn 330mm schijven derop bouwde had ik wel al de bekrachtiger en hrc van de Omega B passen gemaakt en op de monza geschroeft,dit was al een serieuze verbetering ten opzichte van de oude vrij kleine enkel membraam bekrachtiger..Met zelfde pedaal druk veel meer rem vertraging..

                #17910338
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  miss domme vraag, moeten bij deze bekrachtigers de remleidingen niet verwisseld worden,
                  bij ombouw naar Monza/Senator, wat voor was bij sennie b, is nu bijv in sennie a achter
                  op de uitgangen van die Sennie of Omega bekrachtiger :hmmz

                  ik had al zoiets ergens opgevangen, weet alleen niet meer prezies om welke types het ging :???:

                  #17910334
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Jip dat moet en der moet een T stuk gebruikt worden:
                    Sennie A en Omega B hebben 2 uitgangen ipv 3 dwz:
                    Monza Senator hadden voor links en rechts ieder een uitgang en 1 voor de achter remmen.

                    Sennie A en Omega B hebben dit ook zo,alleen regelt het ABS blok dit dus van HRC naar ABS blok is 1 leiding vanuit daar krijg je links en rechts en 1 leiding voor de achter remmen..

                    En ja de leidingen moeten veranderd worden wat eerst voor was is nu achter en omgekeerd maar dit is een piece of cake,grootste probleem is de leeftijd bij een A1 is de ombouw iets moeilijker dan bij een A2 van na 84 dacht ik,de Omega B/Senator B remsystemen werken met enkel gefelste leidingen dwz bolle kop en de A1 modellen (geloof ergens rond 84tig) werken met dubbel gefelste leidingen dwz trompet vormige leidingen..

                    #17910339
                    bananenbennie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 November 2010

                      Wil zelf een MV6 bekrachtiger monteren.

                      Dus als ik het goed begrijp:

                      Is de montage aan schutbord zijde totaal anders.
                      Moeten bij de MV6 bekrachtiger de remleidingen LV en RV met een T-stuk op de aansluiting dichtst bij het schutbord komen en de achter remleiding op andere aansluiting.
                      En aangezien dit een A1.5 is zullen er dus andere uiteinden op de remleidingen moeten worden geperst.

                      Klopt dit enigszins?

                      #17910340
                      Jigsaw
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 April 2007

                        @GSE wrote:

                        Sennie B Omega B hebben beide +- dezelfde bekrachtiger beide dubbel membraams en ongeveer dezelfde groote enkel zijn de merken van de fabrikant verschillend:
                        Sennie B is dacht ik Ate
                        Omega B is Lucass

                        De maten enz zijn ongeveer gelijk alleen de aansluitigen van de hoofdremcilinder en rembekrachtiger zijn enorm verschillend..

                        Voordat ik mijn 330mm schijven derop bouwde had ik wel al de bekrachtiger en hrc van de Omega B passen gemaakt en op de monza geschroeft,dit was al een serieuze verbetering ten opzichte van de oude vrij kleine enkel membraam bekrachtiger..Met zelfde pedaal druk veel meer rem vertraging..

                        is die van sennie B weer hetzelfde als omega A (24v) ?

                        #17910341
                        peter777
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 January 2011

                          Vandaag gemonteerd (uit een MV6) en het is eigenlijk een vrij simpele klus. En het remt nu echt als de brandweer! Benieuwd hoe dat dan gaat met omega schijven/blokken :)


                          Links de MV6 bekrachtiger en rechts de oude (die vol met oude remolie zat! :shock: )


                          Hier moest ie komen

                          En dit is zo’n trompet aansluiting. Hebben met een tooltje overal nieuwe “bolletjes” op geperst.

                          #17910342
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Jip je moet die steun omlassen,tussen schutbord en bekrachtiger,is goed te doen…

                            Mijn broer heeft op zijn GSE met 24V:
                            296mm schijven van een Senator B met bijbehorende klauwen en normale Monza A2 rembekrachtiger en hoofdremcilinder.

                            Ik zelf had alles serie en vervolgens een Omega B hoofdremcilinder gemonteerd met bekrachtiger,toen remde de zaak al echt stukke harder als bij mijn broer met zijn 24V remmen,alleen dit was de schijven geen lang leven gegund die waren nl snel krom konde de hitte ontwikkeling niet goed aan,toen kwam een pakket uit Australie met deze inhoud:

                            http://www.ebay.com.au/itm/330-MM-VB-VZ-HSV-TWIN-PISTON-GROUP-BIG-BRAKE-KIT-/140576895735?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item20bb0932f7″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Die schijven en blokken zitten der nu na 2 jaar nog op zonder 1 probleem,zelf aan de schijven is niet te zien dat ze ingelopen zijn..Na het plaatsen van die schijven en klauwen remde de handel alweer beter weer beter (die 330mm schijven en klauwen zijn gelijk aan de voor remmen van een Corvette C5 en sommige C6 modellen de klauwen zijn 100% gelijk en de schijven zijn bij een C5 en de eerste C6 corvette ook 330mm),nu wil ik achter de klauwen van voren plaatsen bij een A1 zit der een verbredings blokje tussen dat wil ik dertussen uit halen en dan de voorklauwen achter gebruiken..

                            Ik heb ooit eens geprobeert en met 100km/h kan ik de zaak voor nog makkelijk laten blokkeren met een 1438kg zware Monza A1 met LPG..

                            De kracht met remmen na mijn idee komt voor 2/3de uit de kracht die op de remblok komt,dwz rembekrachtiger bepaald voor 2/3de de vertraging de andere 1/3de is schijf en klauw maat en remblok materiaal,hrc heeft niet veel functie enkel de juiste hoeveelheid saus verplaatsen,des te meer te de beter..

                            #17910343
                            peter777
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 January 2011

                              @GSE wrote:

                              Jip je moet die steun omlassen,tussen schutbord en bekrachtiger,is goed te doen…

                              Mijn broer heeft op zijn GSE met 24V:
                              296mm schijven van een Senator B met bijbehorende klauwen en normale Monza A2 rembekrachtiger en hoofdremcilinder.

                              Ik zelf had alles serie en vervolgens een Omega B hoofdremcilinder gemonteerd met bekrachtiger,toen remde de zaak al echt stukke harder als bij mijn broer met zijn 24V remmen,alleen dit was de schijven geen lang leven gegund die waren nl snel krom konde de hitte ontwikkeling niet goed aan,toen kwam een pakket uit Australie met deze inhoud:

                              http://www.ebay.com.au/itm/330-MM-VB-VZ-HSV-TWIN-PISTON-GROUP-BIG-BRAKE-KIT-/140576895735?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item20bb0932f7″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Die schijven en blokken zitten der nu na 2 jaar nog op zonder 1 probleem,zelf aan de schijven is niet te zien dat ze ingelopen zijn..Na het plaatsen van die schijven en klauwen remde de handel alweer beter weer beter (die 330mm schijven en klauwen zijn gelijk aan de voor remmen van een Corvette C5 en sommige C6 modellen de klauwen zijn 100% gelijk en de schijven zijn bij een C5 en de eerste C6 corvette ook 330mm),nu wil ik achter de klauwen van voren plaatsen bij een A1 zit der een verbredings blokje tussen dat wil ik dertussen uit halen en dan de voorklauwen achter gebruiken..

                              Ik heb ooit eens geprobeert en met 100km/h kan ik de zaak voor nog makkelijk laten blokkeren met een 1438kg zware Monza A1 met LPG..

                              De kracht met remmen na mijn idee komt voor 2/3de uit de kracht die op de remblok komt,dwz rembekrachtiger bepaald voor 2/3de de vertraging de andere 1/3de is schijf en klauw maat en remblok materiaal,hrc heeft niet veel functie enkel de juiste hoeveelheid saus verplaatsen,des te meer te de beter..

                              Dus over een maandje nieuwe klauwen en schijven begrijp ik uit jouw ervaring ;)

                              #17910344
                              bananenbennie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 November 2010

                                nou maak van die maand maar 2 weken.. hoor t geroffel van de rvs niet eens meer, skwiek skwiek skwiek!! :jerry

                                #17910345
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  I warned U….

                                  Plaats de 296m schijven van een fatsoenlijk merk met de Girling klauwen en remblokken van en fatsoenlijk merk en je zult rust hebben die serie 271x21mm zijn gewoon een lachertje 1x hard remmen en de zaak is krom…

                                  #17910346
                                  bananenbennie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 November 2010

                                    we gaan zo eens even bij een paar mv6 omega’s kijken of er nog wat bruikbaars op zit :thumbup

                                    #17910347
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Ommie A 24V en Sennie B en Omega B zijn alle 5×110 je moet die schijven ff laten omboren naar 5×120

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.